Har brug for råd og lidt hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Du skal IKKE undskylde, søde......

Du kunne lave 35 x 35 også din 25 cm runde, så er der i hvert fald RIGELIGT med kage

Tak

Ja, det tror jeg jeg før så.. Kan jo skære dem til med målebånd..

jeg laver alle bundene i bradepanden til ovnen, og så skærer jeg alle bundene til, og smider resterne i fryseren.. De skal nok laves af flere omgange, da den ikke er så høj jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Ja, det var en god idé

Den opskrift på chokokage du bruger til bunde, hvor meget vil du skyde på der skal laves til 6 bunde? Tror kun jeg laver dem i bradepanden, og så laver jeg rigeligt og stikker de runde bunde ud af bradepanden også..

Du kan få en bradepande, som kan blive til to bunde af den opskrift jeg har lagt herind. 

Jeg er ikke helt frisk i dag, så jeg kan ikke lige gennemskue, om du kan få to runde ud af din bradepande, ellers må du bage lidt ekstra, hi hi....

Var det til at forstå

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Jeg er ikke frisk i dag.....

Når jeg skriver to bunde af bradepanden, så kan du bage dem som én og dele den eller bage to enkeltvis...

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Jeg glemte lige at skrive med de forskellige bunde, så var det sjove jo, at blande dem i de to kager

Præcis

Har du opskrifter på begge farver til hver enkelt bradepande?

Min bradepande er jo som sagt 40,5 x 38 cm og 3 cm høj. Skal jeg så lave 3 mørke og 3 lyse kager i den, og skære dem til i hhv 35 x 35 og 25 Ø ?

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Præcis

Har du opskrifter på begge farver til hver enkelt bradepande?

Min bradepande er jo som sagt 40,5 x 38 cm og 3 cm høj. Skal jeg så lave 3 mørke og 3 lyse kager i den, og skære dem til i hhv 35 x 35 og 25 Ø ?

Ja, sådan kan du godt gøre....

Jeg er ikke helt sikker på mængden, men den opskrift herinde, den vil give en tyk bund, så måske skal du ikke hælde det hele i til én bund.

Jeg bruger drømmekageopskriften til mine lyse bunde, har du den, eller skal jeg finde den til dig?

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Ja, sådan kan du godt gøre....

Jeg er ikke helt sikker på mængden, men den opskrift herinde, den vil give en tyk bund, så måske skal du ikke hælde det hele i til én bund.

Jeg bruger drømmekageopskriften til mine lyse bunde, har du den, eller skal jeg finde den til dig?

Den må du gerne finde til mig

Opskriften på den anden har jeg, i den tråd du har lavet, om hvordan du samler en kage

Tak for hjælpen, det kan godt være der kommer flere spørgsmål når jeg når tættere på

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Den må du gerne finde til mig

Opskriften på den anden har jeg, i den tråd du har lavet, om hvordan du samler en kage

Tak for hjælpen, det kan godt være der kommer flere spørgsmål når jeg når tættere på

Drømmekage

500 g mel

100 g margerine

500 g sukker

8 æg

4 dl sødmælk (jeg bruger kærnemælk)

6 tsk bagepulver

4 tsk vanillepulver

Sukker og margerine røres godt, æg tilsættes lidt ad gangen og røres godt. Resten af ingredienserne røres i. Dejen fyldes i en bradepande ca. 30 x 40 og bages ved 200 grader i almindelig ovn ( jeg bager ved varmluft 180 grader) i ca 20 min.

Tjek med en strikkepind, om den er bagt, inden du tager den ud

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Drømmekage

500 g mel

100 g margerine

500 g sukker

8 æg

4 dl sødmælk (jeg bruger kærnemælk)

6 tsk bagepulver

4 tsk vanillepulver

Sukker og margerine røres godt, æg tilsættes lidt ad gangen og røres godt. Resten af ingredienserne røres i. Dejen fyldes i en bradepande ca. 30 x 40 og bages ved 200 grader i almindelig ovn ( jeg bager ved varmluft 180 grader) i ca 20 min.

Tjek med en strikkepind, om den er bagt, inden du tager den ud

Perfekt  Tak

Anmeld

7. marts 2012

Becks

Du kan få en bradepande, som kan blive til to bunde af den opskrift jeg har lagt herind. 

Jeg er ikke helt frisk i dag, så jeg kan ikke lige gennemskue, om du kan få to runde ud af din bradepande, ellers må du bage lidt ekstra, hi hi....

Var det til at forstå

Så er jeg vidst klar med nogle spørgsmål igen

Hvor mange bradepander vil du mene jeg skal lave af hver kage (Lys og mørk) , for at der er nok til 3 bunde af hver i hhv. 35 x 35 og 25 cm Ø (Jeg laver dem i den bradepande der er 38 x 40,5 x 3 cm ) Og skærer selv til..

Hvor meget smørcreme vil du mene jeg skal lave? Jeg bruger din opskrift.

Tobleronecremen på 1/4 piske og 250 g choko. er det nok til 2 lag, eller skal der bruges ½ piske og 500 gr. choko.

Hvor meget piske og hindbær til 2 lag

Jeg har ca 3½ kg fondant, det er nok til at overtrække både den firkantede og den runde ikk? Plus der er til pynt også?

Skal der kagepap eller noget under den runde?

Holder denne her tidsplan?

Onsdag: lave pynt

Torsdag: Bage bunde - Gøre hindbærmoussen klar, så den kan piskes fredag..

Fredag: Lave fyld, putte i kager, smøre op, i køleskab, smøre op igen, putte fondant og pynt på.

Lørdag: Serveres til barnedåb?

Aii, nu undskylder jeg lige igen - for alle spørgsmålene.. Jeg plejer ikke og være så usikker, men det er min veninde igennem 23 år, som holder barnedåb og den skal bare være perfekt

Anmeld

7. marts 2012

Dot D

Så er jeg vidst klar med nogle spørgsmål igen

Hvor mange bradepander vil du mene jeg skal lave af hver kage (Lys og mørk) , for at der er nok til 3 bunde af hver i hhv. 35 x 35 og 25 cm Ø (Jeg laver dem i den bradepande der er 38 x 40,5 x 3 cm ) Og skærer selv til..

Hvor meget smørcreme vil du mene jeg skal lave? Jeg bruger din opskrift.

Tobleronecremen på 1/4 piske og 250 g choko. er det nok til 2 lag, eller skal der bruges ½ piske og 500 gr. choko.

Hvor meget piske og hindbær til 2 lag

Jeg har ca 3½ kg fondant, det er nok til at overtrække både den firkantede og den runde ikk? Plus der er til pynt også?

Skal der kagepap eller noget under den runde?

Holder denne her tidsplan?

Onsdag: lave pynt

Torsdag: Bage bunde - Gøre hindbærmoussen klar, så den kan piskes fredag..

Fredag: Lave fyld, putte i kager, smøre op, i køleskab, smøre op igen, putte fondant og pynt på.

Lørdag: Serveres til barnedåb?

Aii, nu undskylder jeg lige igen - for alle spørgsmålene.. Jeg plejer ikke og være så usikker, men det er min veninde igennem 23 år, som holder barnedåb og den skal bare være perfekt

Har du prøvet, om der kan komme to runde ud af bradepanden? ellers skal du jo bage nogle flere gange. Men skal du ikke kun have tre bunde i hver kage. Blev lige forvirret over, du skriver tre af hver i hver størrelse.

Fondant burde klart være nok.

Smørcreme i hvert fald dobbelt portion.

Jeg tror, du skal bruge 1/2 ltr fløde og 500 g chokolade, det bliver vist meget tyndt med 1/4 ltr...

Du kan godt koge dine hindbær, men du må ikke blande dem i fløden før fredag og jeg ville bruge 1/2 ltr fløde og en stor pose hindbær, det må gerne smage af noget.....

Jeg synes din tidsplan ser god ud, sådan kunne jeg også gøre

Så det er lige det med de bunde, vi lige skal finde ud af Skriv igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.