Dele barnets ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2012

Anonym trådstarter

helt basalt, så synes jeg tingene skal deles. dog ikke 50/50, men måske mere 80/20.

hvis barnet bor hos moderen og evt. kun ser faderen hver anden weekend, så burde de fleste ting være hos moderen. vælger i dog den løsning med 14 dage hvert sted, så kan jeg godt se fornuften i at dele tingene 50/50.

men helt personligt kan jeg dog kun fraråde at barnet ikke har et fast hjem. jeg har aldrig forstået den løsning med at barnet skal dele sit hjem i 2, og jeg synes det tilgodeser forældrenes behov mere end barnets. (men det var jo ikke det dit spørgsmål handlede om)

Når jeg siger at jeg vil dele barnets ting er det ikke som at jeg vil tage halvdelen af alt med mig, mere som at jeg vil tage en enkelt af barnets bamser og nogle af de bøger og det legetøj h*n kender og bruger meget.

Bare så der er lidt "gammelt" i mellem alt det nye h*n skal vænne sig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Når jeg siger at jeg vil dele barnets ting er det ikke som at jeg vil tage halvdelen af alt med mig, mere som at jeg vil tage en enkelt af barnets bamser og nogle af de bøger og det legetøj h*n kender og bruger meget.

Bare så der er lidt "gammelt" i mellem alt det nye h*n skal vænne sig til.

det var bare ikke sådan jeg forstod dit spørsmål. men uanset så holder jeg fast ved mit svar.

har selv 3 dele børn, så kender lidt til det.

Anmeld

3. marts 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Vi kommer til at bo ca 2 km fra hinanden.

Så forstår jeg ikke tingene skal deles. Lav det til noget hyggeligt med barnet. Sig det skal hjælpe med at finde nyt legetøj man kan købe det brugt 

Anmeld

4. marts 2012

lio

Som barn husker jeg selv hvordan det var at have et hjem uden ens legetøj fordi min ene forældre beholdt det hele. Det var svært for mig at skulle have nyt tøj og legetøj det ene sted, så det endte med jeg selv "smuglede" lidt fra det ene sted til det andet lidt efter lidt så det jævnede lidt ud.

(Jeg var ca. 3 år)

Jeg kunne ikke selv sætte ord på frustrationerne dengang, men nu kan jeg sige at jeg ønskede mine forældre havde delt nogle ting op så jeg havde kenskab begge steder.

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Jeg synes, det er naturligt at tingene deles - hvert fald til en hvis grad.

Enkelte ting ville jeg pakke i en egen lille rygsæk, som fulgte barnet. F eks favoritbamsen, ynglingsbogen, de magiske bilsokker eller hvad det nu ellers er, som betyder noget ekstra for barnet.

Anmeld

8. marts 2012

kiwilouise

Anonym skriver:

Vi er flyttet fra hinanden og vores barn har nu bopæl hos min ex i det gamle hjem.

Jeg har nu fået et nyt sted at skulle bo og vi skal derfor dele tingene. Det er gået meget fint med at dele tingene, indtil vi nåede børneværelset.

Vi har begge seng til vores barn og h*n får også sit eget værelse i begge hjem. Vi kan så ikke blive enige - overhovedet - på om alt tøj og legetøj skal blive, om vi skal dele det eller om jeg skal have det hele.

Jeg vil mene det skal deles da det ellers vil være synd for vores barn at h*n skal vænne sig til at mor og far ikke bor sammen, og så opleve et nyt hjem, nye møbler og nyt legetøj/tøj.

jeg gik fra min ex da mine tvillinger var 3 år. vi havde dem en uge hver.

det er det mest forfærdelige jeg har gjort  der gik 1 år før jeg fik begge børn hjem fast og de var blevet så ramte af at skulle flyttes frem og tilbage.

der gik rigtig lang tid før de blev "normale" igen.

prøv måske og snakke med børnehaven hvad de synes er bedst for de har trods alt din lille dreng 50% af tiden, så de kan måske komme med nogen gode råd

jeg synes du skal lade ham bestemme hvad for nogen ting der skal med hjem til dig. så er han også med i flytningen

Anmeld

8. marts 2012

Mist

Anonym skriver:

Vi er flyttet fra hinanden og vores barn har nu bopæl hos min ex i det gamle hjem.

Jeg har nu fået et nyt sted at skulle bo og vi skal derfor dele tingene. Det er gået meget fint med at dele tingene, indtil vi nåede børneværelset.

Vi har begge seng til vores barn og h*n får også sit eget værelse i begge hjem. Vi kan så ikke blive enige - overhovedet - på om alt tøj og legetøj skal blive, om vi skal dele det eller om jeg skal have det hele.

Jeg vil mene det skal deles da det ellers vil være synd for vores barn at h*n skal vænne sig til at mor og far ikke bor sammen, og så opleve et nyt hjem, nye møbler og nyt legetøj/tøj.

Jeg har stået i sammen bås som dig for 3 år siden.. Jeg vil sige, nogen ting kan du evt tage med dig, men hovedsagligt ville jeg lade h*n ting være på hans bopæl, hvis der så et stykke legetøj h*n gerne vil have med så tager h*n det med i den periode h*n er ved dig.. 

For dit vedkommende skader det langt fra at du invistere i noget nyt.. Dit barn ville helt sikkert nyde og få nyt legetøj.. 

Hvad angår og have en 14/14 ordne kan jeg varmt fra råde.. Mine 2 store piger bor ved deres far og jeg ser dem hver anden weekend og nogen gange går der altsa 3 uger fordi jeg os har en svigerfamilie i Jylland om har fødselsdage osv. og kan godt mærke når jeg får dem hjem igen. De river og flår i mig mor se her, mor kom lige, mor mor mor.. 

Så for dit eget bedste vil jeg sige 7/7 eller som en af de andre skriver 9/5 ordning. 
Tror heller ikke du ville kunne undvære dit barn i 14 dage, det bliver hårdt.

bare min mening.. Håber i finder den bedste løsning for alle parter  

Anmeld

8. marts 2012

SaNiNa

Jeg vil mene alt tøj skal være der hvor jeres barn opholder sig mest men legetøjet kunne jo godt dele så der var noget begge steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.