Service til de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

lio

Jonatansmor skriver:

Det var bare mig der fik formuleret mig i lidt for familiære vendinger. Jeg mente selvfølgeligt til tumlinger og ikke baby.

Farven er ret ligegyldig, det jeg mente var at de har en tendens til at smide alt på gulvet og det vil du komme til at bøvle med i lang tid før de ligesom har fået opsnappet de almindelige bordskiksregler.

Angående farvestrålende figurer på deres service, så har jeg aldrig oplevet at det fjernede fokus. Men havde man nu en tumling der ikke var så obs på sin mad, kunne jeg godt forestille mig at det kunne have en betydning i negativ retning.

Jeg synes nu ikke de smider sådan med tallerknerne, det har jeg da aldrig oplevet i vores familie, (eller på arb. i inst.) det er da lidt baby-agtig opførsel.

Men i er glade for melamin med tryk, kan jeg forstå så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Laijona Äiti skriver:

Jeg synes nu ikke de smider sådan med tallerknerne, det har jeg da aldrig oplevet i vores familie, (eller på arb. i inst.) det er da lidt baby-agtig opførsel.

Men i er glade for melamin med tryk, kan jeg forstå så.

Vi har tallerkner med Cars, Prinsesser, Cirkeline, Kaj og Andrea mv.

Anmeld

6. marts 2012

An&Jo

Laijona Äiti skriver:

Hvorfor sætter du tallerknen i microovn? 

Vi sætter dem på borden når vi skal spise. 

Fordi jeg tit laver mad til to dage og så skal det jo varmes igen og det gør jeg i microovnen..

Anmeld

6. marts 2012

lio

An&Jo skriver:

Fordi jeg tit laver mad til to dage og så skal det jo varmes igen og det gør jeg i microovnen..

Nåh, du varmer portionerne enkelt, så er jeg med.

Anmeld

6. marts 2012

morethanperfect

Laijona Äiti skriver:

Hvad bruger jeres tumlinger af service ved spisning?

Her tænker jeg på om de har deres egen børnevenlig tallerken med motiv eller lign. eller om de spiser af samme, evt. porcelæn, som hele familien gør?

Oscar har dette ..

Hvilket er meget rart det er sådan noget hårdt plastic ..
Vi kan så småt begynde og lære ham at bære den ind på bordet .. Så sker der ikke så meget hvis han taber den ..  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. marts 2012

Clisolka

Laijona Äiti skriver:

Her tænker jeg på om de har deres egen børnevenlig tallerken med motiv eller lign. eller om de spiser af samme, evt. porcelæn, som hele familien gør?

Isabella har sin egen tallerken med motiv - både dyb og flad  Af bestik har hun sin egen gaffel og ske, og så har vi de skeer som hun brugte da hun startede på grød 

Hertil har hun sin tudekop som hun drikker af 

Anmeld

6. marts 2012

De3Guldklumper

Laijona Äiti skriver:

Her ungerne nu 4 & 3 år - og de har siden de har været ca 2 år spist af vores alm porcelæns tallerkener. Ja der er da gået en i stykker i ny og næ men de skal også lære at det skal blive stående på bordet og at det kan gå i stykker hvis det kommer på gulvet.

De spiser begge med kniv og gaffel i stål som vi gør. En enkelt gang imellem vil de gerne ha en farvet gaffel og så henter de en plastik gaffel i skuffen

Anmeld

6. marts 2012

Plysbjørnen

Laijona Äiti skriver:

Melamin tallerkner fra Bilka, med børnemotiver. og børne bestik, noget i sølv, og andet i det der melamin halløj

Anmeld

6. marts 2012

Palaja

Marie bruger både sit eget melamin service og vores alm. porcelæn. Jeg synes porcelæn er bedst til den varme mad, så køler det hurtigere af. Hun smider aldrig med porcelænet, kun med plastiktallerknerne faktisk  Så har hun en gaffel og en ske i børnestr. Jeg har købt nogle små melaminkrus fra Rice, de er super gode at drikke af, men det er mest fordi jeg synes de er fine. Hun kan sagtens drikke af et almindeligt glas. 

Anmeld

6. marts 2012

lio

Pylle3 skriver:

Her ungerne nu 4 & 3 år - og de har siden de har været ca 2 år spist af vores alm porcelæns tallerkener. Ja der er da gået en i stykker i ny og næ men de skal også lære at det skal blive stående på bordet og at det kan gå i stykker hvis det kommer på gulvet.

De spiser begge med kniv og gaffel i stål som vi gør. En enkelt gang imellem vil de gerne ha en farvet gaffel og så henter de en plastik gaffel i skuffen

Det synes jeg faktisk lyder rigtig fornuftigt. Lære det fra start, om det koster en flig i en tallerken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.