Anonym skriver:
Ville egentlig gerne høre hvor mange der har oplevet det?
Har/havde i børn/barn da det skete/når det sker?
Og ligeså vel, slår i jeres mand?
Bliver det tilgivet (begge parter)? Og hvorfor?
Er det sket mange gange, eller kun én gang?
Jeg troede jo, at sådan noget foregik i 50'erne.. Jeg ved udemærket godt det stadig sker, men jeg kan ikke forstå hvorfor...
Herhjemme er det sket én gang, at jeg blev slået af min kæreste, han fik at vide at hvis det NOGENSINDE skete igen, så var han ligeså hurtigt ude af mit barn og mit liv, som han kunne nå at tælle til 2...
Det er ikke sket siden, selvom vi har skændtes... Og jeg er sikker på det aldrig sker igen...
Det er selvfølgelig tilladt at svare som anonym...
Jamen jeg kan da fortælle lidt forskelligt med 2 forskellige forhold - jeg "tiltrækker" de typer desværre. Jeg har svaret ud fra tidligere forhold.
Min første rigtige kæreste havde jeg været sammen med i 3 år da han gennemtæskede mig foran alle hans venner! Her var det jalousi blandet med alkohol = dårlig kombination. Jeg fik et tilhold mod ham, men jeg var ung og naiv, så jeg gik tilbage til ham. Det holdte 2 år yderligere, så fik jeg nok af forstuede håndled når han skubbede. Jeg fandt ud af, at det var trygheden der gjorde at jeg blev....
2 år efter fandt jeg en ny fyr - denne gang var det psykisk vold, som endte med fysisk vold. Jeg nåede at blive holdt fast om halsen, en masse klap på kinderne indtil det endte med et forstuvet haleben, hvor politiet kom forbi og bad mig "forsvinde" natten over.
ALDRIG ALDRIG er der en fyr der skal lægge hånd på mig igen!!
Jeg har mine parader oppe når folk kommer for tæt på og måske får rørt mig på armen... Jeg kan IKKE have det... :-(
Der har ikke været børn indblandet i de 2 forhold. Det var kun den sidste jeg boede sammen med, men det var også svært nok idet han var fatsvag! Forholdet var slut, men han ville ikke indse det.
Vold har aldrig været på dagsordenen i mit nuværende forhold - og kommer det heller aldrig. Jeg har den sødeste og kærligste kæreste. Han kendte mig mens jeg var sammen med nr. 2, så han ved (og så) hvad jeg var ude for