rejse med baby på 9 md.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Alexander&Lærke

Kan man det, ja det kan man vel, men burte man gøre det?

Er så heldig at have nogle velhavende forældre som har inviteret mig og mine børn med på deres forårs tur til Pisa i italien. Det eneste vi skal betale er fly billettet og lommepenge alt andet betaler de. men jeg er bare kommet så meget i tvivl om det er godt når Lærke ikke er andet end 9 md til den tid maj. Vi skal flyver kl 23.45 om aften som er vældig sent for sådan en str. Der er også Alexander på 4,5 år dete r også langt over hans sengetid, men han skal nok klare den, er jeg sikker på. vi er først i pisa kl 2 om natten også så ud og finde den bil som de har lejet og have babagage ovs så den er nok tidlig morgen før vi er rigtigt fremme, hvike nok vil ødelægge begge børns rytme totalt og første dage vil nok bliver brugt på at slappe af. Når vi skal hjem igen er det kl 19 om aften, hvilke er mere tålig. 

Vil i tage den tur, er sikker på at jeg nok skal få alt den hjælp med børnene som jeg behøver, men ved jo også at det måske kun er mor som dur hvis man er træt og mor er nok også træt... 

Er godt nok i tvivl... For det ville da være skønt at komme lidt ud inden hverdagen melder sig med 2 børn , 2 job og alt det andet fra Juni. Men vi kommer nok til at savne far meget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Fanny Holbech

Vi har rejst med Rumle mange gange allerede.

Da han var 4 måneder var vi i Frankrig

Da han var 8 måneder var vi i Lissabon

Da han var 15 måneder var vi i Paris

Da han var 2 år var vi på krydstogt

Til august, hvor han er 2,5 år skal vi til New York, hvor vi så også har en lille ny med på omkring 3 måneder. Er lidt spændt, da det jo er en noget længere flyvetur, men jeg er sikker på at det nok skal gå fint.

Jeg synes ikke, at det er noget problem at rejse med små børn, man skal bare lade være med at stresse sig selv ved at planlægge for meget man skal nå hele tiden. Forbered dig på at tage tingene i et roligt tempo og på børnenes betingelser. Da Rumle var 8 måneder spiste han grødmad, så vi havde taget en termoflaske og rejse-elkedel med, så hver morgen fyldte vi termoflasken med kogende vand  og så havde vi små bøtter med grødpulver, så vi hvor som helst kunne lave et hurtigt måltid mad til ham. Jeg ammede også stadigvæk.

Jeg ville dog aldrig vælge sådan nogle flytider (heller ikke selvom jeg ikke skulle have børn med). Det er lidt synd (og spild af penge) at man skal bruge en hel dag af sin ferie med at være træt efter flyveturen.

Hvorfor skal far ikke med ?

Anmeld

5. marts 2012

Alexander&Lærke

Fanny Holbech skriver:

Vi har rejst med Rumle mange gange allerede.

Da han var 4 måneder var vi i Frankrig

Da han var 8 måneder var vi i Lissabon

Da han var 15 måneder var vi i Paris

Da han var 2 år var vi på krydstogt

Til august, hvor han er 2,5 år skal vi til New York, hvor vi så også har en lille ny med på omkring 3 måneder. Er lidt spændt, da det jo er en noget længere flyvetur, men jeg er sikker på at det nok skal gå fint.

Jeg synes ikke, at det er noget problem at rejse med små børn, man skal bare lade være med at stresse sig selv ved at planlægge for meget man skal nå hele tiden. Forbered dig på at tage tingene i et roligt tempo og på børnenes betingelser. Da Rumle var 8 måneder spiste han grødmad, så vi havde taget en termoflaske og rejse-elkedel med, så hver morgen fyldte vi termoflasken med kogende vand  og så havde vi små bøtter med grødpulver, så vi hvor som helst kunne lave et hurtigt måltid mad til ham. Jeg ammede også stadigvæk.

Jeg ville dog aldrig vælge sådan nogle flytider (heller ikke selvom jeg ikke skulle have børn med). Det er lidt synd (og spild af penge) at man skal bruge en hel dag af sin ferie med at være træt efter flyveturen.

Hvorfor skal far ikke med ?

tak for svar, ja han har da allerede set lidt af det hele. 

Nej det er mest også de fly tider som jeg hænger mig mest i, for alt andet vi skal lave skal nok gå, Lærke får også grød og rugbrød og det kan jeg snildt have med til hende i pulsetasken. 

Mine forældre har allerede bestilt fly bilettet, men har så spurt om vi vil med, deraf flytiderne ved ikke om der var andre. Jeg er jo på barsel med Lærke og Alexander går i bh, så der er ikke noget som forhindre os i at tage med, far derimor arbejder jo og han er lige begyndt på et nyt job og har allerede brugt ca en uges ferie dage indtil vi skal have 3 ugers sommerferie og han skal også holde fri ml jul og nytår hvor jeg nok ikke kan få fri, så han har ikke så meget at tage af.  Men har det fint med hvis vi gerne vil afted. 

Anmeld

21. marts 2012

annec

Mette&Alexander skriver:

Kan man det, ja det kan man vel, men burte man gøre det?

Er så heldig at have nogle velhavende forældre som har inviteret mig og mine børn med på deres forårs tur til Pisa i italien. Det eneste vi skal betale er fly billettet og lommepenge alt andet betaler de. men jeg er bare kommet så meget i tvivl om det er godt når Lærke ikke er andet end 9 md til den tid maj. Vi skal flyver kl 23.45 om aften som er vældig sent for sådan en str. Der er også Alexander på 4,5 år dete r også langt over hans sengetid, men han skal nok klare den, er jeg sikker på. vi er først i pisa kl 2 om natten også så ud og finde den bil som de har lejet og have babagage ovs så den er nok tidlig morgen før vi er rigtigt fremme, hvike nok vil ødelægge begge børns rytme totalt og første dage vil nok bliver brugt på at slappe af. Når vi skal hjem igen er det kl 19 om aften, hvilke er mere tålig. 

Vil i tage den tur, er sikker på at jeg nok skal få alt den hjælp med børnene som jeg behøver, men ved jo også at det måske kun er mor som dur hvis man er træt og mor er nok også træt... 

Er godt nok i tvivl... For det ville da være skønt at komme lidt ud inden hverdagen melder sig med 2 børn , 2 job og alt det andet fra Juni. Men vi kommer nok til at savne far meget. 

Følger lige med, da jeg står i samme situaiton :-)

Anmeld

21. marts 2012

foto på lærred

Er der kun den ene afgang. Tænker at jeg måske hellere ville betale en smule mere hvis der er en anden (lidt dyre) afgang at vælge imellem?

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, uglewallstickers, indbydelser til dåb og fødselsdag

Anmeld

21. marts 2012

modesty

Ork, ja da! Men hvorfor tager du ikke bare en anden flyafgang?

Anmeld

22. marts 2012

annec

foto på lærred skriver:

Er der kun den ene afgang. Tænker at jeg måske hellere ville betale en smule mere hvis der er en anden (lidt dyre) afgang at vælge imellem?

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, uglewallstickers, indbydelser til dåb og fødselsdag

Jeg står i helt samme situation og der er ikke andre flyveafgange. Godt nok er det til tyrkiet 

Anmeld

22. marts 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ville gøre det uden tvivl .
Her rejste vi da sønnen var 5,5 måned og det var desværre os sent om aftnene kl 23.30 da vores flyve tid var blevet rykket desværre. men vi havde ikkk de store problemer , han faldt i søvn i flyvet og senere i bussen , ja første dag blev brugt på afslapning, men det fungerede helet fint selvom vi var trætte.

Så jeg ville slå til med det sammen .. men jeg elsker os sol og varme og at opleve noget .. og børnene indstiller sig lyn hurtigt.

Anmeld

22. marts 2012

MorDk

Jeg rejste til Grækenland med Victor sammen med min mor i Juli sidste år (der var han 10 mdr.) Det gik ud over alt forventning. Det var så dejlig en uge. Han klarede det rigtig godt! 

SPRING ud i det!!!

Anmeld

22. marts 2012

Lotus86

Det skulle i hvert fald ikke forhindre mig, børn er gode til at tilpasse sig.

Vi rejser til Thailand i morgen, og vi har vores søn på 8,5 måned med, det har jeg bestemt ingen bekymringer over, ser bare frem til 2 uger, hvor vi kan nyde hinanden og slappe af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.