Har brug for råd og lidt hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.117 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Becks

Jeg skal lave dåbskage for min veninde her den 17/3..

Vi bliver 32 og der skal i hvert fald være 2 kager, da der på den ene skal være et sukkerprint og den anden har jeg frit slag med pynt..

Vil 2 kager være nok? Eller skal jeg mon lave 3 kager? Der skal gerne være 2 stykker kage til hver..

Jeg har de normale bradepander som høre til ovnen, så har jeg en bage ring, tror den er normal str. ved ikke lige hvor stor i diameter.

Vil I anbefale runde kager eller firkantede? Og har én af jer evt. en opskrift på en lækker chokoladekage, som ikke er for tør og evt. et fif til hvordan jeg kan dele dem i bunde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Dot D

Hvad med at lave en stor firkantet og en rund ovenpå. Så sukkerprint på den runde, og en masse (eller mindre  ) sødt pynt rundt om på den firkantede.

Der er jo også grænser for, hvor meget kage de kan spise, så heller ikke aaaaaalt for store kager

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Hvad med at lave en stor firkantet og en rund ovenpå. Så sukkerprint på den runde, og en masse (eller mindre  ) sødt pynt rundt om på den firkantede.

Der er jo også grænser for, hvor meget kage de kan spise, så heller ikke aaaaaalt for store kager

Det lyder som en god ide.. Kan man godt få printet i rund form?

Hvilke str. på den firkantede og den runde vil du anbefale til så mange mennesker, der er kageglade

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Det lyder som en god ide.. Kan man godt få printet i rund form?

Hvilke str. på den firkantede og den runde vil du anbefale til så mange mennesker, der er kageglade

Du kan godt få printet i rund, det mener jeg helt sikkert at have set et sted

Mit kageskema siger feks. 25 x25 cm = 25 personer og 20 cm Ø = 12 personer, og du skrev vist 32 personer. Det er ved 8 cm i højden. Hvis du vil lave "lidt" extra, så kunne du lave 30 x 30 og 25 cm Ø

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Mit kageskema siger feks. 25 x25 cm = 25 personer og 20 cm Ø = 12 personer, og du skrev vist 32 personer. Det er ved 8 cm i højden. Hvis du vil lave "lidt" extra, så kunne du lave 30 x 30 og 25 cm Ø

Ihh du en snuske.. Tak Dot

Kunne man så putte 3 bunde i hver, og med hindbær mousse i den ene og chokocreme i den anden?

Hvordan deler man bundene nemmest?

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Ihh du en snuske.. Tak Dot

Kunne man så putte 3 bunde i hver, og med hindbær mousse i den ene og chokocreme i den anden?

Hvordan deler man bundene nemmest?

Du ved, jeg gerne hjælper

Det kan du sagtens gøre....

Du kan jo også lege lidt med det. Feks lave tre mørke bunde og tre lyse bunde, også putte hindbærmousse og chokocreme i dem begge, mums...

Jeg deler mine kager til bunde ved at skære en fin rille rundt også bruger jeg tråd til at skære med. Jeg mener metoden er i kagehæftet, hvis du har det Det er nemmest at gøre, når kagen er kølet ned....

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Ej, du må undskylde jeg spørger så meget

Men har lige målt det jeg har herhjemme, og min bradepande er 40,5 x 38 og min runde springform er 25 cm Ø

Kan det mon lade sig gi sig?

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Jeg glemte lige at skrive med de forskellige bunde, så var det sjove jo, at blande dem i de to kager

Anmeld

4. marts 2012

Dot D

Becks skriver:

Ej, du må undskylde jeg spørger så meget

Men har lige målt det jeg har herhjemme, og min bradepande er 40,5 x 38 og min runde springform er 25 cm Ø

Kan det mon lade sig gi sig?

Du skal IKKE undskylde, søde......

Du kunne lave 35 x 35 også din 25 cm runde, så er der i hvert fald RIGELIGT med kage

Anmeld

4. marts 2012

Becks

Dot D skriver:

Du ved, jeg gerne hjælper

Det kan du sagtens gøre....

Du kan jo også lege lidt med det. Feks lave tre mørke bunde og tre lyse bunde, også putte hindbærmousse og chokocreme i dem begge, mums...

Jeg deler mine kager til bunde ved at skære en fin rille rundt også bruger jeg tråd til at skære med. Jeg mener metoden er i kagehæftet, hvis du har det Det er nemmest at gøre, når kagen er kølet ned....

Ja, det var en god idé

Den opskrift på chokokage du bruger til bunde, hvor meget vil du skyde på der skal laves til 6 bunde? Tror kun jeg laver dem i bradepanden, og så laver jeg rigeligt og stikker de runde bunde ud af bradepanden også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.