hvonår startede I med vælling fx bare om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

raca

Nina1988 skriver:

Vi starter med grød idag, min datter er knap 5 mdr, hun tager fint på kun med amning, men hun skal jo introduceres for ske mad inden de 6mdr :-)

Min sundhedsplejerske sagde arvinger sagtens kunne springe vælling over og gå direkte til en tynd grød...

Tror det handler om hvor længe mælk er nok for dit barn :-)

NEJ,.,, hun SKAL IKKE havde ske mad før 6 mdr...

de skal som udgangs punkt fuldamme til 6 mdr også så stille og rolig opstart fra 6-9 mdr på fast føde og fra 9-12 mdr suplering med amning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

132319

Begge mine børn fik det fra de var 4 mdr.

De blev simpelthen ikke  mætte nok af min mælk og jeg har altid været imod at starte på grød på umodne maver (de er født henholdsvis 3 og 6 uger før termin)

De kunne være vågne fra 17-24 (de havde præcis samme mønster selvom der er knap tre år i mellem) og det var en smule opslidende for både dem og jeg.

De fik en flaske klokken 19 og så sov de til ved 23-24 hvor de fik en natamning

Anmeld

29. februar 2012

raca

Carslund skriver:

Det er fordi han er begyndt at sove ret skidt om natten. Han er kun 2 1/2 måned. (Jeg har ikke kunnet Amme ham da han er læbe-gane barn.) Indtil nu har han spist 1 gang om natten og ellers sovet fra 19 til 06- så jeg har jo ikke haft noget at klage over.

Nu vågner han flere gange hver nat og klokken 0400 vil han ikke sove mere. Så spiser han og spiser næsten hver anden time. Han spiser så meget at han gylper det op igen fordi der ikke er plads. Det er så tydeligt at NAN 1 ikke gør ham mæt...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg lige skal hitte på. Han er jo en stor basse på 6,5 kg. 4kg ved fødselen, så han mangler ikke noget....

Tak for jeres svar!!

2,5 mdr er alt alt for småt til andet en mælk..

og ja nogle gange sover børn godt og i perioder ikke. hvis han følger sin kurve så er det jo godtnok.. så må du affinde dig med de hyppige flaske måltider( og faren kan vel tage over i weekenderne og en enkelt gang om natten) så i begge får sovet..

Anmeld

29. februar 2012

Carslund

raca skriver:

2,5 mdr er alt alt for småt til andet en mælk..

og ja nogle gange sover børn godt og i perioder ikke. hvis han følger sin kurve så er det jo godtnok.. så må du affinde dig med de hyppige flaske måltider( og faren kan vel tage over i weekenderne og en enkelt gang om natten) så i begge får sovet..

Jeg har det faktisk fint med at så op om natten eller at være oppe sammen med ham.. pyt med det. jeg kan jo bare sove på andre tidspunkter. 

mit problem er at ham ikke finder ro fordi han ikke føler sig mæt. Det har han jo været vant til fra starten, da jeg ikke har kunnet amme ham, og det er som om at NAN 1 bare ikke er nok længere. Han overspiser fordi han ikke føler sig mæt...  og så kommer det bare op igen -- og så vil han have mere og sådan kører vi rundt i det..

Anmeld

29. februar 2012

raca

Carslund skriver:

Jeg har det faktisk fint med at så op om natten eller at være oppe sammen med ham.. pyt med det. jeg kan jo bare sove på andre tidspunkter. 

mit problem er at ham ikke finder ro fordi han ikke føler sig mæt. Det har han jo været vant til fra starten, da jeg ikke har kunnet amme ham, og det er som om at NAN 1 bare ikke er nok længere. Han overspiser fordi han ikke føler sig mæt...  og så kommer det bare op igen -- og så vil han have mere og sådan kører vi rundt i det..

personligt ville jeg nok stoppe ham i en vikle.. om dagen og se om jeg ikke kunne strække tiden mellem måltiderne lidt, så i undgik han overspiste.

min erfaring er at børn nogle gange har svært ved at skældne mellem mor/nærhed behovet og mad. ved amning bliver mælken bare fed og svær og suge ud men de får mornærheden..

ved flaske er det samme sammesætnig gennem hele måtidet og det bliver ikke svære og spise, så derfor tror jeg de let kommer til og overpsise forde..

så hvis han fik morbehvoet 120% opfyldt i dagtimerne var han måske lettere at trække i spisetiden forde han måske lærte så småt og andskille sult og mornærhed

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
rikkeregnbue skriver:

Det med at sove igennem ved jeg  Og forventer nu heller ikke af hende at hun vil sove igennem nu  Men hun er bare rigtig sulten hele tiden. Stod det til hende skulle hun have den flaske i munden 24/7.

Men kunne da være jeg lige skulle få tjekket hendes ører!

hun har ikke ondt i maven?

Anmeld

29. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

mor:) skriver:

hun har ikke ondt i maven?

Nix

Anmeld

29. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har aldrig brugt vælling. Ville nok snakke med Sp om hvornår det er smart at starte!! Vh stine

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
rikkeregnbue skriver:

Nix

skønt

min havde ondt i maven de første to måneder og ville have bryst hele tiden fordi det virkede lindrende...puha det var hårdt

Anmeld

29. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

mor:) skriver:

skønt

min havde ondt i maven de første to måneder og ville have bryst hele tiden fordi det virkede lindrende...puha det var hårdt

Det lyder ikke fedt.. Men jeg giver flaske, så chancen for ondt i maven er også lidt højere fordi hun får MME

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.