Tisser om natten:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

Alexander&Lærke

marieo skriver:

har du evt. prøvet at tage ham op og lade ham tisse lige inden i går i seng. Har en veninde der gjorde det med sin 3-årige søn. Hun løfter bare drengen ud af sengen, holder ham over toilettet og siger han skal tisse og så tisser han (eller andet hvis det er det der skal til). Drengen sover stort set igennem det, og sover lige så snart han bliver lagt i sengen igen. Så hvis din dreng er god til at sove og ikke vil blive forstyrret helt vildt af det, er det måske en måde at forhindre det.

Når først han sover så sover han og er slet ikke til at sammenarbejde med så tror ikke det ville lykkes at få ham der ud, tro ikke jeg ville kunne holde ham, der i i forvejen et problem hvis han falder i søvn i bilen han er bare ikke til at vække. Han er ligesom et batteri, fuld knald på og når han skal laders op dur han ikke før han selv vågner og er klar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Alexander&Lærke

Tak for alle jeres svar, rart at høre at i enige med mig... Syntes også det er bedre for os at han har den på, så hvis der er uheld så bliver jeg ikke irreteret og han bliver ikke konfronteret med det. 

Han har for tiden også stort tendens til at tisse om dagen især når han er ude at lege. Syntes jeg har hørt elelr læst at når man bliver storebror/søsten så kan man godt få tilbage fald ang tisseri i bukserne. Og han er jo ført blevet blefri ligesom vi fik vores lillesøster så måske det også spiller ind. Men nu får han ihvertfælle i en periode bleen på, så må svigermor jo sige hvad hun vil eller også må hun komme og ordne vasketøjet

Anmeld

13. marts 2012

Pikku Myy

Mette&Alexander skriver:

Han er 4,5 år blir 5 i august, så aldren gør at han jo nok burte være klar   men sådan er det bare ikke, han har overhoved heller ikke noget i mod at få en ble på, natunderbukser kalder vi det....

Nej, han burde som sådan ikke kunne klare en nat uden ble når han kun er 4-5 år. Det er rigtigt at der er mange børn der kan, men det er der også en del børn der ikke kan. Det afhænger, som jeg har forstået det, af hvor moden hjernen er på netop dette punkt, så der er ikke så meget du kan gøre ved det. Lægerne begynder (som en anden nævner) først at interessere sig for det, hvis din søn når 7 år uden at kunne holde sig om natten.

Jeg synes du skal give ham natbleen på igen og prøve at fjerne fokus så han ikke kommer til at føle sig som en fiasko...

Anmeld

13. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng er 4  1/2 år (fylder 5 år til oktober). Han er også renlig om dagen, men om natten bruger han stadigvæk ble. Nogen nætter er han tør, men andre ikke. Dette er ligegyldigt om han har tisset af, ikke drukket noget mv.

Jeg ville helt sikkert give ham ble på hver nat, så han ikke får nederlag omkring, at tisse i sengen.

Det er normalt, at man helt frem til 6 år tisser i sengen om natten. Dette skyldes, at man endnu ikke har dannet det stof i hjernen som siger, at man ikke skal tisse om natten. Så lad din svigermor værre og lad hende tænke sit, og giv din søn ble på igen hver nat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.