Grunden til at jeg stiller spørgsmål til opdragelsen er at jeg på ingen måde går ind for at true børn til at gøre noget de ikke vil. Og fordi der her i weekenden opstod en situation til en fødselsdagskomsammen for min mands bror og hans far, hvor min mand reagerede på hans brors kone, der holdt deres drengs arm fast imens hun i over en halv time gentagne gange sagde til ham at han kom sulten i seng hvis ikke han spiste den kartoffelsuppe hun havde lavet (velvidende om at han ikke kan lide kartofler) På et tidspunkt inden 'opgøret' trak hun afsted med ham ind mod værelset og det ville han tydeligvis ikke, så n løftede ham op og gik. De kom tilbage lidt senere og satte sig igen ved bordet og han måtte ikke komme hverken ned, frem eller tilbage og det gav både min mand og jeg ondt i maven at se. Drengen er 3.5 omtrent tror jeg og sagde tydeligt: Nej, jeg vil ikke. Flere gange. Men brorens søster blev ved med at presse ham - selv efter at han endda havde smagt på maden og stadigvæk ikke ville have noget. Da min mand pointerer det overfor hende, gik det helt galt med råben og skrigen fra hendes side og så hans bror der forsvarede sin kone. Alle andre sagde ikke noget (som er typisk for den familie)
Svigerindens mor sagde godt nok lige pip henvendt mod min mand angående vores søn, der fik lov til at lege da han ikke var sulten (han er 2 år) og sidde ved et lille bord og spise vindruer om at det var forstyrrende for drengen der var tvunget af sin mor til at blive siddende ved bordet og ikke gå derfra før han spiste. Min mand sagde: Hvad sagde du? (på hans rolige facon) og så sagde hun ikke mere.
Nu har svigerinden så slettet min mand fra fb (meget modent) og hun har slettet hans bror som ven på fb også (hun oprettede begge og broren bruger slet ikke fb) Hun har dog ikke slettet hende og broren fra min.
Jeg fortrak med børnene ind i et andet værelse og legede med dem der mens bølgerne gik højt. Syntes ikke det var et forum for vores dreng eller deres datter og søn at være en del af.
Jeg havde SÅ ondt i maven d vi kørte derfra . Jeg bryder mig i det hele taget ikke om at komme hos dem fordi deres opdragelse er SÅ forskellig fra min. Og så især fordi det ikke er MIN familie. I min egen volder det ikke problemer for mig at åbne munden.
Anmeld