Sagen er den at min søn tilsyneladende lige pludselig ikke trives i sin vuggestue mere..
idag da jeg hentede ham, trak en af pædagogerne mig til siden. Hun ville gerne lige snakke med mig, og fortalte mig så at min søn (på ca 15 mdr) idag igen havde haft en lidt træls dag... (ja og det sker ret ofte efterhånden... desværre!)
han havde været oppe at slås lidt med et par stykker af de andre børn, og han havde til sidst i raseri bidt en af de andre børn 
Hun sagde at han har utroligt svært ved at styre sit temperament, og at han let tænder af og bliver meget meget gal og hidsig. Han græder og kaster sig bagover, kradser og nu åbenbart også bider, og de voksne har svært ved at få ham droslet til ro igen...
Vi ved udemærket godt at vores søn har et rimelig heftigt temperament, det har han sådan set haft siden fødslen.. men han har aldrig før vist voldelig adfærd!
Han kan som alle andre børn godt finde på at rive i hår, hugge lejetøj, rive i tøj osv. men det har jeg da selv set at de fleste andre børn i hans alder også gør... så det er vel meget normalt for den aldersklasse???
Hun fortsatte så og fortalte yderligere at de nu havde lagt mærke til at de andre børn faktisk var begyndt at trække sig væk fra ham.. hvis han kommer gående hen til dem, skynder de sig væk, og de lidt større børn på stuen er begyndt at råbe NEJ til ham når han nærmer sig dem... og dette er uanset om han har gjort noget eller ej..
de er åbenbart bange for ham, og både børnene og personalet kalder nu min søn for Bøllen!!!! 
Hun sagde også at han er ligeglad med om han skal kravle hen over/gå ind i de andre børn for at komme hen til det han vil, og at han er meget slem til at hygge det legetøj som de andre leger med...
Generelt synes hun at tingene nu var ved at være rigtig slemme med ham, og alle pædagogerne var lidt i vildrede over hvordan de skulle tackle ham! 

Hun sagde at de tit sætter ham hen et sted for sig selv med en bog eller lignede, for at havde han ro og han kunne godt lide at være sig selv... 
han har lige fra dag 1 af elsket at komme i vuggestuen, og han vi har aldrig aldrig aldrig haft problemer med ham før nu.... han er en rigtig rigtig glad og smilende lille dreng, som er fuld af gå på mod og meget nysgerrig. han vil meget gerne give store kram, og han elsker at være blandt andre børn..
alt det her er næsten blevet for meget for mig.. jeg var lige ved at tude da pædagogen læsede det hele af på mig, men jeg holdte masken til jeg kom hjem, og SÅ tudede og tudede jeg... 
min lille dreng en bølle???!
ustyrlig?! skal helst være isoleret fra de andre?!
jeg kan slet ikke få det til at passe med den dreng som vi kender herhjemme fra! 
så nu håber jeg at en eller flere er jer kloge mødre herinde kan trøste mig lidt eller give mig råd???
vi overvejer at flytte ham, måske til en dagpleje istedet? der er da ihvertfald mere ro på... og så kommer han væk fra sit stempel som bøllen...?
Jeg har selv tit set hvor hårde de børn i den vuggestue er mod hinanden.. Vi har tit snakket om at de ikke har særlig godt styr på dem, og jeg har selv set hvordan de "slås", bider og er stride ved hinanden dernede. Mon der er noget at sige til at min søn måske begynder at forsvare sig selv lidt?
sidste uge kom han hjem med et nyt bidemærke 4 ud af 5 dage...
så han kan jo altså ikke være den eneste som er "vild"...
men det er uheldigvis åbenbart ham som er blevet udnævn til bølle-bob! 
Mine tanker kredser jo selvfølgelig også omkring om han er ved at udvikle noget meget tidligt ADHD??? det fik hun det faktisk lidt til at lyde som om synes jeg... 
min mand foreslår at vi skal have en samtale med lederen og alle 3 pædagoger fra stuen, så vi kan få snakket det hele igennem. og det vil da nok også være en god idé...
lige nu har jeg bare slet slet slet ikke lyst til at sende mit barn derhen mere... 

hilsen en fortvivlet mor...