Anonym skriver:
Hej piger...
Mig og min kæreste har været sammen i halvanden år.. Før jeg blev gravid tog vi i byen sammen i weekenderne... Men imens jeg har været gravid (stadigvæk gravid - en uge til termin) har vi valgt vores venner fra, som fester... Og han har ikke været ret meget i byen og har faktisk ikke rigtig gidet ... Men lige pludselig vil han gerne i byen.. Jeg syntes det virker ret mærkeligt , når han ikke har haft lyst til det hele min graviditet.. ( han har selvfølgelig været sammen med drengene og drukket øl) men aldrig RIGTIG BY TUR???! Hmmm, tænker jeg... Mon han har en anden? Gider han mig ikke mere...øh... Så mange tanker går igennem mit hoved.. Kan godt være det er graviditeten som gør det... Men er blevet meget jaloux her på det sidste.. Ååhhhh syntes det er træls...Føler ikk at jeg kan stole på ham... Er så bange for at han er sammen med andre! 
Undskyld... At i skal høre på mig... Men hvad skal jeg gøre for at stole på min kæreste??
Jeg tror det er en helt normal følelse at sidde med, når man er højgravid og kæresten gerne vil ud alene. Mange kvinder har et enormt stort behov for redebyggeri og tryghed i graviditeten, specielt til sidst! Det oplevede jeg selv i høj grad.
Men din kæreste kan måske samtidig have et behov for at gøre nogle af de ting, han føler han ikke kan gøre så meget, når barnet er kommet. Jeg tror ikke det er fordi han pludselig har fundet en anden. Så ville han nok nærmere pludselig skulle gå til badminton, til møder eller andet.
Prøv at snakke stille og roligt med ham om dine følelser uden bebrejdelser. Det kan ofte hjælpe at få det ud og at blive imødekommet, blive holdt om og bekræftet 
Anmeld