Hvordan opbevarer I pølsehorn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

Benjamins'mor

Nu er det sjælendt jeg bager pølsehorn, men når jeg gør så ryger der nogle i fryseren, nogle i køleskabet og nogle står i en pose på køkken bordet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

KittyCatta

Jeg har stemt andet, da jeg plejer at fryse dem ned. Så kan jeg tage op langs frem, hvad vi skal bruge i stedet for at smide dem ud, inden de er tørre.

Anmeld

8. marts 2012

Darling<3

I maven

Anmeld

8. marts 2012

KittyCatta

Darling<3 skriver:

I maven

Hahaha.. Ej, undskyld, men jeg måtte altså lige grine lidt der  

Anmeld

8. marts 2012

l.kjoeller

MilleMus1988 skriver:

H

forklaring alligevel

her når jeg har lavet dem så får de lov at køle af på en rist, så stopper jeg dem i pose og lukker den til og så ligger de på køkkenbordet . .

laver typisk en 25 stk af gangen såde er spist inden for 3-4 dage , så de er mest bløde og lækre når de har ligget i stuetemperatur

Ingen tvivl om spisekvaliteten er bedst ved stuetemperatur men bakteriologisk er det ikk så heldigt;-)

Anmeld

8. marts 2012

MorTil4<3

l.kjoeller skriver:

Ingen tvivl om spisekvaliteten er bedst ved stuetemperatur men bakteriologisk er det ikk så heldigt;-)

tjooo du skal tænke på hvad pølser egentligt har været igennem inden at vi IGEN stopper dem i ovnen og bager dem, PLUS at oftes så får de lige en tur i mickrobølgeovnen såååå jeg tror ikk meget overlever hehe . .
og i alle de år jeg har bagt dem sådan og opbevaret dem, sååååå er vi dog aldrig blevet syge eller noget

Anmeld

8. marts 2012

Darling<3

KittyCatta skriver:

Hahaha.. Ej, undskyld, men jeg måtte altså lige grine lidt der  

De er da bedst nede i maven, hehe...

Anmeld

8. marts 2012

l.kjoeller

MilleMus1988 skriver:

tjooo du skal tænke på hvad pølser egentligt har været igennem inden at vi IGEN stopper dem i ovnen og bager dem, PLUS at oftes så får de lige en tur i mickrobølgeovnen såååå jeg tror ikk meget overlever hehe . .
og i alle de år jeg har bagt dem sådan og opbevaret dem, sååååå er vi dog aldrig blevet syge eller noget

Er uddannet levnedsmiddeltekniker så har set med egne øjne hvad der lever efter et par dage ved stuetemperatur:-D sir ikke man skal være hysterisk. Bare at jeg blev noget overrasket da jeg så det første gang;-)

Anmeld

8. marts 2012

B&J

i fryseren efter de er blevet kolde

Anmeld

9. marts 2012

AdamsMor

Jeg har dem på køl, men hvis de er helt indesluttede i dej (dvs, ingen luft til pølsen overhovedet) KAN man godt opbevare dem uden for køl en enkelt dag. Ellers i fryseren og lun dem, når de skal spises

Mvh. hende, der underviser i fødevarehygiejne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.