Har lige brug for mere hjælp ang. baby med høj feber.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

lycly

Min datter har haft feber siden i går, og har lige taget hendes temperatur som sagde 39,3. Hun er egentlig glad nok, hun pludrer og leger med legetøj. Men hun er selvfølgelig lidt mere sløv end normalt.

Men det undrer mig, at hun kun har feber, men hverken hoster eller er snottet. Det bekymrer mig lidt, for så er det ikke forkølelse, men hvad er det så??

Hun er forresten 8 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

An&Jo

LunaLykke skriver:

Min datter har haft feber siden i går, og har lige taget hendes temperatur som sagde 39,3. Hun er egentlig glad nok, hun pludrer og leger med legetøj. Men hun er selvfølgelig lidt mere sløv end normalt.

Men det undrer mig, at hun kun har feber, men hverken hoster eller er snottet. Det bekymrer mig lidt, for så er det ikke forkølelse, men hvad er det så??

Hun er forresten 8 mdr.

en tand måske..

Anmeld

14. marts 2012

lycly

An&Jo skriver:

SSedde

en tand måske..

Ja, det kan da godt være det er det. Får de feber i forbindelse med tænder? Vi snakkede godt om det i nat fordi hun græd og græd og ikke kunne falde til ro.

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

LunaLykke skriver:

Ja, det kan da godt være det er det. Får de feber i forbindelse med tænder? Vi snakkede godt om det i nat fordi hun græd og græd og ikke kunne falde til ro.

det kan hun sagtens få ja..

Det kan også være ørerne, og der er nemlig normalt kun noget når de ligger ned, netop fordi der ikke er det samme tryk på ørerne når man sidder op..

Anmeld

14. marts 2012

Ciss

Det kan også være en urinvejsinfektion, eller noget, som er på vej ( a la skoldkopper eller andre ting, hvor udslet/smerter/ømhed) osv bare ikke har vist sig endnu.)

Men sålænge hun er i god form er det da dejligt. Håber, hun sover det af sig og er fin igen i morgen. Det kan gå rigtig hurtigt med de små.

Anmeld

14. marts 2012

Gittemor09

har hun haft 3-dages feberen?? det kunne godt tyde på at det var den...

min datter havde den, ingen andre symptomer end meget høj feber...!!

Anmeld

14. marts 2012

Klumpe-dumpe

LunaLykke skriver:

Normalt siger de kloge, at de ikke får over 39 i feber uden der er infektion.

Og som du skriver lige her, at hun virker glad nok om dagen, men i nat græd hun meget, så ville jeg bestemt få tjekket hendes øre hurtigst muligt.

Da min datter var den alder var hun også som din om dagen og græd om natten og så havde hun hvergang MØB.

ps. tand frembrud bør heller ikke give så høj feber.

Anmeld

14. marts 2012

lycly

Gittemor09 skriver:

har hun haft 3-dages feberen?? det kunne godt tyde på at det var den...

min datter havde den, ingen andre symptomer end meget høj feber...!!

Hun har aldrig haft feber på denne her måde før - kun 1 gang i forbindelse med en forkølelse (lige i den periode hvor alle børn var ramt tror jeg) og den gik hurtigt over.

Hvad går den ud på? Er det bare feber i 3 dage, og så går det over af sig selv bagefter?

Anmeld

14. marts 2012

lycly

Ariel skriver:

Normalt siger de kloge, at de ikke får over 39 i feber uden der er infektion.

Og som du skriver lige her, at hun virker glad nok om dagen, men i nat græd hun meget, så ville jeg bestemt få tjekket hendes øre hurtigst muligt.

Da min datter var den alder var hun også som din om dagen og græd om natten og så havde hun hvergang MØB.

ps. tand frembrud bør heller ikke give så høj feber.

Ja, det kunne selvfølgelig også være ørerne. Men synes bare tit man oplever, at børnene tager sig til ørerne hvis de har ondt. Og det gør hun ikke.
Da hun græd i nat, varede det en times tid, og da hun først faldt til ro, var der ikke noget voldsomt resten af natten. Kun lidt piveri hvis hun tabte sutten.

Anmeld

14. marts 2012

lycly

Ciss skriver:

Det kan også være en urinvejsinfektion, eller noget, som er på vej ( a la skoldkopper eller andre ting, hvor udslet/smerter/ømhed) osv bare ikke har vist sig endnu.)

Men sålænge hun er i god form er det da dejligt. Håber, hun sover det af sig og er fin igen i morgen. Det kan gå rigtig hurtigt med de små.

Okay, men er hun ikke for lille til at få skoldkopper? Hun går ikke i dagpleje endnu, og er aldrig i kontakt med børn der kunne have smittet hende.

Hun sover heldigvis en del, og er også god til at drikke vand. Så håber virkelig det snart går over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.