Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Koen.

Lærke har ikke haft dem endnu, men kan svare for mig selv, havde dem da jeg var 19 jeg havde 2 dage inden de brød ud en smule feber og utilpashed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

FamilenStorm

Maja_4000 skriver:

Ja .. Der er skoldkopper i Carolines vs og nu har hun feber ..

Skoldkopperne brød ud den 8. hos barnet i vuggestuen .. Hvordan forløb jeres børns skoldkopper ? Var de hårdt ramt og hvor lang tid varede det ?

Vi har skoldkopper nu... 

Alberte er ikke specielt hårdt ramt.. Det er værst uden at være helt galt, på hendes ben og i bleområdet, så har hun lidt på armene og enkelte i ansigtet.. Ud over at hun er "spættet" og ikke må komme i DP kan man ikke mærke noget på hende...

Det eneste vi har mærket var 2 nætter hvor hun hev i bleen, som om hun vil have den af, og var lidt urolig.. Men nu har hun fået panodil til natten og  igår nat sov hun som en sten..

Men godt humør og ingen feber, og et meget mild udbrud vil jeg sige.. SÅ krydser fingre for at hun kommer let igennem det og det ikke varer hele ugen..

Ved ikke hvor og hvornår hun er blevet smittet.. Men tænker det næsten må have været til babysvøm i onsdags ( hun startede med at være urolig natten til lørdag, hvor vi så så at det havde "spredt" sig om søndagen..)

Anmeld

13. marts 2012

9510

Maja_4000 skriver:

Sådan rigtig syg ?

Her har Caroline 39,2 .. Men hun virker slet ikke syg .. Håber det fortsætter sådan

Ja hun var rigtig skidt tilpas, med høj feber, helt slap i betrækket, lige indtil knopperne kom, så fejlede hun ikke noget

Anmeld

13. marts 2012

Sara.

Vi har skoldkopper nu... 

Alberte er ikke specielt hårdt ramt.. Det er værst uden at være helt galt, på hendes ben og i bleområdet, så har hun lidt på armene og enkelte i ansigtet.. Ud over at hun er "spættet" og ikke må komme i DP kan man ikke mærke noget på hende...

Det eneste vi har mærket var 2 nætter hvor hun hev i bleen, som om hun vil have den af, og var lidt urolig.. Men nu har hun fået panodil til natten og  igår nat sov hun som en sten..

Men godt humør og ingen feber, og et meget mild udbrud vil jeg sige.. SÅ krydser fingre for at hun kommer let igennem det og det ikke varer hele ugen..

Ved ikke hvor og hvornår hun er blevet smittet.. Men tænker det næsten må have været til babysvøm i onsdags ( hun startede med at være urolig natten til lørdag, hvor vi så så at det havde "spredt" sig om søndagen..)

Med skoldkopper går der ca 2 uger fra barnet er smittet til skoldkopperne bryder frem..... Og man smitter flere dage inden sygdommen bryder ud og indtil der er kommet skorpe på den sidste skoldkoppe / den er tørret ind

Så det er nærmere din pige der kan have smittet de andre børn til svømning

Anmeld

13. marts 2012

Sara.

Maja_4000 skriver:

Vildt , har aldrig hørt om nogle som blev indlagt på grund af skoldkopper før Godt det ikke var meningitis ! 

Ja det var også en vild oplevelse.... Der stod et helt hold klar og modtog os. Men han blev indlagt pga blødningerne i huden, som er kommet pga skoldkopperne. Men det var en hård omgang

Anmeld

13. marts 2012

FamilenStorm

Sara. skriver:

Med skoldkopper går der ca 2 uger fra barnet er smittet til skoldkopperne bryder frem..... Og man smitter flere dage inden sygdommen bryder ud og indtil der er kommet skorpe på den sidste skoldkoppe / den er tørret ind

Så det er nærmere din pige der kan have smittet de andre børn til svømning

Arh.. Havde læst det forkert.. Ihh håber da ikke det er tlfældet for de kære andre børn.. 

Anmeld

13. marts 2012

Bryndis

Mine drenge har ikke haft skoldkopper endnu. Men lige nu er der både skoldkopper, stafylokokker og hånd-fod-mund sygdom i dagplejen så jeg venter bare på at min mindste dreng bliver smittet af en af delene

Anmeld

13. marts 2012

tinasmor

Jeg mener ikke min datter fik feber inden. De ringede fra bh at hun havde 2 pletter et par timer efter vi havde afleveret (på ryggen) men et par timer senere var der et par stykker mere.

Hun var næsten 3 år.Det gik meget smertefrit. Hun fik ikke så mange og var ikke særlig syg/kløede. Hun fik nogle hver dag i ca 4 dage og så begyndte det så småt at gå fremad. Det var i juleferien så det var egentlig ok timet (i forhold til ikke at skulle have fri osv)

Vi blev indendørs i 10 dage så jeg var sikker på hun ikke smittede mere (ved ikke hvor lang tid sådan noget normalt tager)

Anmeld

13. marts 2012

hekran

Jeg er lige kommet hjem efter at have afleveret min store dreng på 4 i børnehave efter en omgang skoldkopper. Han har været hjemme siden onsdag i sidste uge og har totalt hygget sig. Han har ikke haft feber og han har heller ikke været generet af skoldkopperne. Han syntes det var sååååå øv, at han ikke havde fået flere skoldkopper i morges, da han håbede han kunne blive hjemme lidt længere. Har har bare klaret det så flot og vi har totalt hygget helt alene, mens hans to små søskende og hans far har været i dagpleje og på arbejde. 

Nu må vi bare håbe, at hans små søskende også klarer det lige så flot, når det bliver deres tur

Håber ikke det bliver for slemt for jer!

Anmeld

13. marts 2012

Sara.

FamilenStorm skriver:

Arh.. Havde læst det forkert.. Ihh håber da ikke det er tlfældet for de kære andre børn.. 

Det kan man vidst ikke gøre noget ved hvis det er :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.