Kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man tillade sig at Slå dåb og fødselsdag sammen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.352 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Anonym trådstarter

Vi står og skal snart holde dåb, og det passer med at i den månede hvor dåben skal holdes har jeg selv og vores store barn fødselsdag og da vi ikke er dem med den største økonomi overvejer vi at slå fødselsdagene sammen med dåben selvfølig med dåben som hoved begivenhed, men an man tillade sig det? Hvisvi gør det så har vi nemlig økonomi til at gøre bare lidt mere ud af det...

Vi vil f.eks skrive i. Invitationerne "og i samme anledning vil jeg bede jer hjælp mig med at fejer.......... Fødselsdage. " 

Hvad tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

lio

Jeg ville som barn være ked af at dele fødselsdag med en dåb, tror det vil stjæle en del opmærksomhed.

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Jeg ville som barn være ked af at dele fødselsdag med en dåb, tror det vil stjæle en del opmærksomhed.

Barnet er ikke så stor at det vil forstå det på den måde, er ret sikker på vores store lille barn vil være ret ligeglad, det var noget andet hvis h*n var et par år ældre, så vil jeg ikke engang overveje det...

Og på den måde er det jo ikke kun den lille ny der får gaver... 

Tænker mere om vi kan tillade os det i forhold til vores gæster, de er dog ikke påtvunget til at komme med gave til os alle Tre...

Anmeld

11. marts 2012

Annana89

Har stemt ja! Vi overvejer det selv da manden fylder 30 tæt på at lillemanden skal døbes!

Men jeg ville nok sys det var synd for et barn at skulle dele sin fødselsdag med en barnedåb! For der vil nok den dag være mest fokus på den der skal døbes!

Anmeld

11. marts 2012

Lone Jakobsen

hvis i synes det er rigtigt for jer, så skal i selvfølgelig bare gøre det.

helt personligt ku jeg ikke finde på det. synes det er 2 meget forskellige fester, så ville ikke ku finde ud af at blande dem sammen og tilgodese alle de involverede.

Anmeld

11. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Vi står og skal snart holde dåb, og det passer med at i den månede hvor dåben skal holdes har jeg selv og vores store barn fødselsdag og da vi ikke er dem med den største økonomi overvejer vi at slå fødselsdagene sammen med dåben selvfølig med dåben som hoved begivenhed, men an man tillade sig det? Hvisvi gør det så har vi nemlig økonomi til at gøre bare lidt mere ud af det...

Vi vil f.eks skrive i. Invitationerne "og i samme anledning vil jeg bede jer hjælp mig med at fejer.......... Fødselsdage. " 

Hvad tænker i?

Selvfølgelig kan I det. Jeg gjorde det selv, hvor jeg sendte to invitationer ud i samme kuvert

Anmeld

11. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvad tænker i?

vil sige det kommer an på det andet barns alder. har det en alder hvor det ikke forstår det så ja hold en fælles fest. og så kan man evt på barnets fødselsdag invitere kun bedsteforældre til en kop kaffe. så det føler at det bliver fejret.

har ikke noget med dåb at gøre. men her hjemme holder vi 3 fødselsdag på samme tid.

min ældste søn bliver 4 år 21 marts, væres yngste bliver 1 år den 23 marts og jeg selv fylder år den 29 marts.

og vi holder fødseldag for familien sammen. og så holder den ældste fødselsdag hjemme hvor børnehaven er inviteret. så han oplever at det kun er ham der er i fokus.

når denne fest er overstået vil vi så overveje om vi skal holde børnene hver for sig i fremtiden eller om det kan fungere sammen.

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Selvfølgelig kan I det. Jeg gjorde det selv, hvor jeg sendte to invitationer ud i samme kuvert

HvAd mente jeres gæster om det? 

Og fedt at høre andre har gjort det samme...

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

vil sige det kommer an på det andet barns alder. har det en alder hvor det ikke forstår det så ja hold en fælles fest. og så kan man evt på barnets fødselsdag invitere kun bedsteforældre til en kop kaffe. så det føler at det bliver fejret.

har ikke noget med dåb at gøre. men her hjemme holder vi 3 fødselsdag på samme tid.

min ældste søn bliver 4 år 21 marts, væres yngste bliver 1 år den 23 marts og jeg selv fylder år den 29 marts.

og vi holder fødseldag for familien sammen. og så holder den ældste fødselsdag hjemme hvor børnehaven er inviteret. så han oplever at det kun er ham der er i fokus.

når denne fest er overstået vil vi så overveje om vi skal holde børnene hver for sig i fremtiden eller om det kan fungere sammen.

Vores ældste og jeg plejer også at holde sammen og vores ældste er ikke så gammel endnu at jeg vil mene det har en betydning, dog gør vi lidt ud af den ældste på selve dagen så h*n får en mulighed for at blive fejret alene... Evt. Med en fed tur i svømmehal mm. 

Anmeld

11. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Vores ældste og jeg plejer også at holde sammen og vores ældste er ikke så gammel endnu at jeg vil mene det har en betydning, dog gør vi lidt ud af den ældste på selve dagen så h*n får en mulighed for at blive fejret alene... Evt. Med en fed tur i svømmehal mm. 

så vil jeg helt sikkert slå det sammen. kan hurtigt blive dyrt at holde 3 feste på kort tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.