Fordele/ulemper ved stofbleer kontra engangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

marius' mor

Michalala skriver:

Åh... denne ble-verden virker meget stor og uoverskuelig.

Måske nogle af jer med erfaring her indenfor vil være sød at give mig lidt fordele og ulemper ved stofbleer kontra engangbleer.

Altså vi gør lidt en mellemting..

Jeg kan rigtig godt lide konceptet med stofbleer, men samtidig er det ikke altid at jeg har overskud til at vaske dem og slæbe rundt på dem og håndtering af pøller i stofbleer når vi er ude..

Derfor bruger vi begge dele.. det vil sige at nogle dage har han stof på møllen (både ude og hjemme) nogle gange kun hjemme og nogle gane papir hele dagen..

Det har jeg det egentlig ok med, i perioder er "stofferne" pakket helt væk i andre bliver der ikke brugt andet.. Lige pt er stofbleerne i onesize ved at være lidt små og derfor bliver de brugt lidt mindre end normalt..

hvad vi bruger af papirsbleer er meget forskelligt.. lige pt står der en pakke änglamark inde ved puslebordet.. de er dejligt bløde, faktisk utrolig tynde (de er næsten lige så tynde som pampers aktvie fit!) også er de jo mærket med alle de gode mærker.. det er meget forskelligt hvilke blemærker vi bruger, bruger også ofte pampers baby-dry, de er også rigtig gode, men er ikke  prydet med den grønne svane..

en anden god til ved änglamark er at de har en varedeklaration(staves?).. og det ned til mindste detalje.. eksempelvis kan man se hvilken elastik der er brugt.. det fremgår ikke er alle varedeklarationer.. hvilket nogle bleer slet ikke har!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

marius' mor

isabellamor skriver:

jeg valgte engangsbleer fordi jeg ikke er et særlig godt ordensmenneske og mener at jeg ikke ville være god nok til at få vasket og brugt de der stofbleer godt nok og i tide osv... der skal man nok være mere "tidy" med den slags... så jeg har altis brugt og købt engangsbleer enten fra ânglamark, Rema 1000 og nu Minirisk (som er det samme som änglamark) for at give mit barn det bedste indenfor engangsbleer... de er nemlig alle både astma og allergi mærket og svanemærket.. 

det er meget rart at kunne skille sig af med den klamme brugte ble, fremfor at hvis man å farten skulle slæbe rundt på en klammo lorteble fordi den skal hjem og vaskes og koges og alt muligt, der var da ting jeg hellere ville bruge den tid på hvertfald.. 

hmm, jeg synes at Minirisk virker som om den er længere i livet i en str 5 (junior) end änglamark i str 5 (junior)? det gør du ikke? den pakke änglamark jeg har virker til at være blevet "renoveret" siden jeg sidst prøvede dem, og synes, som sagt, at der nu er forskel..??

Anmeld

29. maj 2012

Isabella_mor

marius' mor skriver:

hmm, jeg synes at Minirisk virker som om den er længere i livet i en str 5 (junior) end änglamark i str 5 (junior)? det gør du ikke? den pakke änglamark jeg har virker til at være blevet "renoveret" siden jeg sidst prøvede dem, og synes, som sagt, at der nu er forskel..??

jeg køber primært minirisk nu, men indimellem køber jeg änglamark hvis jeg ikke kan nå i fakta... syntes ikke rigtig jeg kan mærke forskel.. 

Anmeld

29. maj 2012

marius' mor

isabellamor skriver:

jeg køber primært minirisk nu, men indimellem køber jeg änglamark hvis jeg ikke kan nå i fakta... syntes ikke rigtig jeg kan mærke forskel.. 

hmm okay.. så er det nok bare mig

Desuden har min dreng fået nubret hud mellem tissetrold og navle efter vi er begyndt at bruge änglamark.. først troede jeg det var pga ny solcreme, men han var i bad i går og har ikke fået den solcreme på i dag, og huden ser stadig lige irriteret ud... hmm

Anmeld

29. maj 2012

Isabella_mor

marius' mor skriver:

hmm okay.. så er det nok bare mig

Desuden har min dreng fået nubret hud mellem tissetrold og navle efter vi er begyndt at bruge änglamark.. først troede jeg det var pga ny solcreme, men han var i bad i går og har ikke fået den solcreme på i dag, og huden ser stadig lige irriteret ud... hmm

det kan være af mange årsager, men jeg skal ikke kunne sige at han ikke kan tåle dem, der er jo også nogle der ikke kan tåle neutral sæbe osv  

der gælder det jo om at finde den ble som man syntes passer.. 

der er rema1000 et god alternativ hvis man går op i at de skal være allergivenlige og miljømærkede... og så er de endda også MEGET billigere end änglamark.. 

så det er jo lige hvad man syntes passer..

Anmeld

8. juni 2012

Drømme

Michalala skriver:

Åh... denne ble-verden virker meget stor og uoverskuelig.

Måske nogle af jer med erfaring her indenfor vil være sød at give mig lidt fordele og ulemper ved stofbleer kontra engangbleer.

Prøv at kigge på koogko.dk, der står der utroligt meget om stofbleer, og du har mulighed for at få en prøvepakke sendt hjem, hvor du ligesom kan prøve det i 14 dage. Det eneste du skal betale for er portoen, og hvis du ikke afleverer bleerne tilbage, trækker de 500 kr.

Men der er i hvert fald super service og masser af information.

Noget af det der gør, vi er på vej over til stofbleer herhjemme, er at jeg ikke bryder mig om tanken om engangsbleer. Helt seriøst, hvem har lyst til at have sine nedre dele pakket ind i plastik i 2-3 år af sit liv ?

Anmeld

10. juni 2012

Michalala

Drømme skriver:

Prøv at kigge på koogko.dk, der står der utroligt meget om stofbleer, og du har mulighed for at få en prøvepakke sendt hjem, hvor du ligesom kan prøve det i 14 dage. Det eneste du skal betale for er portoen, og hvis du ikke afleverer bleerne tilbage, trækker de 500 kr.

Men der er i hvert fald super service og masser af information.

Noget af det der gør, vi er på vej over til stofbleer herhjemme, er at jeg ikke bryder mig om tanken om engangsbleer. Helt seriøst, hvem har lyst til at have sine nedre dele pakket ind i plastik i 2-3 år af sit liv ?

Åhr ja. Det vil jeg da liprøvekør at tjekke ud. Det lyder da smart at man lige kan teste dem af inden. 

De der stofbleer kan de bruges uanset barnets alder, eller skal man skifte størrelse løbende?

Anmeld

11. juni 2012

Drømme

Michalala skriver:

Åhr ja. Det vil jeg da liprøvekør at tjekke ud. Det lyder da smart at man lige kan teste dem af inden. 

De der stofbleer kan de bruges uanset barnets alder, eller skal man skifte størrelse løbende?

Det er afhængigt af hvilke du køber, nogle af dem kan bruges i hele bleperioden, men der ved nogle andre findes 2-3 forskellige størrelser. Tror vidst nok der også står en masse om det inde på den side

Synes nemlig også det er super smart - fik siden anbefalet af en veninde, der selv bruger de "gammeldags-stofbleer".

Udover det, så har de for tiden super lækkert, økologisk tøj til salg til halv pris Synes det er svært at holde igen

Anmeld

11. juni 2012

Tona

Michalala skriver:

Du kan godt købe nogle som kan bruges hele vejen igennem uden at blive skiftet. På mange stofbleer er der sådan nogle trykknapper udenpå bleen som gør at man kan knappe dem længere og længere ud både i længden og bredden og dermed bruge dem hele vejen igennem. Dem som Amanda bruger siger producenten at man kan bruge fra fødsel og til barnet ikke bruger ble mere. Dog anbefaler flere forhandlere med det mærke at man først bruger dem fra barnet vejer 6 kg. Men stadigvæk fedt nok at de kan bruge fra 6 kg og indtil barnet ikke bruger ble mere

Anmeld

11. juni 2012

twinny

Jeg synes det er et super konceptet.

Men men men, to drenge børn der laver 3-4 gange om dagen, vi har ingen vaskemaskine. Så det er vaskeri. Jeg har vildt meget vasketøj i forvejen. altså vildt vildt meget med to drenge børn

Men hvis jeg havde haft et barn og en vaskemaskine havde jeg brugt stofbleer. Så havde jeg måske bare taget engangsbleer med, når jeg skulle ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.