Spørgsmål vdr dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

Mor Christa

nettemor skriver:

Vores er også glad for mad. Og især morgenmaden. Men der var igen problemer.

NEJ de må ikke få mælk. Saft eller vand indtil 2 timer før. (Mener jeg) Mad indtil 6 timer før. Har du ikke fået sådan en huske seddel med det? Det er rimelig vigtigt at overholde det. Ellers kan det nemlig være rimelig farligt for dem med dem bedøvelse. Men hvis han blive vanskelig og sulten så ville jeg tage ham med ud. Enten og køre i bilen eller ud og gå. Så tænker de på noget andet.

Ah - super ide At aflede ham med en gåtur. Han elsker at gå.
Lægen sagde at han nok heldigvis ar en af de første, fordi han kun er 15 måneder. Så det er altid noget!
Vi har ikke fået sådan en seddel endnu, men det får vi på tirsdag i næste uge, sagde de
Hun sagde, at når han kun er 15 måneder, så måtte han ikke spise indtil 3 timer før, så det er ikke fordi det er helt sindssygt lang tid.. Men vidste ikke at han helelr ikke måtte få mælk eller væske.. Heller ikke vand eller hvad var det du skrev? :O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Nettemor

MissChrista skriver:

Ah - super ide At aflede ham med en gåtur. Han elsker at gå.
Lægen sagde at han nok heldigvis ar en af de første, fordi han kun er 15 måneder. Så det er altid noget!
Vi har ikke fået sådan en seddel endnu, men det får vi på tirsdag i næste uge, sagde de
Hun sagde, at når han kun er 15 måneder, så måtte han ikke spise indtil 3 timer før, så det er ikke fordi det er helt sindssygt lang tid.. Men vidste ikke at han helelr ikke måtte få mælk eller væske.. Heller ikke vand eller hvad var det du skrev? :O

Vand og saft er det han må få længst tid. Men mælk er det samme som maden. Ja det er bare med at finde måder at aflede på. Det skal helt sikkert nok gå

Kan dog ikke forstå han skal faste mindre fordi han er yngre. Da vores søn fik lagt første gang var han knap et år. Og det var også 6 timer. Men kan jo være de gør det på en anden måde. Eller han bare regner det på en anden måde. At det maks er 3 vågne timer fx..

(logger af nu men skal nok svare imorgen hvis der er mere du har brug for at få vent )

Anmeld

5. marts 2012

Mor Christa

nettemor skriver:

Vand og saft er det han må få længst tid. Men mælk er det samme som maden. Ja det er bare med at finde måder at aflede på. Det skal helt sikkert nok gå

Kan dog ikke forstå han skal faste mindre fordi han er yngre. Da vores søn fik lagt første gang var han knap et år. Og det var også 6 timer. Men kan jo være de gør det på en anden måde. Eller han bare regner det på en anden måde. At det maks er 3 vågne timer fx..

(logger af nu men skal nok svare imorgen hvis der er mere du har brug for at få vent )

Hehe, det er også bare helt OK Du må sove godt når du når dertil!
Hmm nej det lyder da også underligt så.. Men jeg må lige læse om det når jeg får det der brev på tirsdag! Mon ikke der står det jeg har brug for at vide (: 
vi krydser fingre for, at det kommer til at gå som det skal ..

Endnu engang, tusinde tak for dine gode svar  

Anmeld

6. marts 2012

Nettemor

MissChrista skriver:

Hehe, det er også bare helt OK Du må sove godt når du når dertil!
Hmm nej det lyder da også underligt så.. Men jeg må lige læse om det når jeg får det der brev på tirsdag! Mon ikke der står det jeg har brug for at vide (: 
vi krydser fingre for, at det kommer til at gå som det skal ..

Endnu engang, tusinde tak for dine gode svar  

Ja håber da du får de oplysninger du skal bruge men mon ikke. Det er jo en rutine ting for dem.

Og det var da absolut så lidt Glæder mig til en update hvor du fortæller at det er gået super fint og din lille lækre supermand self har klaret det perfekt.

Skriv endelig hvis der skulle være noget du kom i tvivl om

Anmeld

6. marts 2012

ledermus

MissChrista skriver:

Hej damer
Jeg har lige nogle spørgsmål ifbm dræn
Lille Victor var ved ørelægen i dag, og fik en tid til dræn d 16. marts.
Har hørt noget med, at de ikke må få vand i ørene, når de har dræn?
Hvad gør man så hvis de skal i bad/i svømmehallen?
Victor er jævnligt i svømmeren, hvor han dykker og hopper i vandet fra vandkanten. han elsker det, og ville være ked af det hvis han skulle gå glip af det.
Så jeg tænker, om der er noget man kan gøre, for at dette stadig kan lade sig gøre?
Og så ville jeg lige høre hvor lang tid Jeres børn havde dræn i?
Og hvad sker der når de er faldet ud? Skal de så ha' dræn igen?
Kunne I mærke forkel, da jeres barn fik lagt dræn?
(Her tænker jeg især på tumlignerne og deres sprog)

Håber ngle vil svare på spørgsmålene

Min søn på lige knap 1 år har lige fået lagt dræn her d.28 februar.

Han måtte ikke spise 6 timer før og måtte drikke vand eller tynd saftevand indtil 2 timer før. Der skulle tænkes kreativt for at aflede og vi var så uheldige først at komme til kl.11 om formiddagen.

Iforhold til det med ørerne har jeg fået afvide at de enten skal have vandskyende vat i ørerne når de bader og svømmer eller silikoneørepropper

tjek evt. den her hjemmeside ud der er sådan nogle smarte bånd til at holde ørepropperne på plads www.earbandit.dk

Anmeld

23. marts 2012

Maja_4000

Hvordan gik det ? 

Anmeld

6. april 2012

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Hvordan gik det ? 

Uh, jeg lever endnu! Har lige haft ekstremt travlt med skolen ;P Men NU er jeg tilbage på baby.dk
Det gik rigtig godt med dræn. Det var super ubehageligt at være derinde mens han skulle bedøves :/ Han græ og var MEGET ked af det. Men han faldt hurtigt i søvn, og det tog kun 10 minutter. Da han vågnede op igen var han MEGET hys og vi kunne ikke få ham til at stoppe med at græde før efter 1 time.. Puha.. Men bagefter det, var der ingenting.
Så var vi lige til tjek ved ørelægen en uge efter, og der konstaterede de så betændelsestilstand i det ene øre Så han måtte en uge på øredråber.. Nu skal vi så til tjek her på tirsdag for at se om der stadig er betændelse i.

Så skal vi også liiige en tur til lægen og ha' vaccination, og så skal vi da også lige en tur til tandlægen for første gang (alt dette i næste uge ;P) og ugen efter skal vi så liige indlægges en hel dag på sygehuset, for at tjekke om han er allergisk overfor pencilin eller hvordan. så det kører rigtig her.

Nu kommer jeg altså lige med heele updaten Han snakker heelt vildt. Han siger så mange ord! Bl.a. "gok gok" (høns) "vov vov" "far" "mor" "bøøhh" "siiisk" (kiks) "mmmm' mam mam" (mad) "hvad det?" "moffe" (morfar) "lampe" "bamse" "trampedach" (En kunstner haha) "traaaktooor" "bi" osv osv osv .. Det er heelt vildt!
Hvordan går det med den smukke Caroline?  

Anmeld

6. april 2012

Maja_4000

MissChrista skriver:

Uh, jeg lever endnu! Har lige haft ekstremt travlt med skolen ;P Men NU er jeg tilbage på baby.dk
Det gik rigtig godt med dræn. Det var super ubehageligt at være derinde mens han skulle bedøves :/ Han græ og var MEGET ked af det. Men han faldt hurtigt i søvn, og det tog kun 10 minutter. Da han vågnede op igen var han MEGET hys og vi kunne ikke få ham til at stoppe med at græde før efter 1 time.. Puha.. Men bagefter det, var der ingenting.
Så var vi lige til tjek ved ørelægen en uge efter, og der konstaterede de så betændelsestilstand i det ene øre Så han måtte en uge på øredråber.. Nu skal vi så til tjek her på tirsdag for at se om der stadig er betændelse i.

Så skal vi også liiige en tur til lægen og ha' vaccination, og så skal vi da også lige en tur til tandlægen for første gang (alt dette i næste uge ;P) og ugen efter skal vi så liige indlægges en hel dag på sygehuset, for at tjekke om han er allergisk overfor pencilin eller hvordan. så det kører rigtig her.

Nu kommer jeg altså lige med heele updaten Han snakker heelt vildt. Han siger så mange ord! Bl.a. "gok gok" (høns) "vov vov" "far" "mor" "bøøhh" "siiisk" (kiks) "mmmm' mam mam" (mad) "hvad det?" "moffe" (morfar) "lampe" "bamse" "trampedach" (En kunstner haha) "traaaktooor" "bi" osv osv osv .. Det er heelt vildt!
Hvordan går det med den smukke Caroline?  

Jeg havde godt hørt om det med bedøvelsen .. Puha , bare tanken kan give mig klamme håndflader Hehe .. Men dejligt at han tog det nogenlunde Har det hjulpet så ? :b
Det var godt nok mange ting I skal ! Hehe .. Jeg har endnu ikke fået bestilt tid til vaccination og Caroline skal først til tandlæge i maj .. Så vi tager det stille og roligt
Har I mistanke om at han er allergisk , eller ? ;o

Hold da op , hvor siger han meget !!
Caroline siger hej og hej hej - HELE tiden :b Og det er så dét Så siger hun det mamam og sådan .. Men ikke rigtige ord :b Og "daaa da!" i stedet for "gyng gang" :b .. Og ae ae .. Men hun er god til at nikke og ryste på hovedet .. Og forstår rigtig meget .. Hun går ind til sengen , når vi siger at hun skal sove , til puslebordet for at blive skiftet osv. Og så går hun ud i køkkenet med sin tallerken når hun har spist :b

Hun er her i de sidste par uger begyndt at interesserer sig for den dukke hun fik af sin oldemor i julegave .. Hun er SÅ sød Giver den sin sut , lader den drikke af hendes kop (eller hælder vand ud i hovedet af den ) , putter den under hendes aflagte babydyne osv ..

Så ja .. Her går det bare rigtig godt Hun ændrer sig for tiden , synes jeg .. Hun er begyndt at blive mere genert og er HELT SINDSSYGT MEGET morsyg Puha .. Far må INGENTING , hvis hun kan se mig .. Liiidt anstrengende :b

Hehe .. Det blev lidt langt

Anmeld

6. april 2012

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Jeg havde godt hørt om det med bedøvelsen .. Puha , bare tanken kan give mig klamme håndflader Hehe .. Men dejligt at han tog det nogenlunde Har det hjulpet så ? :b
Det var godt nok mange ting I skal ! Hehe .. Jeg har endnu ikke fået bestilt tid til vaccination og Caroline skal først til tandlæge i maj .. Så vi tager det stille og roligt
Har I mistanke om at han er allergisk , eller ? ;o

Hold da op , hvor siger han meget !!
Caroline siger hej og hej hej - HELE tiden :b Og det er så dét Så siger hun det mamam og sådan .. Men ikke rigtige ord :b Og "daaa da!" i stedet for "gyng gang" :b .. Og ae ae .. Men hun er god til at nikke og ryste på hovedet .. Og forstår rigtig meget .. Hun går ind til sengen , når vi siger at hun skal sove , til puslebordet for at blive skiftet osv. Og så går hun ud i køkkenet med sin tallerken når hun har spist :b

Hun er her i de sidste par uger begyndt at interesserer sig for den dukke hun fik af sin oldemor i julegave .. Hun er SÅ sød Giver den sin sut , lader den drikke af hendes kop (eller hælder vand ud i hovedet af den ) , putter den under hendes aflagte babydyne osv ..

Så ja .. Her går det bare rigtig godt Hun ændrer sig for tiden , synes jeg .. Hun er begyndt at blive mere genert og er HELT SINDSSYGT MEGET morsyg Puha .. Far må INGENTING , hvis hun kan se mig .. Liiidt anstrengende :b

Hehe .. Det blev lidt langt

hehe. Ja, det er jo også længe siden vi har skrevet ;D Så er det jo klart at det bliver laangt. Hun er bare blevet stor, hva? HVor er hun dygtig. Hvordan har du fået hende til at gå ud med tallerkenen? :O Victor fatter det bare overhovedet ikke haha.. har prøvet et par gange. Han kaster bare med den.. suk!
Nå ja, han siger også "SKÅL" eller dvs.. "GA" (det betyder åbenbart skål haha)

Hvor sødt med dukken!! Ihh En skam man ikke rigtig kan give en dreng en dukke haha
Jaa han siger super mange ord.. Det er helt vildt.

Jaa - han fik jo nældefeber osv efter sidste gang han fik pencilin.. Så vi har fået taget nogle forskellige prøver, og de har heldigvis vist negative.. Så her næste gang vi skal indlægges er sidste prøve, og hvis den er negativ, så er han ikke allergisk over for det Så det krydser vi fingre for! Det ville da være træls for ham hvis han ikke kunne tåle peniclin!!

Er Caroline også blevet et udebarn? - Victor vil være udenfor HELE tiden! Det kan altså godr være lidt belastende her i ferier osv Så er man bare udenfor ligemeget om det er godt eller dårligt vejr. Han går selv ud og henter sine sko og jakke hvis han vil en tur ud - og så har han VIRKELIG fået sin egen vilje! Chok, hvor kan det være træls Hvis det ikke går som han vil, så vender han sig om og knadler hovedet ned i gulvet og slår mig osv.. Det er virkelig vildt. Så nu er opdragelsen rigtig gået igang herhjemme.

Og ja- forresten, dræn har virkelig hjulpet !! 

Anmeld

6. april 2012

Maja_4000

MissChrista skriver:

hehe. Ja, det er jo også længe siden vi har skrevet ;D Så er det jo klart at det bliver laangt. Hun er bare blevet stor, hva? HVor er hun dygtig. Hvordan har du fået hende til at gå ud med tallerkenen? :O Victor fatter det bare overhovedet ikke haha.. har prøvet et par gange. Han kaster bare med den.. suk!
Nå ja, han siger også "SKÅL" eller dvs.. "GA" (det betyder åbenbart skål haha)

Hvor sødt med dukken!! Ihh En skam man ikke rigtig kan give en dreng en dukke haha
Jaa han siger super mange ord.. Det er helt vildt.

Jaa - han fik jo nældefeber osv efter sidste gang han fik pencilin.. Så vi har fået taget nogle forskellige prøver, og de har heldigvis vist negative.. Så her næste gang vi skal indlægges er sidste prøve, og hvis den er negativ, så er han ikke allergisk over for det Så det krydser vi fingre for! Det ville da være træls for ham hvis han ikke kunne tåle peniclin!!

Er Caroline også blevet et udebarn? - Victor vil være udenfor HELE tiden! Det kan altså godr være lidt belastende her i ferier osv Så er man bare udenfor ligemeget om det er godt eller dårligt vejr. Han går selv ud og henter sine sko og jakke hvis han vil en tur ud - og så har han VIRKELIG fået sin egen vilje! Chok, hvor kan det være træls Hvis det ikke går som han vil, så vender han sig om og knadler hovedet ned i gulvet og slår mig osv.. Det er virkelig vildt. Så nu er opdragelsen rigtig gået igang herhjemme.

Og ja- forresten, dræn har virkelig hjulpet !! 

Jamen hun tager altid vores tallerkener og glas og slæber dem ud i køkkenet .. Så har faktisk ikke gjort så meget andet end at "give lov" .. Før tog hun det mens vi brugte det Hehe .. Hun har faktisk aldrig smidt med det Det sker selvfølgelig at hun taber noget , men ikke med vilje (:
Drenge kan da sagtens lege med dukker ! Action mænd er vel også en slags dukker ? Hehe
Jeg led også af nældefeber da jeg var lille .. Jeg kunne ikke tåle farvestof .. Vi fandt aldrig ud af hvad det var , for der findes jo MANGE farvestoffer Men jeg havde ikke haft et eneste udslæt siden jeg var 8 eller sådan noget .. Og så her i december fik jeg det pludselig igen Meget mystisk
Håber ikke det er farvestof ved Victor , for dét var bare irriterende ! :b Men det er det jo nok ligemeget hvad man er allergisk overfor
Ja .. Caroline ELSKER at være ude .. Hun kommer også med hendes overtøj :b Dog er vi ikke så meget ude som hun gerne vil , da vi jo bor i lejlighed , så det er liiidt mere besværgeligt , end hvis vi bare kunne åbne døren Men nu er de ENDELIG begyndt at gå ud i vuggestuen , så det nyder hun bare helt vildt Hehe
Caroline er også begyndt at slå , men det er ikke hvis hun ikke får sin vilje .. Det er hvis hun er kærlig , så tager det lidt overhånd og så får man et slag Men hun er blevet god til at ae i stedet :b Hun græder "bare" hvis hun ikke får sin vilje .. Så hun er ikke begyndt at skabe sig rigtigt endnu Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.