Vænnes fra nat flasken.. hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

PerfectIllusion

Hej med dig :-) 

Her erstattede jeg MME med lidt lun sødmælk i flaske, derefter i kop (også lun), derefter kun sødmælk, og så lidt vand. Det fungerede super godt for os, og hun glemte helt til sidst hvad en sutteflaske var 

Håber I finder en løsning der fungere godt for jer..

xoxo Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Jonatansmor

Den lykkelige skriver:

Ja som overskriften lyder hvordan vænnede i så jeres fra natflasken? Bare tag en kold tyrker? Altså stoppede fra den ene dag til den anden og bare tog den brok der nu måtte komme?
Eller gjorde i det på en anderledes måde? Hun er lige blevet et år for en uges tid siden.. får Nan2 nu.. 180 ml når vi putter.. min kæreste sagde vi kunne gå over til 100 ml også bare sødmælk i en periode også lige så stille trappe ud.. men ved ikke..

Sødmælk er noget rigtigt skidt at vænne dem til lige inden godnat. Mælk holder fordøjelsen igang og gør sulten i løbet af natten.

Her tog vi en kold tyrker, efter samtale med sp (der heldigvis er ligeså konsekvent i sin person som jeg er) besluttede vi os for at det kærlighed han havde brug for, kunne han få uden den flaske.

Hvor lang tid tog det os ... bumbum... En uges tid, så sov han mere igennem, end vi var oppe med ham. Hvis det gav mening.

Men det at tage en kold tyrker er noget der skal planlægges. Det skal ikke foregå i en tid hvor mor (og far) er udmattede i forvejen, heller ikke mens en eller flere er sløje osv. Der skal være overskud til at møde baby med forståelse og tålmodighed.

Anmeld

6. marts 2012

Kløver

jeg kigger med, Daniel får også stadig natflaske, og nogle gange lidt om natten også, skifter lidt imellem om det er MME han får eller varm sødmælk

Anmeld

6. marts 2012

Kløver

PerfectIllusion skriver:

Hej med dig :-) 

Her erstattede jeg MME med lidt lun sødmælk i flaske, derefter i kop (også lun), derefter kun sødmælk, og så lidt vand. Det fungerede super godt for os, og hun glemte helt til sidst hvad en sutteflaske var 

Håber I finder en løsning der fungere godt for jer..

xoxo Sussie

åh det lyder da som noget jeg godt kunne prøve

Anmeld

6. marts 2012

Sofia24

Silas var ca 9 mdr da han ikke gad amme mere, men vi fortsatte med en lille tår inden natten i en måneds tid...

Han var helt klar til en overgangsfase, hvor vi tilbød ham lidt mælk i kop og så gik vi over til at tilbyde ham fx banan til natten - så der "var noget andet"... Idag er han 19 mdr og vi spiser stadig lidt frugt eller knækbrød inden puttetid

Jeg har dog hørt at flere børn er meget afhængige af natflasken i lang tid - da det for mange børn er trygt/hyggeligt/beroligende osv osv... Så mærk dit barns behov og prøv at gøre det til en behagelig overgang til noget andet som dit barn finder lige så trygt og dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.