Vivian87 skriver:
Kan bare ikke se hvordan jeg skal ku rykke den, for hun er SÅ træt :-(
Hejsa,
jeg kender dig slet ikke, eller noget til din situation. Jeg faldt bare helt tilfældigt over dit indlæg og fik lyst til at svare, for jeg kan nikke genkendende til det du skriver.
Nu har jeg 3 drenge, så jeg synes, jeg efterhånden er ved at være garvet 
Men som sagt, så havde jeg lignende problemer med vores den første. Og nu hvor jeg er blevet lidt klogere og kan kigge tilbage i bakspejlet, kan jeg se, at det nok fra min side skyldtes mangel på erfaring. Jeg ville så gerne gøre det "rigtige", og i mine forsøg på dette, kom jeg ofte til at gøre alt for mange ting, hvilket var med til at forværre hele situationen, fordi han så blev overstimuleret.
Da jeg fik nr 2 og især nr 3, var der ligesom faldet en anden ro på mig selv, og jeg kunne mærke erfaringen fra at have prøvet det før.
Og hvad vil jeg så med denne lange indledende smøre? Jo, jeg ville bare gerne, at du skulle kende min baggrund for mit svar til dit problem, og at fortælle dig, at jeg selv har oplevet det.
Jeg mener, du med dig selv, bør beslutte dig for, hvad der kan hjælpe dig til at finde roen sammen med din datter. Du skal ikke tænke på, hvad der får hende til at falde til ro i første omgang. For hvis du ikke er rolig, så bliver din datter det højst sandsynligt heller ikke. Og bare rolig, uanset hvad, du finder på, så skaber du endnu ingen dårlige vaner. De skal være noget ældre før det kan gå hen og blive et problem (til eks. har min den yngste fået til at ligge og falde til ro inden natten v. mit bryst hvorefter jeg så har lagt ham i seng. Den amning har jeg nu taget væk. Han brokkede sig lidt de 2 første dage, men accepterede det fuldt ud 3. dag)
Ang. din datter og hendes skrigeture, så kan det skyldes, at hun er blevet overstimuleret og nu ikke selv er i stand til at finde roen. Det var det, der skete for vores den første. Derfor er du nødt til at hjælpe hende.
Med min 2. bestemte jeg mig for at sætte mig ned med ham i halvmørke og give ham sutten, mens jeg omfavnede ham og ellers bare sad helt stille eller vuggede ganske blidt og bevarede selv roen helt i gennem, også selvom han kunne blive ret så ked. Med nr. 3. lagde jeg mig med ham i vores seng i mørke og ammede ham, til han faldt i søvn.
Jeg ved ikke, om du kan bruge denne lange smøre til noget. Men hvis det er en hjælp, kan jeg jo kun være glad 
Held og lykke.
Hilsen Dorthe