Service til de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.388 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

lio

Hvad bruger jeres tumlinger af service ved spisning?

Her tænker jeg på om de har deres egen børnevenlig tallerken med motiv eller lign. eller om de spiser af samme, evt. porcelæn, som hele familien gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Jonatansmor

Laijona Äiti skriver:

Her tænker jeg på om de har deres egen børnevenlig tallerken med motiv eller lign. eller om de spiser af samme, evt. porcelæn, som hele familien gør?

Køb noget der kan tåle at komme på gulvet. Det er en offentlig hemmelighed babyer imellem at smider man service på gulvet, kan man få rigtig kontakt, når man egentligt burde sidde og spise pænt

Min dreng har børneservice med Rasmus Klump. Havde egentligt læst noget om at figurer på tallerknen kunne fjerne fokus fra det at spise, men det er ikke noget drengen her har lagt mærke til.

Han har en børnegaffel i metal, en børneske i metal. Ingen kniv.

Kopper i plastik, han kan sagtens sidde med glas. Men kan også sagtens finde på at kyle det på gulvet i et uopmæksomt øjeblik, så oftest er det plastik.

Anmeld

6. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har fra de var helt små investeret i plastik tallerkner (dybe, flade) og krus. Det kan tåle, at komme en tur på gulvet.

Anmeld

6. marts 2012

An&Jo

Laijona Äiti skriver:

jeg har købt noget plastik halløj i IKEA som også kan tåle microovn..

han har så både plastik gafler og stål gafler, men han vil helst have dem af plastik (tror han har stukket sig i tungen med den anden)

Anmeld

6. marts 2012

Maja_4000

Vi har melamin (tror jeg ? ) fra Søstrene Grene .. De har også lige haft det i Netto .. Tallerkener og glas .. Uden mønster .. Synes ikke der skal være "forstyrrende" ting midt i maden Og så har vi nogle små gafler (de er egentlig kagegafler) fra Rice .. Af skeer bruger hun bare dem vi købte da hun startede på grød .. Sådan nogle almindelige babyskeer .. Men hun spiser næsten kun med gaffel endnu

Anmeld

6. marts 2012

Silas&Mille

Det er lidt forskelligt hvad Silas spiser af, han har sit eget melamin service med Barbapapa men han spiser nogle gange af det almindelige porcelænsservice.

Han har (7-9-13) endnu ikke smidt nogle af dem på gulvet

Anmeld

6. marts 2012

LR85

Min på 2 har plastik tallerken og en børnevenlig ske/gaffel da vores  voksenbestik er for stort og tungt. 

Anmeld

6. marts 2012

lio

Jonatansmor skriver:

Køb noget der kan tåle at komme på gulvet. Det er en offentlig hemmelighed babyer imellem at smider man service på gulvet, kan man få rigtig kontakt, når man egentligt burde sidde og spise pænt

Min dreng har børneservice med Rasmus Klump. Havde egentligt læst noget om at figurer på tallerknen kunne fjerne fokus fra det at spise, men det er ikke noget drengen her har lagt mærke til.

Han har en børnegaffel i metal, en børneske i metal. Ingen kniv.

Kopper i plastik, han kan sagtens sidde med glas. Men kan også sagtens finde på at kyle det på gulvet i et uopmæksomt øjeblik, så oftest er det plastik.

Nu tænkte jeg ikke på baby'er og det rent praktisk, men til tumlingebørn, det at have en tallerken med f.eks. Rasmus Klump og hvor god en ide det overhoved det. Du nævner det med at flytte fokus fra at skulle spise, men om det kan blive problematisk mht. at de så ikke vil acceptere en alm. hvid tallerken og laver en scene over det?

Anmeld

6. marts 2012

lio

An&Jo skriver:

jeg har købt noget plastik halløj i IKEA som også kan tåle microovn..

han har så både plastik gafler og stål gafler, men han vil helst have dem af plastik (tror han har stukket sig i tungen med den anden)

Hvorfor sætter du tallerknen i microovn? 

Vi sætter dem på borden når vi skal spise. 

Anmeld

6. marts 2012

Jonatansmor

Laijona Äiti skriver:

Nu tænkte jeg ikke på baby'er og det rent praktisk, men til tumlingebørn, det at have en tallerken med f.eks. Rasmus Klump og hvor god en ide det overhoved det. Du nævner det med at flytte fokus fra at skulle spise, men om det kan blive problematisk mht. at de så ikke vil acceptere en alm. hvid tallerken og laver en scene over det?

Det var bare mig der fik formuleret mig i lidt for familiære vendinger. Jeg mente selvfølgeligt til tumlinger og ikke baby.

Farven er ret ligegyldig, det jeg mente var at de har en tendens til at smide alt på gulvet og det vil du komme til at bøvle med i lang tid før de ligesom har fået opsnappet de almindelige bordskiksregler.

Angående farvestrålende figurer på deres service, så har jeg aldrig oplevet at det fjernede fokus. Men havde man nu en tumling der ikke var så obs på sin mad, kunne jeg godt forestille mig at det kunne have en betydning i negativ retning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.