Penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Na-Wi

Til jer der er enlig forældre, hvad har i til mad og fornøjelser når alle regninger er betalt ?

Er selv lige blevet enlig, og sidder og kigger mine ting igennem for at få et overblik over økonomien, og så tænkte jeg på hvad i andre lever for ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

felicity

jeg er på dagpenge og når alt er betalt har jeg 3600 tilbage til mig og prinsessen! hver den 14 får jeg børnepenge fra hendes far.

så ja.. vi kan overleve, men vi lever ik af mærketøj og dyre madvarer!

Anmeld

28. februar 2012

Na-Wi

felicity skriver:

jeg er på dagpenge og når alt er betalt har jeg 3600 tilbage til mig og prinsessen! hver den 14 får jeg børnepenge fra hendes far.

så ja.. vi kan overleve, men vi lever ik af mærketøj og dyre madvarer!

Det er da til at leve for .. Jeg frygter simpelthen at vi aldrig vil få råd til noget som helst sjovt .. Det er godt nok hårdt at gå fra 2 indtægter til 1..

Anmeld

28. februar 2012

*Sofie*

Na-Wi skriver:

Til jer der er enlig forældre, hvad har i til mad og fornøjelser når alle regninger er betalt ?

Er selv lige blevet enlig, og sidder og kigger mine ting igennem for at få et overblik over økonomien, og så tænkte jeg på hvad i andre lever for ?

Jeg er enlig og får elevløn.
Når regningerne er betalt har min datter og jeg 5000 kr om måneden til mad, tøj og fornøjelser.
Bruger min budgetkonto som opsparing, så der er altid ekstra penge, hvis man lige mangler noget.
Har absolut ingen problemer med at få det til at løbe rundt

Anmeld

28. februar 2012

felicity

Na-Wi skriver:

Det er da til at leve for .. Jeg frygter simpelthen at vi aldrig vil få råd til noget som helst sjovt .. Det er godt nok hårdt at gå fra 2 indtægter til 1..

ja da.. vi lever da uden problemer... men jeg frygter da når min datter pludselig skal ud og have ny garderobe... for det skal så osse tages ud af de penge! og de børnepenge som vi får hver 3 mdr snupper budgettet så snart de står på kontoen..  men ja.. selvfølgelig er det til at leve for! helt sikkert!

Anmeld

28. februar 2012

FruK

Jeg mener, at jeg havde omkring 6000, når de faste udgifter var betalt. Jeg havde ikke råd til at skeje en masse ud, men manglede heller ikke noget.

Husk at medregne evt boligsikring og børnebidrag fra far, samt enlig førsørgertilskud.

Anmeld

28. februar 2012

Na-Wi

FruK skriver:

Jeg mener, at jeg havde omkring 6000, når de faste udgifter var betalt. Jeg havde ikke råd til at skeje en masse ud, men manglede heller ikke noget.

Husk at medregne evt boligsikring og børnebidrag fra far, samt enlig førsørgertilskud.

Det var også en god sjat ..

Børnebidraget fra far venter vi ved til der er styr på økonomien, han er presset nok i forvejen så syntes det ville være synd at han skulle af med endnu flere penge.. Det er hans skyld vi har et sted at bo lige nu..

Kan man ikke selv bestemme hvornår man vil have børnebidraget, eller er der andre der bestemmer det ?

Anmeld

28. februar 2012

Na-Wi

felicity skriver:

ja da.. vi lever da uden problemer... men jeg frygter da når min datter pludselig skal ud og have ny garderobe... for det skal så osse tages ud af de penge! og de børnepenge som vi får hver 3 mdr snupper budgettet så snart de står på kontoen..  men ja.. selvfølgelig er det til at leve for! helt sikkert!

Se det frygter jeg også, William vokser og vokser så det er en stor post med  alt det tøj..

Anmeld

28. februar 2012

Na-Wi

*Sofie* skriver:

Jeg er enlig og får elevløn.
Når regningerne er betalt har min datter og jeg 5000 kr om måneden til mad, tøj og fornøjelser.
Bruger min budgetkonto som opsparing, så der er altid ekstra penge, hvis man lige mangler noget.
Har absolut ingen problemer med at få det til at løbe rundt

Elevløn det er lidt interessant, lige nu er jeg på su og skal selv på elevløn når mit grundforløb er slut, men den er lavere end su så jeg er lidt spændt på om alt bare falder til jorden økonomisk når jeg skal skifte..

Anmeld

28. februar 2012

felicity

Na-Wi skriver:

Se det frygter jeg også, William vokser og vokser så det er en stor post med  alt det tøj..

LIGE PRÆCIS.. og så er det jo somregel ikke kun nye sokker de skal ha,,, nej så er det hele vejen rundt!!! og ja så kan der da let blive brugt 1000 kr... og ja så er der 1000 kr mindre at leve for den måned men sådan er det bare,,, jeg håber snart på at finde et arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.