Opdragelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

B&J

vores dreng er en småspiser og vi tvinger ham aldrig nogle sinde... nogle dage spiser han ikke aftensmad andre dage spiser han en masse men vi tinger ham aldrig nogle sinde kunne ikke falde mig ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

vores dreng er en småspiser og vi tvinger ham aldrig nogle sinde... nogle dage spiser han ikke aftensmad andre dage spiser han en masse men vi tinger ham aldrig nogle sinde kunne ikke falde mig ind

Sådan er det også med vores søn. 

Anmeld

28. februar 2012

B&J

Anonym skriver:

Sådan er det også med vores søn. 

nemlig så skal de ikke tvinges...

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nemlig så skal de ikke tvinges...

Nej bestemt ikke. Kunne ikke falde os ind. Han er også stor nok til at spørge hvis han er sulten og ironisk nok så er det ikke slik, chokolade eller lignende han beder om hvis han ikke har spist aftensmad så er det havregrød, rød peber, blomkål, vindruer eller kiks og kan ikke se hvorfor min mand eller jeg skulle sige nej, for så er det det han gerne vil have. Ps. Vi er ikke sukkerforskrækkede herhjemme, så har han spist varieret i løbet af dagen og fået alt det han kunne have og så gerne vil have chokolade så ser vi ikke noget galt i det - han får jo børstet tænder og er meget aktiv (2 år) 

Anmeld

28. februar 2012

B&J

Anonym skriver:

Nej bestemt ikke. Kunne ikke falde os ind. Han er også stor nok til at spørge hvis han er sulten og ironisk nok så er det ikke slik, chokolade eller lignende han beder om hvis han ikke har spist aftensmad så er det havregrød, rød peber, blomkål, vindruer eller kiks og kan ikke se hvorfor min mand eller jeg skulle sige nej, for så er det det han gerne vil have. Ps. Vi er ikke sukkerforskrækkede herhjemme, så har han spist varieret i løbet af dagen og fået alt det han kunne have og så gerne vil have chokolade så ser vi ikke noget galt i det - han får jo børstet tænder og er meget aktiv (2 år) 

ej hvor sjovt du skriver det sådan er det også her hjemme... hvis han er mere sulten senere så er det også kiks/knækbrød eller frugt eller grøntsager... ej hvor er det endelig sjovt

for vores dreng får da også lidt hygge ind i mellem men det er ikke det han er mest vild med overhovede

Anmeld

28. februar 2012

Alexander&Lærke

Jeg tvinger ikke min søn til at spise, men han har meget svært ved at sidde stille på en stol så vi har en regl om at han lige skal sidde ved bordet sammen med os i små 10 min og han skal da også lige smage på maden. Men vil han ikke have den eller ikke kan lide den, så tvinges han ikke til at spise den.  Kan da godt finde på at siger at så får han jo altså ikke mere idag.

Selvom min mand sometider har en lidt anden mening han er selv blevet opdraget ret stræng og siger at han fik besked på at spise op....

Heldigvis kan jeg slet ikke kende mine svigerforældre på den måde så jeg tror de har ændret sig meget siden hen og Alexander bliver heller ikke tvunget til at spise hvis vi hos dem, heldigvis. 

Jeg giver ham en ret stor madpakke med, og den er som regl spist når jeg henter så jeg ved at hvis han ikke er sulten så har han spist godt til frokost og spiser også en del til  morgen. 

Hvis han begynder at lege med maden eller pjatte med den tager jeg dem fra ham og siger at så kan han ikke få mere.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.