Opbevaring af fondant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.955 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

grøn · ært

Hvor og hvordan skal jeg opbevare min overtræks-fondant (hjemmelavet), når jeg laver den lørdag eftermiddag og putter det på kagen søndag formiddag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Isabella_mor

grøn · ært skriver:

Hvor og hvordan skal jeg opbevare min overtræks-fondant (hjemmelavet), når jeg laver den lørdag eftermiddag og putter det på kagen søndag formiddag?

i en pose eller en æske med låg så det ikke udtørre...

og måske er det en dum id'e at komme det i køleren for så bliver det for hårdt at arbejde med   

Anmeld

16. marts 2012

Ploffer

grøn · ært skriver:

I en frysepose i køleskabet

Anmeld

16. marts 2012

grøn · ært

isabellamor skriver:

i en pose eller en æske med låg så det ikke udtørre...

og måske er det en dum id'e at komme det i køleren for så bliver det for hårdt at arbejde med   

Ja, det er nemlig lige det med køleskabet jeg tænkte.. At den så bliver for hård at arbejde med - og vi har altså ingen mikroovn, som lige hurtigt kunne gøre fondanten blød.

Men du vil sige, at det ikke gør nogen skade, at opbevare fondanten uden for køleskabet? Det er jo trods alt ikke så længe.....

Anmeld

16. marts 2012

grøn · ært

Ploffer skriver:

I en frysepose i køleskabet

menmen.... Bliver den så ikke mægtig hård?

Anmeld

16. marts 2012

trunte89

grøn · ært skriver:

Så giver du det bare en ti sekunder i microovnen, så er der fint at arbejde med igen.

Anmeld

16. marts 2012

Isabella_mor

grøn · ært skriver:

Ja, det er nemlig lige det med køleskabet jeg tænkte.. At den så bliver for hård at arbejde med - og vi har altså ingen mikroovn, som lige hurtigt kunne gøre fondanten blød.

Men du vil sige, at det ikke gør nogen skade, at opbevare fondanten uden for køleskabet? Det er jo trods alt ikke så længe.....

det kommer jo an på hvordan du laver din fondant...

??

Anmeld

16. marts 2012

Ploffer

grøn · ært skriver:

Jeg plejer at tage den ud af køleskabet en time inden jeg skal bruge den. Når den time så er gået plejer jeg ik at have problemer med at ælte den... Jeg synes den samler sig bedst og får den bedste smidighed ved at ligge i køleskab natten over

Anmeld

16. marts 2012

grøn · ært

trunte89 skriver:

Så giver du det bare en ti sekunder i microovnen, så er der fint at arbejde med igen.

sådan en ejer vi desværre ikke...

Anmeld

16. marts 2012

grøn · ært

det kommer jo an på hvordan du laver din fondant...

??

haha - jaaaeh. Det er første gang jeg skal lave den, og den her opskrift går igang flest gange på nettet, så den tænker jeg at lave det ud fra:

15 marshmallows 
2 spsk. olie (fx. rapsolie)
4 spsk. vand
Ca. 1 pk. flormelis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.