Chokolade boller, nogle der har en go opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2012

Nettemor

Jeg er jo lidt kedelig med de der bolle opskrifter. Jeg har en eller 2 som jeg syns er gode og dem bruger jeg så til næsten alt med bløddej. Altså pølsehorn, chokolade boller, gulerodsboller  osv. Det er dejligt nemt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

birthee

nettemor skriver:

Jeg er jo lidt kedelig med de der bolle opskrifter. Jeg har en eller 2 som jeg syns er gode og dem bruger jeg så til næsten alt med bløddej. Altså pølsehorn, chokolade boller, gulerodsboller  osv. Det er dejligt nemt.

Vil du ikke dele dem - synes det ville være rart med opskrift der kunne bruges til det hele

Anmeld

3. marts 2012

B&J

Ma-lu skriver:

Mums de så gode ud.. Jeg var tidligt oppe, så har allerede sat dejen til hævning  

På trods a jeg ellers ik er så god til chokolade boller, men det er min kæreste derimod , og min kusine som kommer om lidt  

Håber de falder i god jord, også hos mig selv 

( man kan vel lære at spise dem) 

hvor stor stykker chokolade putter du i for engang da jeg lavede chokolade boller sidst jaa dejen blev helt brun af alt den chokolade og der var ingen stykker tilbage fordi de var smeltet ud i dejen

Anmeld

3. marts 2012

MLT

500 gr. mel

2,5  dl mælk 

1 æg

1 tsk salt

75 gr. smør eller margarine 

1 spsk sukker

100 gr. chokolade

50 gr. gær

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. marts 2012

Nettemor

birthee skriver:

Vil du ikke dele dem - synes det ville være rart med opskrift der kunne bruges til det hele

Jo da Jeg bruger énten :

100 g smør/margarine smeltet
3 dl mælk
50 g gør
3 spsk sukker
½ tsk salt (gerne groft)
525 g hvedemel

Blandes sammen til en lidt klæg dej. Hæves en time. Rulles til boller og efterhæve 30 min. Bages ved 210 i ca 10 min.

Eller den her:

500 g mel
50 g gær
50 g smeltet margarine
1 æg
2.5 dl mælk
1 spsk honning

Æltes sammen. Dejen er ikke nær så klæg. Hæver ca 1 time. Rulles til boller og efterhæves gerne. Bages ved ca 200 i lige omkring 12 min

Anmeld

3. marts 2012

Nettemor

B&J skriver:

hvor stor stykker chokolade putter du i for engang da jeg lavede chokolade boller sidst jaa dejen blev helt brun af alt den chokolade og der var ingen stykker tilbage fordi de var smeltet ud i dejen

Når du har kommet chokoladen i så skal det ikke æltes for meget. Og du skal være ekstra obs på at dejen ikke er for varm og ikke står alt for lunt..

Anmeld

3. marts 2012

B&J

nettemor skriver:

Når du har kommet chokoladen i så skal det ikke æltes for meget. Og du skal være ekstra obs på at dejen ikke er for varm og ikke står alt for lunt..

mange tak for tippet det skal jeg huske for det er nok det jeg har kommet til ups

Anmeld

3. marts 2012

Nettemor

B&J skriver:

mange tak for tippet det skal jeg huske for det er nok det jeg har kommet til ups

Ja højst sandsynlig Men du kan se når det begynder at ville smelte..

Anmeld

3. marts 2012

B&J

nettemor skriver:

Ja højst sandsynlig Men du kan se når det begynder at ville smelte..

okay ja så må jeg stå i en fryser næste gang

ej mon ikke jeg bare skal prøve igen..

Anmeld

3. marts 2012

Nettemor

B&J skriver:

okay ja så må jeg stå i en fryser næste gang

ej mon ikke jeg bare skal prøve igen..

Problemet er jo at det heller ikke må være FOR koldt for så hæver det jo ikke. Gæren falder i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.