Tisser om natten:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Alexander&Lærke

Min søn er langt fra renlig om natten, han er ellers gået fra at sove med ble, men han tisser i sengen 1-2 gange om ugen nogle gange mere, Han sover simphelhen så tungt at han ikke vågner hvis han skal tisse. Vi prøver så godt vi kan ikke at give ham for meget væske om aften han får et halv glas mælk til sin aftenmad v 18 tiden, og some tider en mundfuld når han er kommet i seng 19.30 hvis han ikke kan finde ro og bliver ved med at råbe på vand. men alligevil går det ofte galt fordi han ikke vågner og some tider så er han jo kommet op til os om natten og har så tisser vores seng til så jeg står med 2 store dyner, lagner og madresser som skal vaskes og det er ærligt talt temmelig træls når det sker så ofte..

Når man når han er inde i en dårlig periode med det tisseri, giver jeg ham en bukseble på i nogle nætter så plejer det at holde op igen en tid. Men så diskuterede jeg det lige med min svigermor den anden dag, og hun var noget forarget over at jeg kunne finde på at give ham en ble på og mente det gjore han doven og mente ikke han skulle have en ble på, men er det helt forkert at gøre når det sker ofte? Eller hvordan behandler jeg det lige....??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Marco2

Tror ikke der er så meget at gøre ved det. Det er rent hormonelt hvorvidt børn tisser i sengen om natten.

Så hvis ikke din dreng helt er begyndt at producere det hormon, er der ikke meget at gøre ved det, andet end trøste ham når det sker, og som du gør give ham en ble på om natten indtil hormonproduktionen er blevet stabil.

Pøj pøj med det hele.

AG

Anmeld

12. marts 2012

tinasmor

Hvor gl. er han? Her giver vi stadigvæk ble på om natten for hun kommer også til at tisse om natten og jeg ser sådan på det, at det er fordi hun ikke er klar (fylder 4 om 3 måneder). Jeg tror ikke at det er fordi de bliver "dovne", der er som du siger fordi de sover så tungt ( i hvertfald min datter som overhoved ikke kan huske hun har tisset i søvne.

Anmeld

12. marts 2012

Mamalou

Jeg ville give ham bleen på til han var klar, så han ikke får de dårlige oplevelser, der er forbundet med at vågne op i en våd seng. Som du beskriver, så er det ikke dovenskab, men fordi din søn sover tungt. 

Mvh. Louise

Anmeld

12. marts 2012

marieo

har du evt. prøvet at tage ham op og lade ham tisse lige inden i går i seng. Har en veninde der gjorde det med sin 3-årige søn. Hun løfter bare drengen ud af sengen, holder ham over toilettet og siger han skal tisse og så tisser han (eller andet hvis det er det der skal til). Drengen sover stort set igennem det, og sover lige så snart han bliver lagt i sengen igen. Så hvis din dreng er god til at sove og ikke vil blive forstyrret helt vildt af det, er det måske en måde at forhindre det.

Anmeld

12. marts 2012

iris-mor

Vores sp siger at det kan være arveligt, og både jeg og min mand var længe om ikke at tisse i sengen. Vores store pige på 6½ tisser stadig i sengen mindst 1 gang om ugen, og her bruger hun stor pige bleer. Det er simpelthen alt for meget vasketøj med alle de lagner, dyner etc.

Vi har fået at vide at hvis ikke det bliver bedre inden hun er 7 skal vi vende tilbage. Vi tager det helt roligt, men nok også fordi vi begge selv havde det sådan

Anmeld

12. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvor gammel er han? Kender flere hvis børn bruger ble, og har brugt ble om natten helt indtil de er næsten 6 år. Det har ik noget med dovenskab at gøre! Men pga at de sover så tungt, at de ik opdager de ska tisse. Bare gør det der fungere for jer! Vh stine

Anmeld

12. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Mette&Alexander skriver:

Min søn er langt fra renlig om natten, han er ellers gået fra at sove med ble, men han tisser i sengen 1-2 gange om ugen nogle gange mere, Han sover simphelhen så tungt at han ikke vågner hvis han skal tisse. Vi prøver så godt vi kan ikke at give ham for meget væske om aften han får et halv glas mælk til sin aftenmad v 18 tiden, og some tider en mundfuld når han er kommet i seng 19.30 hvis han ikke kan finde ro og bliver ved med at råbe på vand. men alligevil går det ofte galt fordi han ikke vågner og some tider så er han jo kommet op til os om natten og har så tisser vores seng til så jeg står med 2 store dyner, lagner og madresser som skal vaskes og det er ærligt talt temmelig træls når det sker så ofte..

Når man når han er inde i en dårlig periode med det tisseri, giver jeg ham en bukseble på i nogle nætter så plejer det at holde op igen en tid. Men så diskuterede jeg det lige med min svigermor den anden dag, og hun var noget forarget over at jeg kunne finde på at give ham en ble på og mente det gjore han doven og mente ikke han skulle have en ble på, men er det helt forkert at gøre når det sker ofte? Eller hvordan behandler jeg det lige....??

Ville også give ham den på om natten og så vente lidt tid endnu...

Selv vores dreng på 3½ sover med ble om middagen, netop fordi han bare er helt væk når han sover...

Det samme om natten, han vågner end ikke om natten men sover sine 13 timer i streg...

Vores lille fætter der er 2 mdr yngre end vores, prøver de ihærdigt at få gjort ble fri om natten - alene af den grund at være de første.. Min mand er den midterste ud af 3 søskende; hans storesøster er gift og fik en dreng i jan '08 - han's lillebror er gift og de fik en dreng i nov '08 og så os der fik frederic i sep '08...

Anmeld

12. marts 2012

aarhusmor

Nu kan jeg se at din søn er fra 2007, så det er da flot at han kan ligge nogen dage uden ble. Min søn fra 2006 kan slet ikke styre det om natten endnu, så han ligger med ble hver nat. Jeg har læst mig frem til at det er helt normalt og ja jeg stemmer for at det er bedre at ligge med ble, end hele tiden at blive konfronteret med at man tisser igennem. Jeg tror det gør noget skidt for selvtilliden

Anmeld

13. marts 2012

Alexander&Lærke

tinasmor skriver:

Hvor gl. er han? Her giver vi stadigvæk ble på om natten for hun kommer også til at tisse om natten og jeg ser sådan på det, at det er fordi hun ikke er klar (fylder 4 om 3 måneder). Jeg tror ikke at det er fordi de bliver "dovne", der er som du siger fordi de sover så tungt ( i hvertfald min datter som overhoved ikke kan huske hun har tisset i søvne.

Han er 4,5 år blir 5 i august, så aldren gør at han jo nok burte være klar   men sådan er det bare ikke, han har overhoved heller ikke noget i mod at få en ble på, natunderbukser kalder vi det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.