Penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

FruK

Na-Wi skriver:

Det var også en god sjat ..

Børnebidraget fra far venter vi ved til der er styr på økonomien, han er presset nok i forvejen så syntes det ville være synd at han skulle af med endnu flere penge.. Det er hans skyld vi har et sted at bo lige nu..

Kan man ikke selv bestemme hvornår man vil have børnebidraget, eller er der andre der bestemmer det ?

Hvis I kan blive enige, kan I gøre lige som I vil. Vi har altid lavet alle aftaler selv og aldrig været i statsforvaltning eller andet. Far betaler direkte til mig, og har gjort det i de 7 år vi har været fra hinanden uden problemer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Na-Wi

FruK skriver:

Hvis I kan blive enige, kan I gøre lige som I vil. Vi har altid lavet alle aftaler selv og aldrig været i statsforvaltning eller andet. Far betaler direkte til mig, og har gjort det i de 7 år vi har været fra hinanden uden problemer.

Sådan håber jeg også vi kan få det.. ..

Anmeld

28. februar 2012

trunte24

Na-Wi skriver:

Til jer der er enlig forældre, hvad har i til mad og fornøjelser når alle regninger er betalt ?

Er selv lige blevet enlig, og sidder og kigger mine ting igennem for at få et overblik over økonomien, og så tænkte jeg på hvad i andre lever for ?

Hejsa.

Jeg er går på pædagoguddannelsen og er py i lønnet praktik, hvor jeg får 9900 kr før skat. Det giver mig 6950 udbetalt, så kommer der oven i 1200 fra faren og de ca. 2000 kr som man får i børnefamilieydelse pr måned.

Det er 10150 kr.

Jeg har regninger på budgetten for 6000 pr måned, oven i det kommer der buskort til 350 og afbetaling til telefon 180 kr afbetaling på gæld 1000 kr og telefon abonnoment på 150 kr pr måned.

Altså udgifter for ca. 6700 kr pr måned

Så til mad, fornøjelser, frisør, tøj mm er der 3450 kr.

Vi klare os, men det er ikke et kongeliv

Anmeld

29. februar 2012

*Sofie*

Na-Wi skriver:

Elevløn det er lidt interessant, lige nu er jeg på su og skal selv på elevløn når mit grundforløb er slut, men den er lavere end su så jeg er lidt spændt på om alt bare falder til jorden økonomisk når jeg skal skifte..

Kan se du er 24 år
Når du at blive 25 inden du starter på elevplads...? For så får du jo voksen-elevløn.

Anmeld

29. februar 2012

Pige2009

Na-Wi skriver:

Til jer der er enlig forældre, hvad har i til mad og fornøjelser når alle regninger er betalt ?

Er selv lige blevet enlig, og sidder og kigger mine ting igennem for at få et overblik over økonomien, og så tænkte jeg på hvad i andre lever for ?

Tror vi har ca. 4000 kr.

Anmeld

29. februar 2012

Na-Wi

*Sofie* skriver:

Kan se du er 24 år
Når du at blive 25 inden du starter på elevplads...? For så får du jo voksen-elevløn.

Selvom jeg når at fylde 25 kan jeg ikke få voksenløn skal have 1 års erhvervserfaring før jeg kan få det, og det har jeg ikke men det kunne bare have reddet så meget..

Anmeld

29. februar 2012

FruK

*Sofie* skriver:

Kan se du er 24 år

Man er ikke nødvendigvis voksen-lærling, fordi man er over 25.

Anmeld

29. februar 2012

Na-Wi

FruK skriver:

Man er ikke nødvendigvis voksen-lærling, fordi man er over 25.

Jeg kan ikke få mere i elevløn da jeg mangler 1 års erhvervserfaring..

Anmeld

29. februar 2012

132319

Jeg er på dagpenge (Begynder dog at arbejde den 7.) og jeg har omkring 4000 kr når alt er betalt -Børnefamilieydelsen på 11.500 hver 3. måned er ikke medregnet

Anmeld

29. februar 2012

Mor til Majbørn

Na-Wi skriver:

Jeg er godt nok ikke enlig, men til sammenligning har vi - naar jeg smutter paa barsel 7000 kr at leve for (mad, toj, benzin etc.) - 2 voksne, 1 paa 12 og en baby...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.