Efterladt af sundhedsplejerske-Gode råd søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja føler mig lidt efterladt af vores sundhedsplejerske så nu prøver jeg at søge råd og ideer andre steder...

vores søn på snart 6 mdr. (19. marts 6 mdr.) spiser kun gennemsnitligt halvdelen af hvad han bør af MME.. Når vi har prøvet med risgrød (tilsætter kun vand) uanset hvor tynd så ender han med lidt efter at kaste op... virkelig opkast og det er ALT det han har spist kort for inden der kommer retur...

Vi er begyndt at skrive sovetider ned samt hvor meget han spiser pr. gang og lige nu ser der faktisk ud til at være en rytme der hedder:

en dag med lidt søvn og lidt mad, en dag med mere søvn og mere mad, en dag med lidt søvn og lidt mad... så regner med idag bliver mere søvn og mere mad hvis han holder den rytme...

vi føler vi har prøvet alt efterhånden... skifter mellem at han sidder hos mig inde i stuen så han kan følge med i hvad der foregår, eller sætter ham i skråstolen inde i stuen, eller hans højstol inde i stuen, men ofte ender det med at hvis han skal spise bare mere end 70ml MME pr. måltid så skal han og jeg gå ind i soveværelset med lukket dør og så meget mørke som muligt førend han kan spise... det er bare ikke en holdbar løsning i længden...

sundhedsplejersken kommer først i slutningen af næste måned hvor han jo så skal være begyndt på grød og mos af forskellige slags og gerne fast skal have "rigtig" mad flere gange om dagen...

så vi er lidt råvilde lige nu da jeg kun lige er stoppet med amning og gået over til fuldt ud at give flaske med MME i stedet... vi fandt frem til at han tog bedre på når han fik MME fremfor min mælk så regner med min mælk bare ikke er fed nok for ham...

Alle råd modtages med kyshånd...

både ideer til grød/mos der ikke bringer opkast og til at få ham til at spise mere end han gør nu...

Håber der er nogle der kan hjælpe os lidt når nu hun bare blev sur over vi ikke ville tvinge ham til at sove i hans barnevogn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

My Babygirl

Hvordan vokser han, er han mindre end han burde være f.eks.?

Har det været sådan her længe eller hvor lang en periode taler vi om?

Vi har også haft en periode hvor vores datter ikke ville spise særlig meget og jeg var også meget bekymret.

Det var især da hun startede op på grød/mos.

Hvor længe har jeres søn fået grød og har I kun prøvet med risgrød?

Anmeld

13. marts 2012

My Babygirl

Hov, glemte helt at spørge hvad det betød det sidste du skriver: at hun blev sur over at I ikke vil tvinge ham til at sove i barnevogn?

Anmeld

13. marts 2012

Silas&Mille

Kan du ikke ringe til din sundhedsplejerske og spørge om hun kan komme på besøg noget før, da du føler du har brug for hjælp til det her?

Hvis hun ikke vil det, synes jeg du skal ringe til deres kontor og snakke med dem om at du gerne vil have besøg nu her. Så må de finde ud af at få en sundhedsplejerske til at komme og besøge dig.

Anmeld

13. marts 2012

tinasmor

Jeg går ud fra at du ikke ammer? Hvis du gør så behøver han jo ikke MME hvis bare han får jerndråber.

Efter 6 måneder må de jo få næsten alle ting, så jeg ville begyndte at prøve at give en hel masse forskelligt.

her ville hun ikke have grød da hun var ca 5.en halv måned og så stoppede jeg en uges tid og så da jeg prøvede igen var hun helt klar.

Går ud fra I har prøvet alle de forskellige man kan købe (prøv evt bare vand og så pulveret uden mme)

Har du prøvet havregrød? Øllebrød? frugtmod med æble eller pære? Måske gider han ikke mos pga konsistensen, prøv evt med bondebrød opblødet i mælk og så lidt leverposteg det må han gerne få nu hvor han er 6 en halv måned. Prøv at lade han smage/sutte på forskellige ting for at han kan lære de forskellige smage (f.eks lidt melom osv.)

Anmeld

13. marts 2012

L&V

Wampires skriver:

Ja føler mig lidt efterladt af vores sundhedsplejerske så nu prøver jeg at søge råd og ideer andre steder...

vores søn på snart 6 mdr. (19. marts 6 mdr.) spiser kun gennemsnitligt halvdelen af hvad han bør af MME.. Når vi har prøvet med risgrød (tilsætter kun vand) uanset hvor tynd så ender han med lidt efter at kaste op... virkelig opkast og det er ALT det han har spist kort for inden der kommer retur...

Vi er begyndt at skrive sovetider ned samt hvor meget han spiser pr. gang og lige nu ser der faktisk ud til at være en rytme der hedder:

en dag med lidt søvn og lidt mad, en dag med mere søvn og mere mad, en dag med lidt søvn og lidt mad... så regner med idag bliver mere søvn og mere mad hvis han holder den rytme...

vi føler vi har prøvet alt efterhånden... skifter mellem at han sidder hos mig inde i stuen så han kan følge med i hvad der foregår, eller sætter ham i skråstolen inde i stuen, eller hans højstol inde i stuen, men ofte ender det med at hvis han skal spise bare mere end 70ml MME pr. måltid så skal han og jeg gå ind i soveværelset med lukket dør og så meget mørke som muligt førend han kan spise... det er bare ikke en holdbar løsning i længden...

sundhedsplejersken kommer først i slutningen af næste måned hvor han jo så skal være begyndt på grød og mos af forskellige slags og gerne fast skal have "rigtig" mad flere gange om dagen...

så vi er lidt råvilde lige nu da jeg kun lige er stoppet med amning og gået over til fuldt ud at give flaske med MME i stedet... vi fandt frem til at han tog bedre på når han fik MME fremfor min mælk så regner med min mælk bare ikke er fed nok for ham...

både ideer til grød/mos der ikke bringer opkast og til at få ham til at spise mere end han gør nu...

Håber der er nogle der kan hjælpe os lidt når nu hun bare blev sur over vi ikke ville tvinge ham til at sove i hans barnevogn...

Hva med og prøve noget frugt eller grønsagsmos?? Det kan jo være han bare ikke er til grød

Anmeld

13. marts 2012

th

Wampires skriver:

vi startede med frugtgrød æble/pære som jeg selv lavede og puttede noget mælk i, vores dreng ville heller ikke rigtig spise grød til at starte med... så vi er startedet meget stille op. du er velkommen til at skrive pb, så kan jeg også skrive lide mere omkring hvordan vi gjore. stoppede ligeså stille med amning.

mht til at sove, vil han da slet ikke sove i barnevogen eller hvordan?

Anmeld

13. marts 2012

Tona

Wampires skriver:

Hvis det var mig ville jeg tale med lægen.

Vi havde også en sundhedsplejerske som enten efterlod os eller kom med råd som var forkerte (meget groft sagt) og jeg gjorde derfor altid bare det at jeg spurgte vores læge ad i stedet. Hende er jeg nemlig rigtig glad for.

Jeg ville da også mene at der skulle ses på det problem du har og at det er en dårlig sp der bare har viftet jer af

Anmeld

13. marts 2012

modesty

Amandas-mor skriver:

Hvis det var mig ville jeg tale med lægen.

Vi havde også en sundhedsplejerske som enten efterlod os eller kom med råd som var forkerte (meget groft sagt) og jeg gjorde derfor altid bare det at jeg spurgte vores læge ad i stedet. Hende er jeg nemlig rigtig glad for.

Jeg ville da også mene at der skulle ses på det problem du har og at det er en dårlig sp der bare har viftet jer af

Sikke enige vi er på baby.dk. 

Jeg vil helt klart også sige - kontakt din læge. Jeg har en veninde som var meget utilfreds med sin SP og hun brugte simpelthen sin læge som SP i stedet. 

Anmeld

13. marts 2012

Tona

modesty skriver:

Sikke enige vi er på baby.dk. 

Jeg vil helt klart også sige - kontakt din læge. Jeg har en veninde som var meget utilfreds med sin SP og hun brugte simpelthen sin læge som SP i stedet. 

Ja det er vi da vist

Ja, man kan sagtens bruge sin læge som sp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.