Hvornår pynter man sine cupcakes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.611 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Mettemus

Min far skal holde fødselsdag i morgen og jeg har lovet at hjælpe med kagen - vil bage cupcakes.

Jeg har derfor lige et spørgsmål:

Kan man pynte sine cupcakes dagen forinden og opbevare dem på køl uden de mister form, smag osv.?

God weekend til alle jer fra en kagenovice

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

trunte89

Jeg ved ikke om man kan, men jeg ville vnte til lige inden de skulle serveres.

Anmeld

2. marts 2012

Mette.

Min far skal holde fødselsdag i morgen og jeg har lovet at hjælpe med kagen - vil bage cupcakes.

Jeg har derfor lige et spørgsmål:

Kan man pynte sine cupcakes dagen forinden og opbevare dem på køl uden de mister form, smag osv.?

God weekend til alle jer fra en kagenovice

Det kan du sagtens søde Mette.

Jeg laver ofte mine og pynter med smørcreme mm. og stiller dem på køl. De bliver faktisk endnu mere lækre end lige når de er lavet. De er bedst hvis de lige får lov at stå ca. 15 minutter uden for køl inden de serveres.

Anmeld

2. marts 2012

Mettemus

trunte89 skriver:

Jeg ved ikke om man kan, men jeg ville vnte til lige inden de skulle serveres.

Tænkte det nok, havde dog håbet det kunne gøres i god tid. Tak for svar

Anmeld

2. marts 2012

Mettemus

Mette. skriver:

Det kan du sagtens søde Mette.

Jeg laver ofte mine og pynter med smørcreme mm. og stiller dem på køl. De bliver faktisk endnu mere lækre end lige når de er lavet.

Yay!!! Taak søde Mette, det var lige nøjagtig det svar jeg gerne ville have. Hvad plejer du at pynte med? Jeg laver en chokoladekage og tænkte, at det ville være lækkert med appelsinfrosting af flødeost og smør?. Hvad ville du bruge?

Anmeld

2. marts 2012

Mette.

Mettemus skriver:

Yay!!! Taak søde Mette, det var lige nøjagtig det svar jeg gerne ville have. Hvad plejer du at pynte med? Jeg laver en chokoladekage og tænkte, at det ville være lækkert med appelsinfrosting af flødeost og smør?. Hvad ville du bruge?

Jeg plejer bare at bruge alm. smørcreme. Altså smør, flormelis også vaniljeessens samt pastafarve. Jeg har også fået fortalt man kan bruge appelsinsaft her i stedet for vaniljeessens, men jeg synes ikke det giver ret meget smag, så det gør jeg ikke mere.

Jeg har også før lavet sådan en frosting med smøreost, og det kan du også sagtens. Det lyder super lækkert med appelsin til chokoladekage. 

Anmeld

2. marts 2012

Mettemus

Mette. skriver:

Jeg plejer bare at bruge alm. smørcreme. Altså smør, flormelis også vaniljeessens samt pastafarve. Jeg har også fået fortalt man kan bruge appelsinsaft her i stedet for vaniljeessens, men jeg synes ikke det giver ret meget smag, så det gør jeg ikke mere.

Jeg har også før lavet sådan en frosting med smøreost, og det kan du også sagtens. Det lyder super lækkert med appelsin til chokoladekage. 

Det lyder som meget af det samme - bare med appelsinsaft+ -skal istedet for vanilieessens. Jeg tror, jeg holder fast i appelsinen, det passer vist bedst med det andet vi skal have

Anmeld

2. marts 2012

Mette.

Mettemus skriver:

Det lyder som meget af det samme - bare med appelsinsaft+ -skal istedet for vanilieessens. Jeg tror, jeg holder fast i appelsinen, det passer vist bedst med det andet vi skal have

Det tror jeg også sagtens du kan. Jeg tror bare der skal lidt mere i, end jeg brugte. Det blev heller ikke dårligt, det smagte bare af knap så meget.

Jeg håber det bliver godt og husk at vis resultatet når de er færdige.

Anmeld

2. marts 2012

Mettemus

Mette. skriver:

Det tror jeg også sagtens du kan. Jeg tror bare der skal lidt mere i, end jeg brugte. Det blev heller ikke dårligt, det smagte bare af knap så meget.

Jeg håber det bliver godt og husk at vis resultatet når de er færdige.

Måske - hvis det bliver værd at vise frem, ellers får du en PB

Jeg tror måske også at det er skrællen der er hemmeligheden. Har nemlig også før lavet glasur kun med saften og det smagte i hvert fald ikke af noget

Anmeld

2. marts 2012

Mette.

Mettemus skriver:

Måske - hvis det bliver værd at vise frem, ellers får du en PB

Jeg tror måske også at det er skrællen der er hemmeligheden. Har nemlig også før lavet glasur kun med saften og det smagte i hvert fald ikke af noget

Ah, jeg tror du siger noget. Skrællen tror jeg også helt sikkert giver mere smag. Problemet med saften er jo også man ikke kan putte ret meget i, for det må jo ikke blive for tyndt.

Jeg glæder mig til at se dem, og selvfølgelig bliver de da værd at vise frem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.