Anonym skriver:
Vi er flyttet fra hinanden og vores barn har nu bopæl hos min ex i det gamle hjem.
Jeg har nu fået et nyt sted at skulle bo og vi skal derfor dele tingene. Det er gået meget fint med at dele tingene, indtil vi nåede børneværelset.
Vi har begge seng til vores barn og h*n får også sit eget værelse i begge hjem. Vi kan så ikke blive enige - overhovedet - på om alt tøj og legetøj skal blive, om vi skal dele det eller om jeg skal have det hele.
Jeg vil mene det skal deles da det ellers vil være synd for vores barn at h*n skal vænne sig til at mor og far ikke bor sammen, og så opleve et nyt hjem, nye møbler og nyt legetøj/tøj.
efter min mening så følger tingene barnet, det vil sige at der hvor barnet har bopæl bliver de ting barnet har haft hidtil..
Så må den anden forældre investere i noget nyt, men det er bare min mening..
For mig at se så skal barnet have en hverdag til at fortsætte uden den ene forældre, så udover at det skal vænne sig til at mor og far ikke er sammen mere, så skal det i de vante omgivelser pludselig til at have helt nye ting??
Man kan da godt dele lidt om tingene, men jeg vil altid mene at den der har bopælen har også "retten" til tingene, for det er der barnet skal være mest..
Anmeld