Fordele/ulemper ved stofbleer kontra engangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.958 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Michalala

Åh... denne ble-verden virker meget stor og uoverskuelig.

Måske nogle af jer med erfaring her indenfor vil være sød at give mig lidt fordele og ulemper ved stofbleer kontra engangbleer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Isabella_mor

jeg valgte engangsbleer fordi jeg ikke er et særlig godt ordensmenneske og mener at jeg ikke ville være god nok til at få vasket og brugt de der stofbleer godt nok og i tide osv... der skal man nok være mere "tidy" med den slags... så jeg har altis brugt og købt engangsbleer enten fra ânglamark, Rema 1000 og nu Minirisk (som er det samme som änglamark) for at give mit barn det bedste indenfor engangsbleer... de er nemlig alle både astma og allergi mærket og svanemærket.. 

det er meget rart at kunne skille sig af med den klamme brugte ble, fremfor at hvis man å farten skulle slæbe rundt på en klammo lorteble fordi den skal hjem og vaskes og koges og alt muligt, der var da ting jeg hellere ville bruge den tid på hvertfald.. 

Anmeld

4. marts 2012

Michalala

isabellamor skriver:

jeg valgte engangsbleer fordi jeg ikke er et særlig godt ordensmenneske og mener at jeg ikke ville være god nok til at få vasket og brugt de der stofbleer godt nok og i tide osv... der skal man nok være mere "tidy" med den slags... så jeg har altis brugt og købt engangsbleer enten fra ânglamark, Rema 1000 og nu Minirisk (som er det samme som änglamark) for at give mit barn det bedste indenfor engangsbleer... de er nemlig alle både astma og allergi mærket og svanemærket.. 

det er meget rart at kunne skille sig af med den klamme brugte ble, fremfor at hvis man å farten skulle slæbe rundt på en klammo lorteble fordi den skal hjem og vaskes og koges og alt muligt, der var da ting jeg hellere ville bruge den tid på hvertfald.. 

Åh, ja. Og det er jo altså også en stor fordel ved engangsbleer at man ikke behøver at slæbe på beskidte bleer

Håber der er andre der også vil byde ind med erfaringer...

Anmeld

4. marts 2012

Tona

Michalala skriver:

Åh... denne ble-verden virker meget stor og uoverskuelig.

Måske nogle af jer med erfaring her indenfor vil være sød at give mig lidt fordele og ulemper ved stofbleer kontra engangbleer.

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Se evt min tråd. Der er mange gode kommentarer  

Anmeld

4. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Michalala skriver:

Åh, ja. Og det er jo altså også en stor fordel ved engangsbleer at man ikke behøver at slæbe på beskidte bleer

Håber der er andre der også vil byde ind med erfaringer...

Men tilgengæld skal du slæbe store poser bleer hjem fra supermarkedet flere gange om måneden...og så ulækkert er det altså ikke.

Anmeld

4. marts 2012

Michalala

Rikke&Liam skriver:

Men tilgengæld skal du slæbe store poser bleer hjem fra supermarkedet flere gange om måneden...og så ulækkert er det altså ikke.

Det kan der være noget om Tænker også at hvis der er mulighed for at vaske hvis man fx. er ude at rejse, så behøver man heller ikke slæbe lige så meget med.

Anmeld

4. marts 2012

Michalala

Amandas-mor skriver:

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Se evt min tråd. Der er mange gode kommentarer  

Åh ja, det er godt nok en god tråd. Tak for linket

Anmeld

5. marts 2012

Tona

Michalala skriver:

Åh ja, det er godt nok en god tråd. Tak for linket

Det var så lidt. Jeg blev overbevist i løbet af den tråd og glæder mig meget til de nye, genanvendelige stofbleer ankommer fra England snart så vi kan få gang i det

Anmeld

5. marts 2012

Michalala

Amandas-mor skriver:

Det var så lidt. Jeg blev overbevist i løbet af den tråd og glæder mig meget til de nye, genanvendelige stofbleer ankommer fra England snart så vi kan få gang i det

Åhr ja. Så må du lige give en update med hvordan det går

Anmeld

7. marts 2012

Tona

Michalala skriver:

Åhr ja. Så må du lige give en update med hvordan det går

Det skal jeg gøre. De er ankommet i dag, så skal lige have dem vasket inden jeg kan prøve dem af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.