Hej Piger
Jeg har LÆNGE tænkt på at jeg ville oprette dette indlæg, men jeg har bare ikke fået tid til det før nu.
Jeg vil lige starte med at sige, at følgene er IKKE facits listen for en vellykket graviditet!.
Men en guide til man måske hurtigere kan blive gravid, det har i hvert fald hjulpet nogle barnelæse veninder her, at havde dette i baghoved, inkl. mig selv, som nu er 23 uge henne J, trods mange SA.
Som mange af jer brugte jeg også ÆL test, og nogle gange ventede jeg til testen streger var HELT TYDELIGE begge to, som det fremgår af brugsanvisningen der medfølger, MEN…
Så fik jeg dette af vide, af en anden bruge, da jeg oprette et indlæg om hvornår jeg havde ÆL.
(Jeg har vedhæftet det billede jeg brugte, dengang jeg oprette det omtalte indlæg nedenfor, så i kan se hvad jeg mener
Bruger
Den første positive test du har, er den eneste du kan regne med....så ja, æl kommer godt et døgns tid efter du har haft den, dvs. dagen efter eller måske natten efter igen, alt efter hvor ofte du har testet...æl varer knap et døgn, så håber du allerede har knaldet:-)
At ens test bliver mere positiv med tiden, gør ikke at man har MERE æl den dag end andre dage, du skal altid kun gå efter den første, resten er jo ugyldige da de ikke indikerer æl eller kommende æl, men bare at dit hormon niveau på et tidspunkt har været højt nok til formodentligt at få gang i æl:-)
MIG:
Jeg tager det bestemt heller ikke som kritik
Vi har prøvet i 7 mdr., og mistede 5 gange, og ved ikke rigtig hvorfor, vi har samtale i slutningen af næste måned. Men vi håber så meget at vi kan nå at blive gravide selv og så få hjælp til at holde på det
Hende:
DEt du aflæser på de tests er hvornår dit LH stiger...når det stiger NOK vil det som regel udløse æl hvis du ikke er syg eller har pco eller lign.
Så den måler altså stigningen og når din stigning er høj nok til at udløse æl indenfor 24-48 timer(gå hellere efter de 24), så bliver den positiv.
De efterfølgende dage kan du jo også få en positiv test, faktisk op til måske 5 dage efter den første var, men du kan bare ikke bruge resultatet til noget da det jo KUN er den første der indikerer at kroppen har sat gang i tingene. Og grunden til at den kan stige mere er jo at du ikke nødvendigvis stopper med at producere LH lige med det samme når har nået et godt æl igangsætningsniveau...hvis jeg ikke lige fik skrevet det rodet . Og grunden til at den kan være positiv længe er fordi kroppen ofte er længere tid om at nedbryde hormonerne end til at danne dem:-)
Dette fik jeg af vide af en anden bruger, og den næste gang jeg så min ÆL test regeret bare det mindste knaldrede vi løs
og PUF med baby i mavsen.
Jeg har set mange indlæg på det sidste med folk der gerne vil blive gravide og prøve med ÆL test i lange baner, jeg håber virkelig at i kan bruge dette indlæg til noget og vil holde os updateret hvis det gør, så vi sammen kan spare budskabet J
Rigtig god weekend til alle jer dejlige tøser