Boller i karry

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

AnneBJ

Ja, så var det, at jeg for noget tid siden oprettede en tråd og bad om hjælp til en opskrift på boller i karry. Ikke bare "lav en opbagt sovs og put bollerne i" - i teorien ved jeg godt hvordan jeg skal gøre, det smager bare aldrig godt 

Nu skal vi så have boller i karry i aften (måske!) men jeg kan ikke finde tråden! Der blev bl.a. foreslået at bruge gurkemeje for at give mere farver, uden at sovsen nødvendigvis blev stærkere. 

Hjæælp mig! Enten med en opskrift (med angivelser af ca. mængde af de forskellige ting) eller med at finde tråden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Maja_4000

Jeg kan ikke finde en tråd som du har oprettet .. Men i den her tråd fik du en opskrift

https://www.baby.dk/debat/145936pi1/ordet-er-frit/nogle-der-kan-hjaelpe-lidt-.aspx

Anmeld

29. februar 2012

Nitz - <3 David

Jeg plejer bare at lave en frikadelle fars, koge bollerne, og så smider jeg en bullion terning i vandet når jeg har fisket bollerne op.. og så bruger jeg selvf. vandet til en oppbagt sovs..
Jeg har også engang smidt et små stykker æble i.. det gir lidt sødme der i.. æblerne skal bare ikke koge helt ud og blive bløde..

Ellers kan man også smide lidt havregryn i bollerne. Som jeg også gør når jeg laver frikadeller.. syns de blir lidt bedre så..
jeg laver det altid på slump

Anmeld

29. februar 2012

Valle81

Husk at karry skal svitses for at frembringe smagen i karry og ikke bare hælde i

jeg svitser altid fint hakket løg og æble, svitser i smør og kommer karry i. Så fløde i og så jævner jeg vil sidst bollerne laver jeg som hvis jeg laver frikadeller

Anmeld

29. februar 2012

Mettemus

Valle81 skriver:

Husk at karry skal svitses for at frembringe smagen i karry og ikke bare hælde i

jeg svitser altid fint hakket løg og æble, svitser i smør og kommer karry i. Så fløde i og så jævner jeg vil sidst bollerne laver jeg som hvis jeg laver frikadeller

Kokosmælk er også lækkert!

Anmeld

29. februar 2012

Valle81

Mettemus skriver:

Kokosmælk er også lækkert!

Ja det ville smage fantastisk i

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Okay, så omformulerer jeg lige

Jeg har helt styr på, at lave fars til kødboller og få dem kogt. Når de er pillet op, bliver jeg clueless. Jeg vil gerne undgå opbagt sovs... (kun pga. fedtindholdet, ved godt det smager godt! )

Op med vandet, svitset karry (hvor meget?) i lidt fedtstof, og så hælde kødbollevandet (+ en boullionterning?) tilbage over karryen (og evt. løg og æble) og så jævne det? 

Oder? 

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Og tak for alle svarene!

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Jeg kan ikke finde en tråd som du har oprettet .. Men i den her tråd fik du en opskrift

https://www.baby.dk/debat/145936pi1/ordet-er-frit/nogle-der-kan-hjaelpe-lidt-.aspx

Hurra for min dårlige hukommelse!! Det var den tråd! Tak! 

Anmeld

29. februar 2012

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Hurra for min dårlige hukommelse!! Det var den tråd! Tak! 

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.