Dele barnets ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor skal barnets ting være

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.045 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Anonym trådstarter

Vi er flyttet fra hinanden og vores barn har nu bopæl hos min ex i det gamle hjem.

Jeg har nu fået et nyt sted at skulle bo og vi skal derfor dele tingene. Det er gået meget fint med at dele tingene, indtil vi nåede børneværelset.

Vi har begge seng til vores barn og h*n får også sit eget værelse i begge hjem. Vi kan så ikke blive enige - overhovedet - på om alt tøj og legetøj skal blive, om vi skal dele det eller om jeg skal have det hele.

Jeg vil mene det skal deles da det ellers vil være synd for vores barn at h*n skal vænne sig til at mor og far ikke bor sammen, og så opleve et nyt hjem, nye møbler og nyt legetøj/tøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Vi er flyttet fra hinanden og vores barn har nu bopæl hos min ex i det gamle hjem.

Jeg har nu fået et nyt sted at skulle bo og vi skal derfor dele tingene. Det er gået meget fint med at dele tingene, indtil vi nåede børneværelset.

Vi har begge seng til vores barn og h*n får også sit eget værelse i begge hjem. Vi kan så ikke blive enige - overhovedet - på om alt tøj og legetøj skal blive, om vi skal dele det eller om jeg skal have det hele.

Jeg vil mene det skal deles da det ellers vil være synd for vores barn at h*n skal vænne sig til at mor og far ikke bor sammen, og så opleve et nyt hjem, nye møbler og nyt legetøj/tøj.

efter min mening så følger tingene barnet, det vil sige at der hvor barnet har bopæl bliver de ting barnet har haft hidtil..

Så må den anden forældre investere i noget nyt, men det er bare min mening..

For mig at se så skal barnet have en hverdag til at fortsætte uden den ene forældre, så udover at det skal vænne sig til at mor og far ikke er sammen mere, så skal det i de vante omgivelser pludselig til at have helt nye ting??

Man kan da godt dele lidt om tingene, men jeg vil altid mene at den der har bopælen har også "retten" til tingene, for det er der barnet skal være mest..

Anmeld

3. marts 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

efter min mening så følger tingene barnet, det vil sige at der hvor barnet har bopæl bliver de ting barnet har haft hidtil..

Så må den anden forældre investere i noget nyt, men det er bare min mening..

For mig at se så skal barnet have en hverdag til at fortsætte uden den ene forældre, så udover at det skal vænne sig til at mor og far ikke er sammen mere, så skal det i de vante omgivelser pludselig til at have helt nye ting??

Man kan da godt dele lidt om tingene, men jeg vil altid mene at den der har bopælen har også "retten" til tingene, for det er der barnet skal være mest..

Vi har så talt om at skulle have vores barn boende 14 dage hvert sted. Det er derfor jeg tænker at det ville være smart at dele tingene - i hvert fald lidt.

Anmeld

3. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Vi har så talt om at skulle have vores barn boende 14 dage hvert sted. Det er derfor jeg tænker at det ville være smart at dele tingene - i hvert fald lidt.

hvor gammel er det barn der er tale om??

Jeg synes det lyder voldsomt at være 14 dage det ene sted og så 14 dage det andet sted

Anmeld

3. marts 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg synes det lyder voldsomt at være 14 dage det ene sted og så 14 dage det andet sted

4 år

Anmeld

3. marts 2012

mpr

An&Jo skriver:

Er barnet lille kan det jo næsten ikke huske hvem den anden forældre er når det kommer tilbage igen ?

Anmeld

3. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

4 år

var det mig der sad i jeres situation ville jeg nok genoverveje den beslutning.. ikke fordi den ene forældre har mere ret end den anden overhovedet for det mener jeg ikke..

Men min dreng har lige været væk fra mig i 14 dage fordi han først var på ferie ved sine bedsteforældre, og så havde en uge ved farmand fordi jeg skulle have en abort, og han var virkelig frustreret igår og kunne slet ikke finde ro, og det har været det samme idag.. Jeg ved godt min dreng kun er 2 år, men 14 dage er meget lang tid at undvære den ene forældre, især hvis begge har været primære personer.. jeg ville nok nærmere tænke 9/5 ordning, så barnet har en fast base, men stadig ser den anden forældre ret ofte uden der går for længe imellem..

Anmeld

3. marts 2012

Nattøs

Bor i tæt på hinanden? Jeg synes bestemt også at 14 dage er for meget hos hver. Og det med dele legetøjet er noget pjat. Det er jer ser har valgt at gå hver til sit og ikke barnet. Den der har barnets bopæl adresse beholder legetøjet

Anmeld

3. marts 2012

Lone Jakobsen

helt basalt, så synes jeg tingene skal deles. dog ikke 50/50, men måske mere 80/20.

hvis barnet bor hos moderen og evt. kun ser faderen hver anden weekend, så burde de fleste ting være hos moderen. vælger i dog den løsning med 14 dage hvert sted, så kan jeg godt se fornuften i at dele tingene 50/50.

men helt personligt kan jeg dog kun fraråde at barnet ikke har et fast hjem. jeg har aldrig forstået den løsning med at barnet skal dele sit hjem i 2, og jeg synes det tilgodeser forældrenes behov mere end barnets. (men det var jo ikke det dit spørgsmål handlede om)

Anmeld

3. marts 2012

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

Bor i tæt på hinanden? Jeg synes bestemt også at 14 dage er for meget hos hver. Og det med dele legetøjet er noget pjat. Det er jer ser har valgt at gå hver til sit og ikke barnet. Den der har barnets bopæl adresse beholder legetøjet

Vi kommer til at bo ca 2 km fra hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.