Dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2009

Christinahr

Vi har prøvet begge dele og jeg er stooooooooor fortaller for vuggestue selvom vi havde jordens bedste dagplejemor.

Men -
Dine ferie fridage og lign skal ligges efter hendes.
Er hun syg er der gæstedagpleje hvilket alle steder ikke køre skide godt.
De andre børns alder kan være forskellig fra dit barns.
Hvis kemien er skidt med dagplejen er det bare ærgligt.
HVis du får et meget aktivt barn kan det mangle udfordringer.

Så jeg ville klart vælge vs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2009

Lusi

Luna starter i vuggestue 15/4
Og har vi valgt, så vi ikke skal tænke på om dagplejeren er syg, har ferie eller ligende..
Er dog lidt skeptisk, for da vi var derovre, var der SÅ meget larm og synes alle de andre gik rundt og dét kan luna altså ik endnu.

Men har så valgt en integreret vuggestue/ børnehave, så hun er fri for den helt store omvæltning, når børnehave tiden engang nærmer sig.

Anmeld

28. marts 2009

KarinaIda

Min datter Ida skal ud her fra 1 maj og passes.. hun skal i dagpleje... Vi valgt dagpleje, fordi vi synes bedst om dette og så fordi der er der ikke så mange børn og passe af gangen som der er i en vuggestue.... Vi er meget skæptiske med hun skal starte op, for hvordan vil hun tage det, osv.... Men selvfølgelig skal hun nok klare det, det jo ikke det, nok bare mig som mor der er oylret.. hehe

Anmeld

31. marts 2009

Diana...

Nåå Engesvang har taget valget for mig der er slet ikke en vuggestue her i engesvang det byen ikke stor nok til så det er bare dagpleje.

Anmeld

31. marts 2009

Cris

Jeg har hørt fantastiske historier om DP, nogle dygtige DP som kunne give tryghed og en blød men konstant disciplin til børn (for ex. med at spise pæn og vaske hænder grundigt osv) Og jeg har også hørt at nogle er lidt utålmodige med børn. De hoster et par gange og skynder sig at ringe til mor for barnet har fået mindst lungebetændelse. Jeg kender en som sagde, at hun skulle hente barnet ved 14.30 tiden men der skete noget på arbejde og var blivet et kvarter længere. DP ringede et par gange gange for at høre, hvornår hun ville komme og hente barnet og at hun måske skulle finde en barne pige VS er generelt anderledes, for der er flere til at passe børn. Der er flere aktivitater og sjove ting. Børnene kan blive også lidt stresset, for ikke altid pædagogerne kan møde hver enkelte barns behov (for eks med mad eller søvn) og der er ikke så meget ro som hos DP. Så, jeg tror, at man skal være heldig med at vælge den rigtige ting og finde de mennesker, som passer til barnet...

Anmeld

31. marts 2009

Mie A

Zafir skriver:

HVis I har mulighed for det... så VS!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagpleje systemet er ALT ALT for skrøbeligt. De skal have ferie, bliver syge og skal på kursus altid

Vi havde verdens værste oplevelse med DP systemet Det var en skrækkelig tid, med 9 forskellige dagplejere på 3 mrd...
Hvilket endte med at vi fik hende i BH som 2 år og 5 mrd gammel. Hvilket var fantastisk. Men det var en skrækkelig tid inden Det værste absolut vi har oplevet for Idun...

Det er selvfølgelig ikke reglen, men jeg syntes helt klart, det er at foretrække, hvis man kan at søge VS i stedet...

KRAM

Lyder præcis som min oplevelse da min datter var i dagpleje!! - Netop derfor er min søn kommet i vuggestue og det samme skal min mindste datter.

Anmeld

31. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mie A skriver:

Lyder præcis som min oplevelse da min datter var i dagpleje!! - Netop derfor er min søn kommet i vuggestue og det samme skal min mindste datter.

Vi HAR bare ikke nogen vs

Så det er virkelig træls...

Anmeld

31. marts 2009

MUTT3

Altså alle de der: I hvert fald det ene eller i hvert fald det andet, og div dårlige historier, som findes om BÅDE VG og DP... ud til højre, skulle jeg vælge ud fra det så burde VG forbydes ved lov for bærnenes skyld, og sådan kan alle komme med det ene eller det andet for/imod, men hvad JEG og alle andre mener mener har hørt tror osv osv, kan dit barn ikke bruge til en fløjtende fis andet end risikere at komme et helt forkert sted hen.

Der er fordele og ulæmper ved bække dele, og det er nærmere der du skal se, og så sætte dit barn ind i de forhold der nu en gang bydes.

Fx min søn han var uden den mindste tvil et DP barn, der er alt for meget larm, alt for mange børn alt for mange voksne alt for meget uro og for lidt tid i en VG til ham, det vil han slet ikke kunne trives med, han har brug for ro og tid, og massere af det, det er så slemt at selv om at han går i en BH med kun 13 andre børn, og 4 voksende (altså en bedre nomrinering end i en VG, og nej det er ikke en special BH) så bliver det nemt for meget, om tirsdagen når DP´erne er i salen kokser han totalt ud, det giver alt for meget uro, hans lille hoved kan ikke tåle det.

Hans ældste søster ville have trives helt genialt i en VG, DP´en var alt for langsom til hende, og der var alt for meget opsyn, hun fik ikke lov til at gå op opdagelse selv, på samme måde som de gør i en VG (fordi tiden der er en anden til hvert barn) Nu havde vi så ikke andet valg på det tidspunkt, så sådan var det. Tirsdagene nød tøsen i stor stil, det bedste hun viste var at "hænge ud" i larmen blandt 25 andre unger, det aller bedste var aldersforskælden, at hun kunne vælge det nivo hun lige havde lyst til den dag (mens sønen helst skulle have nogle der var yngre end ham selv, de store var/er for voldsomme, larmende og uforudsiglige)

Den yngste, for hende vil det være hip som hap hvor hun havner, hun vil trives glimrende bække stedder. Jeg vil så helst DP, af praktiske årsager, hun vil kun få en deltidsplads, og VG´en hænger altså sammen med BH´en, det betyder at når hun bliver hentet ser de 2 store det, den ene vil blive i BH´en mens den anden vil stjerne totalt ud, over ikke at komme med hjem, og jeg kan ikke bare, jeg er ADHD´er og jeg skal passe på at mit læs ikke vælter, for ungernes skyld. Så her vil det være mest praktisk at læsse hende over til genboen (DP) efter sommerferien.
Nu er hun efterhånden en stor tøs på snart 15 måneder, så ind til der bliver plads, stimoleres hun via VG´en og BH´en, dvs jeg bliver ind i mellem lige 30 40 min om morgnen, og det er ikke unormalt at jeg hænger en times tid om eftermiddagen når jeg henter, og med 2 søskende på 6 og 4½, stimoleres hun ganske glimrende, med det (endnu da)

Mht ferier, Den DP vi har haft til de 2 store har altid sørget for at holde ferie i ferierne, og så har hun oven i holdt mindre lukket end skolerne har, og man skal alligevel før eller siden finde ud af at få det problem løst, så det skal ikke være derfor du vælger, når dit barn begynder i skole kan du få et problem der er mange gange større end de 3 uger en DP holder sommerferie.
Når DP har skulle på kursus (oplevet 1 eneste gang på 4 år) eller har været syg ell, så har det hedet gæsteDP, men gæste DP er altså en ungerne har kendt fra besøg mindst 1 gang i ugen (på skift hos hver DP´er) samt legestuen yderlig en gang i ugen ture ol har alle foregået sammen med de andre DP´ere, så det har absolut ikke været et problem (her i området, kan jo ikke tale for andre stedder) ungerne har fint kendt gæsteDP´erne, og gæste DP´erne fint kendt ungerne.

Så se på dit barn og hør ikke på det med ferier dårlige historier (for de er både hos VG og DP) eller hvad der passer bedst ind i ANDRES hverdag, det er DIT! barns dag der skal hænge sammen på en fornuftig måde som passer til dit barns personlighed, og ikke alle andres unger.
Er dit barn tryghedsnarkomanen som ikke fungere så godt med mange omkring sig og larm, så hold dig fra VG´en, mens er dit barn den modsatte, så vil en VG klart være værd at se på. Andet er ikke til fordel for dit barn, og der er for pokker dit barn og ikke dig mig eller andre voksende der skal være der.

Anmeld

1. april 2009

Millebasse

Hold da op! Jeg synes godt nok der bliver talt dårligt om dagplejere her!!!!! Vi har verdens bedste dagplejemor og et dagplejesystem som fungerer rigtig fint. Kunne ikke drømme om at sende min dreng andre steder hen! Tror man skal passe på med at rede alle dagplejere over en kam!

Hos os er der den ordning at når børnene skal i gæstedagpleje er det hos en fast gæstedagpleje, vi har aldrig oplevet at Bastian skulle andre steder hen når hans daplejemor har været syg! Det omkring aldersforskellen er altså heller ikk noget problem. Vi har ikke oplevet at der ikke har været tid til at øve pincetgrebet eller blive spillet bold med.... Desuden synes jeg en dagplejemor er et mere kærligt miljø, hvor der er tid til at sidde på skødet og få et kram. Vi bliver kun ringet op når han virkelig er syg og ikke for små ting. Det kan godt være at man ikke har "samtaler" med en faglig person, men vi snakker med vores dagplejemor hver dag, hun har altid tid til os og vi får snakket dagen igennem og får gode råd osv.. De laver mange aktiviteter, går på besøg i børnehaven, til bogbussen, i gymnastiksalen, til Slivsøen osv osv, og mødes med de andre dagplejemødre og deres unger hver uge...

Camilla - som ikke vil træde nogen over tærerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.