Jeg tvinger ikke min søn til at spise, men han har meget svært ved at sidde stille på en stol så vi har en regl om at han lige skal sidde ved bordet sammen med os i små 10 min og han skal da også lige smage på maden. Men vil han ikke have den eller ikke kan lide den, så tvinges han ikke til at spise den. Kan da godt finde på at siger at så får han jo altså ikke mere idag.
Selvom min mand sometider har en lidt anden mening han er selv blevet opdraget ret stræng og siger at han fik besked på at spise op....
Heldigvis kan jeg slet ikke kende mine svigerforældre på den måde så jeg tror de har ændret sig meget siden hen og Alexander bliver heller ikke tvunget til at spise hvis vi hos dem, heldigvis.
Jeg giver ham en ret stor madpakke med, og den er som regl spist når jeg henter så jeg ved at hvis han ikke er sulten så har han spist godt til frokost og spiser også en del til morgen.
Hvis han begynder at lege med maden eller pjatte med den tager jeg dem fra ham og siger at så kan han ikke få mere.
Anmeld