Hej tøser, jeg har brug for lidt hjælp

Min kæreste og jeg har forsøgt, at blive gravide i ca. 1½ år.
Da det endnu ikke er lykkedes har vi kontaktet vores læger. Min tidligere læge henviste mig til gynækologisk afdeling, som foretog nogle prøver og skannede mig.
Da jeg ikke var tilfreds med min daværende læge, besluttede jeg mig for at skifte. Min kæreste har fået undersøgt sin sæd, og det ser rigtig godt ud.
Min nye læge kiggede så på resultaterne fra prøverne og kom frem til den konklussion, at jeg har PCOS. Hun skannede mig og mente, at jeg ville få ægløsning indenfor de næste 2-4 dage og startede mig op på metformin. Har så fået en ny tid d. 20, hvor vi så skal snakke om det videre forløb og eventuel henvisning til fertilitetsklinik.
Jeg blev så lidt forskrækket da jeg 4 dage senere begyndte at bløde. Troede først at det var tegn på ægløsning, men da det fortsatte, måtte jeg nok erkende at det nok var menstruation. Det er snart 2 uger siden jeg var til lægen.
I dag blev jeg så ringet op af gynækologisk afdeling.

Troede at de havde glemt mig. Men snakker med hende der skannede mig. Hun er (heldigvis?) kommet frem til samme konklussion: Jeg har PCOS. Men hun er så ikke enig i behandlingsmetoden som min læge har sat igang.

Jeg har forhøjet androgen status, så gynækologen ville behandle mig med anti-østrogen behandling i stedet for metformin. Hun syntes også at jeg skulle få en skanning til og eventuelt en kikkerundersøgelse, og hvis der er behov for det måske få sprøjtet vand op så vi kan se om der er gennemstrømning i mine æggestokke. Hun syntes at det er flot at jeg har tabt mig (7 kg indtil nu

) men mener at der skal mere til end bare vægttab (er ikke overvægtig, har bare haft lidt på siderne

). Hun siger ikke at det er umuligt sådan som det er nu, men vil ikke give mig falske forhåbninger.
Hun mente at kunne se på billederne at jeg har hjerteformet livmoder, og hun syntes derfor at jeg skal have opereret det væk, for at undegå komplikationer. Gynækologen mener at det kan være skyld i at ægget ikke kan sætte sig fast, og at det måske vil skabe gener under en graviditet. Min egen læge mener ikke at det er så alvorligt, og at jeg godt ville kunne blive gravid alligevel?
Ved ikke hvem jeg skal tro på? De har begge skannet mig og kigget på de samme prøveresultater, så kan ikke forstå at de er så uenige?

Min egen læge syntes at vi skal se tiden an og håbe at vi selv klarer den, men vil gerne henvise os hvis vi beder om det.
Min gynækolog syntes derimod ikke at jeg skal udsættes for unødvendig smerte ved en eventuel abort og hele den lange ventetid. Som hun siger til mig: "hvad nu hvis du får en abort, så ville du være ked af det og stille dig selv spørgsmålet om operationen ville have gjort forskellen." Og det er også rigtig, man vil jo altid tænke hvad nu hvis..

Min gynækolog mener at den blødning jeg havde VAR menstruation, og mener at det er "farligt" af min læge at sige at der var ægløsning på vej. Selvom det ser ud som om at der er et æg der er ved at løsrive sig, kan der godt gå lang tid, eller også kan det stoppe sin udvikling? - igen, hun vil hellere forholde sig til tingene og ikke give falske forhåbninger for at skåne mig.

Hun mener at jeg skal henvises med det samme, da den process jo også hurigt kan tage lang tid. Hun siger at der kun er en der kan behandle en ad gangen, så hun vil ikke gå videre med det, hvis jeg beslutter mig for, at fortsætte behandlingen hos min læge, så jeg må selv bestemme.
Er så forvirret nu!

Har nok ikke helt opgivet håbet omkring selv, at kunne lave et lille mirakel

-Men må nok snart se sandheden i øjnene. Vi får brug for hjælp.
Men hvem skal jeg vælge? Mange af mine veninder har anbefalet min læge, da de har fået hjælp til deres små mirakler af hende. Men bliver nervøs når min gynækolog er af så anden mening.
Syntes umidelbart at min gynækolog er den der kommer med den mest konkrete handlingsplan, og hun gør meget ud af at forklare og se det ud fra mit synspunkt. Men syntes VIRKELIG at det er et stort dilemma.
Min mand kommer først hjem om et par timer, og ved ikke hvad jeg skal sige til ham, for ved ikke hvad jeg selv vil.

Troede ikke at man selv bare sådan fik lov til, at vælge hvem man ville have hjælp fra, så nu er jeg helt handlingslammet.

Nu kommer der en masse spørgsmål: skal det være nu, skal det være den ene eller den anden læge, hvad nu med arbejde, vil vi forsøge lidt endnu på egen hånd?? Skal jeg aflyse min tid hos lægen d. 20 og satse på et videre behandlingsforløb hos gynækologen?? Vi har jo følt os klar længe og vi vil det begge rigtig meget, kan bare ikke lige forholde mig til at skulle vælge behandlingsforløb nu..
Undskyld- det blev meeeeget langt

Har bare så mange tanker i mit hoved, og har alligevel kun sagt halvdelen

Håber nogle af jer kan hjælpe lidt