Chokolade boller, nogle der har en go opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Sommersko

Guldimaven skriver:

JA! de er bare SÅ gode!  en skam de er så sure derinde.. 

De er alt for gode - øv blive rhelt lækkersulten nu. De er oblikatoriske når jeg besøger min søster aalborg. har aldrig oplevet dem sure, men hva er det ikke det hele værd alligevel ?!?!

Anmeld

2. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Denisep skriver:

Det må du meget gerne

Så prøver jeg!

50 g gær opløses i ca 1 dl lunken vand. 3 æg, ca 1 dl mælk eller a38 eller begge dele, flydene becel efter behag. Bland hvedemel i sammen med ca 1 1/2 tsk kardemomme, hak alt det mørke chokolade du har lyst til groft ( jeg bruge ca 1 plade ) ælt til dejen er dejlig elastisk. Du ka evt blande op med noget groft mel, hvis du ik vil ha helt hvide boller. Dejen ska hæve 1 time et lunt sted. Jeg får mellem 35-40 boller ud af sådan en potion!! Bag midt i ovnen på 200 grader, på varm luft. Håber det ka bruges? Vh stine

Anmeld

2. marts 2012

Guldimaven

A.S. skriver:

De er alt for gode - øv blive rhelt lækkersulten nu. De er oblikatoriske når jeg besøger min søster aalborg. har aldrig oplevet dem sure, men hva er det ikke det hele værd alligevel ?!?!

Jo, det er det hele værd! hehe der er næsten altid kø til langt ud på gaden! Men efter sådan en bolle, føler man sig også godt mæt!

Anmeld

2. marts 2012

Pinkrose

Så stårchokolade bollerne og hæver ih hvor er det hyggeligt  

Anmeld

2. marts 2012

Sommersko

Denisep skriver:

Uh de ser bare gode ud tror jeg går  igang med det samme. har alle de ting man skal bruge så det super

giv endleig en update om de var gode

Anmeld

2. marts 2012

Pinkrose

A.S. skriver:

giv endleig en update om de var gode

De er lige kommet ud af ovnen og dufter såå godt skal nok skrive hvordan de smager

Anmeld

3. marts 2012

Sommersko

Denisep skriver:

De er lige kommet ud af ovnen og dufter såå godt skal nok skrive hvordan de smager

Smagte de så godt??

Anmeld

3. marts 2012

Ma-lu

A.S. skriver:

disse ser lækre ud

http://www.bittent.dk/2011/08/store-luftige-chokol adeboller.html

Mums de så gode ud.. Jeg var tidligt oppe, så har allerede sat dejen til hævning  

På trods a jeg ellers ik er så god til chokolade boller, men det er min kæreste derimod , og min kusine som kommer om lidt  

Håber de falder i god jord, også hos mig selv 

( man kan vel lære at spise dem) 

Anmeld

3. marts 2012

Ma-lu

A.S. skriver:

disse ser lækre ud

http://www.bittent.dk/2011/08/store-luftige-chokol adeboller.html

Mums de så gode ud.. Jeg var tidligt oppe, så har allerede sat dejen til hævning  

På trods a jeg ellers ik er så god til chokolade boller, men det er min kæreste derimod , og min kusine som kommer om lidt  

Håber de falder i god jord, også hos mig selv 

( man kan vel lære at spise dem) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.