Smitter lungebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.306 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg er lidt i vildrede.

Min veninde og jeg skulle være sammen i aften, men igår aftes skriver hun at hendes barn er blevet snottet og hoster og har feber... idag skriver hun så, at det er lungebetændelse - men at lægen siger det ikke smitter.

Nu er der så noget i mig der siger, at det smitter, og det synes jeg også at oplysninger på nettet siger (f.eks. lægevagten) ..

Men hvad er jeres vurdering og erfaring?

Smitter lungebetændelse?

Vil helst ikke have at mit barn får lungebetændelse jo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

2721

Jeg mener da også at have hørt at lungebetændelse smitter.
Hvis det var mig havde jeg ikke taget chancen.

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

Jeg mener da også at have hørt at lungebetændelse smitter.
Hvis det var mig havde jeg ikke taget chancen.

Åh, dejligt at høre jeg ikke er alene med den antagelse.

Anmeld

2. marts 2012

Frk Mig

Anonym skriver:

Ja jeg er lidt i vildrede.

Min veninde og jeg skulle være sammen i aften, men igår aftes skriver hun at hendes barn er blevet snottet og hoster og har feber... idag skriver hun så, at det er lungebetændelse - men at lægen siger det ikke smitter.

Nu er der så noget i mig der siger, at det smitter, og det synes jeg også at oplysninger på nettet siger (f.eks. lægevagten) ..

Men hvad er jeres vurdering og erfaring?

Smitter lungebetændelse?

Vil helst ikke have at mit barn får lungebetændelse jo...

fundet på netdoktor

Smitter lungebetændelse?

En lungebetændelse, der skyldes en virus, kan smitte og er svær at forebygge.

Anmeld

2. marts 2012

2721

Anonym skriver:

Åh, dejligt at høre jeg ikke er alene med den antagelse.

Håber du træffer den rette beslutning for dig og dit barn.
Men personligt mener jeg ikke man skal tage chancer med sit barns helbred eller bevidst udsætte det for mulig smitte

Stort

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk Mig skriver:

fundet på netdoktor

Smitter lungebetændelse?

En lungebetændelse, der skyldes en virus, kan smitte og er svær at forebygge.

ja....

Altså hendes barns læge siger at det ikke smitter...

Men på http://www.laegevagten.dk/raad/syge-boern/symptome r-sygdomme/lungebetaendelse

står der:

"Lungebetændelse smitter igennem luften ved host, nys og spyt. Lungebetændelse der skyldes virus er mere smitsom end lungebetændelse, der skyldes bakterier.

Daginstitution:
Barnet holdes hjemme til temperaturen er normal, og barnet kan deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræve særlig pasning."

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

Håber du træffer den rette beslutning for dig og dit barn.
Men personligt mener jeg ikke man skal tage chancer med sit barns helbred eller bevidst udsætte det for mulig smitte

Stort

Altså, jeg kan godt være lidt large når det gælder alm. forkølelse osv.

Men lungebetændelse, så er jeg altså lidt på stikkerne...

vil jo også bare gerne være sammen med hende .. så det er jo lidt mega ærgerligt..

Anmeld

2. marts 2012

Frk Mig

Anonym skriver:

ja....

Altså hendes barns læge siger at det ikke smitter...

Men på http://www.laegevagten.dk/raad/syge-boern/symptome r-sygdomme/lungebetaendelse

står der:

"Lungebetændelse smitter igennem luften ved host, nys og spyt. Lungebetændelse der skyldes virus er mere smitsom end lungebetændelse, der skyldes bakterier.

Daginstitution:
Barnet holdes hjemme til temperaturen er normal, og barnet kan deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræve særlig pasning."

jeg tror faktisk ikke jeg har mødt en læge endnu der har ikke har sagt det ikke smitter .. man ved jo selv fra hvis man er sammen med en der har det så er man selv i risiko for at få det .. 

Anmeld

2. marts 2012

2721

Anonym skriver:

Altså, jeg kan godt være lidt large når det gælder alm. forkølelse osv.

Men lungebetændelse, så er jeg altså lidt på stikkerne...

vil jo også bare gerne være sammen med hende .. så det er jo lidt mega ærgerligt..

Forkølelse er også svære at undgå, jeg har bare en dreng der bliver syg af at tage til lægen, så jeg er meget hys

Men en lungebtændelse er jo også en hel del værre end en forkølelse, så kan godt følge dig.

Årh hvor jeg kender det, min veninde skulle også have været på besøg, men blev syg og vil ikke risiker min dreng bliver mere syg, men nøj er det træls, når man har glædet sig

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk Mig skriver:

jeg tror faktisk ikke jeg har mødt en læge endnu der har ikke har sagt det ikke smitter .. man ved jo selv fra hvis man er sammen med en der har det så er man selv i risiko for at få det .. 

nej, og tør ikke helt tage chancen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.