Vænnes fra nat flasken.. hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.274 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Den lykkelige

Ja som overskriften lyder hvordan vænnede i så jeres fra natflasken? Bare tag en kold tyrker? Altså stoppede fra den ene dag til den anden og bare tog den brok der nu måtte komme?
Eller gjorde i det på en anderledes måde? Hun er lige blevet et år for en uges tid siden.. får Nan2 nu.. 180 ml når vi putter.. min kæreste sagde vi kunne gå over til 100 ml også bare sødmælk i en periode også lige så stille trappe ud.. men ved ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Janni.

Åh jeg følger lige med her. Silas bliver 1 år om 8 dage, og falder i søvn til en nat flaske med sødmælk. Det svinger hvor meget han drikker, ofte cirka 150 ml. 

Anmeld

5. marts 2012

Mira0911

Den lykkelige skriver:

Ja som overskriften lyder hvordan vænnede i så jeres fra natflasken? Bare tag en kold tyrker? Altså stoppede fra den ene dag til den anden og bare tog den brok der nu måtte komme?
Eller gjorde i det på en anderledes måde? Hun er lige blevet et år for en uges tid siden.. får Nan2 nu.. 180 ml når vi putter.. min kæreste sagde vi kunne gå over til 100 ml også bare sødmælk i en periode også lige så stille trappe ud.. men ved ikke..

Jeg tog bare en kold tyrker.... 

Anmeld

5. marts 2012

D-Micka

Vi stoppede faktisk bare med flasken .. Og han har slet ikke opdaget den er væk

Anmeld

5. marts 2012

Zeus

Vi havde sp besøg her lige før vinterferien, og der snakkede vi om den flaske der, fordi vi havde lidt dårlig samvittighed over at hun stadig fik den.. Eller, de flasker, da hun stadig fik 2 flasker - en før middagsluren, og en før hun skulle sove om aftenen.

Vi fik af vide, at hvis det var fordi hun stadig havde "brug" for den til at slappe af om aftenen, så skulle vi bare fortsætte indtil hun selv sagde stop, men tage den til middag væk.. Og at vi skulle bruge MME og ikke sødmælk, da det udelukkende skulle gives i en kop, og ikke i en flaske. Vi var nemlig også gået over til sødmælk i stedet for.

Så hun er 16 mdr, og får stadig aftenflaske.

Anmeld

5. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Den lykkelige skriver:

Her har vi gjort det at skære ned på mængden og da vi var nede på 50 ml gik vi over til sødmælk, og så gik der kun få dage så gad han ikke mere. Nu får han en tår mælk i kop enden han skal sove.
Forresten stoppede theis nat flaske da han var 1 år og 14 dage. Theo er lige stoppet bliver 1 år sidst i marts.
Gjorde på samme måde med begge børn

Anmeld

5. marts 2012

Sillebob

Den lykkelige skriver:

Hej

Med min den ældste stoppede jeg natflasken da han var ca 10 mrd. Faktisk mest pga tænderne.....vi tog en kold tyrker og havde meget brok fra ham i 4 nætter, men så accepterede han det. Han var 12 mrd da han kom af med aftenflasken. Fra den ene dag til den anden tilbød jeg ham bare et glas sødmælk af en kop. Han kiggede lidt første gang, men anden gang var der ingen bøvl overhovdet.

Nu er nr 2 8 mrd og ham vendte vi af med natflasken da han var 7 mrd. Igen en kold tyrker og vi har ikke haft noget brok.

Jeg har også hørt om mange som trapper gradvist ned med mængden i flasken.

Held og lykke

Anmeld

5. marts 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

For det første, så er jeg modstander af at man skal inddele børn i skemaer og sådan. I min verden er det med 1 år en rettesnor og nogle børn har måske behov for at komme af  med natflasken før og nogle senere. Vi prøvede til af flere omgange med at vænne Amanda af med natflasken og de første par gange var hun ikke klar. Hun lagde sig til at sove fint nok, men var utilfreds og ked i dagene efter og ville ikke spise ordentligt (sådan har hun reageret med alle flasker vi har trappet ud af, indtil hun var klar). Når det skete gav vi hende flasken igen. Også selv om hun er over 1 år gammel. Nu er hun 14 mdr. og var åbentbart klar til at gå af med natflasken, for nu har det virket

Vi gjorde sådan her: Den første ca uge gav vi hende halv dosis vælling af hvad hun plejede, den næste uge gav vi hende bare varm  mælk i flasken, den næste uge gav vi hende vand i flasken i stedet. Nu drikker hun vand af sin drikkedunk inden hun skal sove (den minder jo lidt om en flaske)

Anmeld

5. marts 2012

Carslund

Den lykkelige skriver:

Vi besluttede os for at stoppe, da vi tog væk en uge på ferie. Da var han 1½ år. Vi tænkte at andre omgivelser ikke mindede ham så meget om flasken. Han spurgte ikke engang efter den den aller første aften. Har aldrig brugt den siden.

pøj pøj!!

Anmeld

5. marts 2012

Isabella_mor

Den lykkelige skriver:

vi prøvede en enkelt nat uden flaske for at se hvordan det gik... der sørgede vi bare for at han spiste RIGELIGT aftensmad inden... ca 1-1½ time inden. og så gik det faktisk fint.. han blev dog syg en uge efter vi forsøgte første gang og ville ikke spise eller drikke vand af kop, så der måtte vi simpelthen tilbage på flasken til han ville spise igen, det var så kun om aftenen, om dagen ville han godt spise yoghurt.. men så prøvede vi igen på samme måde...

og han er helt fri for sutteflasken, og jeg tror faktisk han har helt glemt den har eksisteret... han var ca 11 mdr da vi stoppede med den.. 

men ja prøv jer frem og find den bedste løsning for jer...

evt hvis det er der bliver natteroderi så giv vand i kop eller drikkedunk eller hvad jeres pode nu er vandt til at drikke alm vand af. og så ellers tilbyd sutten osv... put med yndlingsbamsen osv... det er trygheden som barnet oftest søger i flasken og den skal på en eller anden måde erstattes med en anden !afhængighed" så her er det hans bamser og sutten der er erstatningen for sutteflasken... 

god kamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.