Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.... :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at min søn tilsyneladende lige pludselig ikke trives i sin vuggestue mere..  

idag da jeg hentede ham, trak en af pædagogerne mig til siden. Hun ville gerne lige snakke med mig, og fortalte mig så at min søn (på ca 15 mdr) idag igen havde haft en lidt træls dag... (ja og det sker ret ofte efterhånden... desværre!)

han havde været oppe at slås lidt med et par stykker af de andre børn, og han havde til sidst i raseri bidt en af de andre børn  

Hun sagde at han har utroligt svært ved at styre sit temperament, og at han let tænder af og bliver meget meget gal og hidsig. Han græder og kaster sig bagover, kradser og nu åbenbart også bider, og de voksne har svært ved at få ham droslet til ro igen... 

Vi ved udemærket godt at vores søn har et rimelig heftigt temperament, det har han sådan set haft siden fødslen.. men han har aldrig før vist voldelig adfærd! 

Han kan som alle andre børn godt finde på at rive i hår, hugge lejetøj, rive i tøj osv. men det har jeg da selv set at de fleste andre børn i hans alder også gør... så det er vel meget normalt for den aldersklasse??? 

Hun fortsatte så og fortalte yderligere at de nu havde lagt mærke til at de andre børn faktisk var begyndt at trække sig væk fra ham.. hvis han kommer gående hen til dem, skynder de sig væk, og de lidt større børn på stuen er begyndt at råbe NEJ til ham når han nærmer sig dem... og dette er uanset om han har gjort noget eller ej.. 

de er åbenbart bange for ham, og både børnene og personalet kalder nu min søn for Bøllen!!!! 

Hun sagde også at han er ligeglad med om han skal kravle hen over/gå ind i de andre børn for at komme hen til det han vil, og at han er meget slem til at hygge det legetøj som de andre leger med... 

Generelt synes hun at tingene nu var ved at være rigtig slemme med ham, og alle pædagogerne var lidt i vildrede over hvordan de skulle tackle ham! 

Hun sagde at de tit sætter ham hen et sted for sig selv med en bog eller lignede, for at havde han ro og han kunne godt lide at være sig selv...  

han har lige fra dag 1 af elsket at komme i vuggestuen, og han vi har aldrig aldrig aldrig haft problemer med ham før nu.... han er en rigtig rigtig glad og smilende lille dreng, som er fuld af gå på mod og meget nysgerrig. han vil meget gerne give store kram, og han elsker at være blandt andre børn.. 

alt det her er næsten blevet for meget for mig.. jeg var lige ved at tude da pædagogen læsede det hele af på mig, men jeg holdte masken til jeg kom hjem, og SÅ tudede og tudede jeg... 

min lille dreng en bølle???!  ustyrlig?! skal helst være isoleret fra de andre?! 

jeg kan slet ikke få det til at passe med den dreng som vi kender herhjemme fra! 

så nu håber jeg at en eller flere er jer kloge mødre herinde kan trøste mig lidt eller give mig råd???

vi overvejer at flytte ham, måske til en dagpleje istedet? der er da ihvertfald mere ro på... og så kommer han væk fra sit stempel som bøllen...? 

Jeg har selv tit set hvor hårde de børn i den vuggestue er mod hinanden.. Vi har tit snakket om at de ikke har særlig godt styr på dem, og jeg har selv set hvordan de "slås", bider og er stride ved hinanden dernede. Mon der er noget at sige til at min søn måske begynder at forsvare sig selv lidt? 

sidste uge kom han hjem med et nyt bidemærke 4 ud af 5 dage...  så han kan jo altså ikke være den eneste som er "vild"... 

men det er uheldigvis åbenbart ham som er blevet udnævn til bølle-bob! 

Mine tanker kredser jo selvfølgelig også omkring om han er ved at udvikle noget meget tidligt ADHD??? det fik hun det faktisk lidt til at lyde som om synes jeg...

min mand foreslår at vi skal have en samtale med lederen og alle 3 pædagoger fra stuen, så vi kan få snakket det hele igennem. og det vil da nok også være en god idé... 

lige nu har jeg bare slet slet slet ikke lyst til at sende mit barn derhen mere... 

hilsen en fortvivlet mor... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Anonym trådstarter

er der virkelig ikke en eneste som vil kommentere?  

Anmeld

15. marts 2012

CS

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn tilsyneladende lige pludselig ikke trives i sin vuggestue mere..  

idag da jeg hentede ham, trak en af pædagogerne mig til siden. Hun ville gerne lige snakke med mig, og fortalte mig så at min søn (på ca 15 mdr) idag igen havde haft en lidt træls dag... (ja og det sker ret ofte efterhånden... desværre!)

han havde været oppe at slås lidt med et par stykker af de andre børn, og han havde til sidst i raseri bidt en af de andre børn  

Hun sagde at han har utroligt svært ved at styre sit temperament, og at han let tænder af og bliver meget meget gal og hidsig. Han græder og kaster sig bagover, kradser og nu åbenbart også bider, og de voksne har svært ved at få ham droslet til ro igen... 

Vi ved udemærket godt at vores søn har et rimelig heftigt temperament, det har han sådan set haft siden fødslen.. men han har aldrig før vist voldelig adfærd! 

Han kan som alle andre børn godt finde på at rive i hår, hugge lejetøj, rive i tøj osv. men det har jeg da selv set at de fleste andre børn i hans alder også gør... så det er vel meget normalt for den aldersklasse??? 

Hun fortsatte så og fortalte yderligere at de nu havde lagt mærke til at de andre børn faktisk var begyndt at trække sig væk fra ham.. hvis han kommer gående hen til dem, skynder de sig væk, og de lidt større børn på stuen er begyndt at råbe NEJ til ham når han nærmer sig dem... og dette er uanset om han har gjort noget eller ej.. 

de er åbenbart bange for ham, og både børnene og personalet kalder nu min søn for Bøllen!!!! 

Hun sagde også at han er ligeglad med om han skal kravle hen over/gå ind i de andre børn for at komme hen til det han vil, og at han er meget slem til at hygge det legetøj som de andre leger med... 

Generelt synes hun at tingene nu var ved at være rigtig slemme med ham, og alle pædagogerne var lidt i vildrede over hvordan de skulle tackle ham! 

Hun sagde at de tit sætter ham hen et sted for sig selv med en bog eller lignede, for at havde han ro og han kunne godt lide at være sig selv...  

han har lige fra dag 1 af elsket at komme i vuggestuen, og han vi har aldrig aldrig aldrig haft problemer med ham før nu.... han er en rigtig rigtig glad og smilende lille dreng, som er fuld af gå på mod og meget nysgerrig. han vil meget gerne give store kram, og han elsker at være blandt andre børn.. 

alt det her er næsten blevet for meget for mig.. jeg var lige ved at tude da pædagogen læsede det hele af på mig, men jeg holdte masken til jeg kom hjem, og SÅ tudede og tudede jeg... 

min lille dreng en bølle???!  ustyrlig?! skal helst være isoleret fra de andre?! 

jeg kan slet ikke få det til at passe med den dreng som vi kender herhjemme fra! 

så nu håber jeg at en eller flere er jer kloge mødre herinde kan trøste mig lidt eller give mig råd???

vi overvejer at flytte ham, måske til en dagpleje istedet? der er da ihvertfald mere ro på... og så kommer han væk fra sit stempel som bøllen...? 

Jeg har selv tit set hvor hårde de børn i den vuggestue er mod hinanden.. Vi har tit snakket om at de ikke har særlig godt styr på dem, og jeg har selv set hvordan de "slås", bider og er stride ved hinanden dernede. Mon der er noget at sige til at min søn måske begynder at forsvare sig selv lidt? 

sidste uge kom han hjem med et nyt bidemærke 4 ud af 5 dage...  så han kan jo altså ikke være den eneste som er "vild"... 

men det er uheldigvis åbenbart ham som er blevet udnævn til bølle-bob! 

Mine tanker kredser jo selvfølgelig også omkring om han er ved at udvikle noget meget tidligt ADHD??? det fik hun det faktisk lidt til at lyde som om synes jeg...

min mand foreslår at vi skal have en samtale med lederen og alle 3 pædagoger fra stuen, så vi kan få snakket det hele igennem. og det vil da nok også være en god idé... 

lige nu har jeg bare slet slet slet ikke lyst til at sende mit barn derhen mere... 

hilsen en fortvivlet mor... 

Åhhh ville lige sende et  først - synes det lyder som en rigtig god ide at indkalde til en samtale som din mand foreslår.

Jeg syes du skal tage en dyb indåning - selvfølgelig er han ikke en bølle! Han er som du skriver en dreng der har mod på livet vil frem og er nysgerrig - det er ikke altid at hoved og mund kan følge med, jeg mener at det tit kan være frustrerende ikke at kunne forklare sig, når man bliver frustreret, trængt op i en krog eller andet og ja så går hjernen på auto og man forsvarer sig - bider.

Men god ide at få talt med pædagogerne så de kan lave en anden stradegi end sætte ham i en krog for sig selv og læse bøger.

Anmeld

15. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ikke så mange råd, men ja måske en DP kunne være en ide, så ham kunne finde sin ro igen. Tal med lederen og din mand om dette. Knus til dig

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

Puha hvor er det bare synd for dig og for ham.
Jeg tænker at det kan også være han er blevet hårdfør fordi han er blevet droslet ned derover og det her er hans egen måde at beskytte sig selv på.
Jeg synes bestemt du skal tale med alle pædagoger og leder for at se om i ikke kan finde en løsning. Måske skal der en støtte på ham et stykke tid så han får positiv opmærksomhed i stedet for at blive sat i et hjørne med en bog, det virker da helt hen i vejret og det synes jeg bestemt han er for lille til.

Jeg ville også være super ked hvis jeg var dig

Anmeld

15. marts 2012

maria_wlt

Jeg ved godt at det ikke er behageligt at få en "stemplet" som.. Virkelig noget jeg også ville være meget ked af..

Men tror du skal vende den om.. Jeg tror på ingen måde at det bare er noget pædagogerne finder på og jeg synes helt klart at i skal tage et møde om det...Han skal på ingen måde bliver ved med at være der og være "bøllen" men synes heller ikke at man bare skal tage ham ud uden at gøre noget.

En DP er ingen garanti for noget... Jeg har selv en lidt vild dreng, og hans DP kunne SLET ikke tolke ham.. Det kan hans vuggestue og han er en meget roligere dreng nu..

Anmeld

15. marts 2012

Kay

syntes det er synd for de pædagoger at de ikke har de fornødne redskaber i deres "rygsæk"... jeg er selv pædagog i en vuggestue og ja der er børn der har brug for ekstre hjælp til at lære de sociale aspekter i livet... men...

ærligtalt ville jeg flytte ham... for når han først har fået "mærkatet" som bølle så virker det selvforstærkende... og det er bestemt ikke sundt for din dreng... især ikke hvos det er en intigreret institution... hvor makatet vil følge ham i børnehaven og så vil han ende med selv at opfatte sig som bølle...

samtidig er det vigtigt at de voksne der er omkring ham i institutionen kan lære ham at være sammen med de andre børn på en hensigtsmæssig måde...

han er ikke mere bølle end alle de andre... han har bare brug for vejledning i at være sammen med de andre børn

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Min første tænke er hvordan hans sprog er hvis han har svært ved det kan det jo ligge til grund for hans fysiske udfoldelser

Anmeld

15. marts 2012

LR85

Hva med a få en børnepsykolog hen over så du kan få bekræftigelse i det du gør rigtigt og måske hjælp til ham der hvor det er svært. 

Jeg ville i hvert fald være taknemmelig for noget børnepsykolog hen over, hvis det var så galt. Det er jo smadder synd for både de andre børn, dig og ikke mindst ham selv. 

Få noget professionel hjælp 

Anmeld

15. marts 2012

MetteS81

Øv, kan godt forstå du er ked!!!  Synes det er forfærdeligt at dit barn bliver omtalt som "bøllen"! Synes bestemt ikke det er ok at pædagogerne omtaler ham sådan! Det får jo de andre børn til at tro at det er ok at gøre det også. Sikke et stempel at sætte på sådan en lille dreng!!!!  Selvom han bider, blir gal osv, så er det da ikke ligefrem en særlig pædagogisk vinkel!

Godt I tager et møde med dem! Tror I blir nødt til at få talt ud om nogle ting...

Når han indtil nu har været glad for sin vuggestue og slet ikke er sådan derhjemme, så må der jo være noget galt....det må pædagogerne da også kunne se. Og siden det kun er derhenne han blir vild må problemet jo ligge dér, og det er deres job at hjælpe ham når han er derhenne. Jeg synes ikke det er ok at sætte ham for sig selv med en bog! Så må de give ham den ekstra opmærksomhed han har brug for i en periode, så han kan blive hjulpet videre og blive glad igen.

Du skriver at han også selv kommer hjem med bidemærker - det skal I gøre opmærksom på når I tager det møde! Måske han rent faktisk prøver at forsvare sig selv og pædagogerne bare ikke har været opmærksomme nok på det??

Dit barn behøver skam ikke have ADHD bare fordi han opfører sig sådan i vuggestuen for tiden...tror nærmere det er stedet der er problemet. Enten skal problemet løses dér, eller også skal han nok et andet sted hen og starte på en frisk...hos en DP vil han få mere opmærksomhed helt sikkert. Men måske en anden vuggestue også kan gøre det? Hvor pædagogerne ikke allerede har stemplet ham som "bøllen".

I skal nok få løst det her problem...om ik andet så et nyt sted. Det vigtigste er at den lille mand er glad for at være der hvor han blir passet...så hvis I skal et nyt sted hen så må det jo blive sådan...held og lykke med det, krydser fingre for at I snart får en glad lille dreng hjem igen   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.