hvad kan jeg gøre- gæste dp uønsket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2012

Anonym trådstarter

Skriver som anonym af hensyn til familie osv.

Jeg har ikke kontakt til min biologiske far, af mange årsager, og stoppede kontakten efter vi fik vores barn. Vores barn har haft så lidt kontakt, og ikke set dem så længe at jeg tvivler meget på han kan huske dem, min biologiske far og hans kone, men kan ikke være sikker.

Nu er sagen den at de er naboer til vores barns faste gæste dp, vi har for alle parter frabedt os at barnet bliver passet der, så han enten får anden gæstedp tilbudt eller kommer hjem i tilfælde af ferie, sygdom osv. Men problemer er jo de også ofte tager derop på besøg i sommer halv året, og hvad gør man så. Haven børnene leger i, ligger så de kan se ind i hinandens haver.

Nogle råd hvordan jeg forholder mig, har du så skidt med at vide at, med tiden vil begge vores børn, lege lige op og ned af dem vi netop ikke ønsker at se, og hvad hvis de kontakter og vil snakke med børnene osv. Har det bare skidt med hele problemstillingen og tanken om at de kan få noget at gøre med vores børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

TbCp

Du fortæller din dagplejer hvordan det forholder sig og så sørger hun for at de Ikke får mulighed for at kunne tage kontakt hvis de er på besøg hos den anden dagplejer. 

Anmeld

28. februar 2012

morbibi

Anonym skriver:

Jeg har ikke kontakt til min biologiske far, af mange årsager, og stoppede kontakten efter vi fik vores barn. Vores barn har haft så lidt kontakt, og ikke set dem så længe at jeg tvivler meget på han kan huske dem, min biologiske far og hans kone, men kan ikke være sikker.

Nu er sagen den at de er naboer til vores barns faste gæste dp, vi har for alle parter frabedt os at barnet bliver passet der, så han enten får anden gæstedp tilbudt eller kommer hjem i tilfælde af ferie, sygdom osv. Men problemer er jo de også ofte tager derop på besøg i sommer halv året, og hvad gør man så. Haven børnene leger i, ligger så de kan se ind i hinandens haver.

Nogle råd hvordan jeg forholder mig, har du så skidt med at vide at, med tiden vil begge vores børn, lege lige op og ned af dem vi netop ikke ønsker at se, og hvad hvis de kontakter og vil snakke med børnene osv. Har det bare skidt med hele problemstillingen og tanken om at de kan få noget at gøre med vores børn

Uanset årsag - næsten uanset - så skal det da ikke gå ud over barnet. Du kan jo heller ikke gardere dig mod, at de mødes i netto eller lignende. Og hvis der ikke ligger nogen piliti sager bag, så kan og skal dagplejeren, da ikke gøre noget.

Anmeld

28. februar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

sorry at jeg siger det lige ud.. men hvorfor i al verden gør i børnene til fanger på den måde? hvis din far og hans kone siger hej til jeres børn så dør de nok næppe af det.. og som du selv skriver det lyder det ikke som om at dine børn nogensinde har kendt dem. Derfor kan jeg virkeligt ikke se hvorfor at de børn skal holdes væk fra denne dagpleje bare fordi at du har et problem med vedkommendes nabo

Anmeld

28. februar 2012

jydeinden

morbibi skriver:

Uanset årsag - næsten uanset - så skal det da ikke gå ud over barnet. Du kan jo heller ikke gardere dig mod, at de mødes i netto eller lignende. Og hvis der ikke ligger nogen piliti sager bag, så kan og skal dagplejeren, da ikke gøre noget.

Anmeld

28. februar 2012

raca

hvad ville din ønske sitiotion være.

at dit barn flyttede gæste dagpleje og at din dagplejemor undgik at komme der oppe.

her fungere besøsgsgrupperne også som gæstedagplejer for hinannen. dvs du ville fratage 1 af de 3 børn i at lære deres gæste dag pleje at kende hvis du fik flyttet gæste dagpleje.

hvordan ved din far hvordan dine børn ser ud. hvad er sansynligheden for at han lige kommer hen og ævler.. DP er på arbejde og de har sjædet tid til nabosnark i arbejdstiden.

dagplejer er ikke lige et åbent selvskab man vader ind i og deltager og leger lidt med børne.  så chancen for den far kommer forbi og får udfrittet dp moren om hvem der er dit barn er lille.

Anmeld

28. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg har selv en far der er en trussel mod os og drengen, mit indtryk af pladsanvisningen er at de er mere end samarbejdsvillige.

Vi har en fast gæstedagplejer, alle er sat ind i situationen og alle er klar over truslen og konsekvensen af den trussel.

Ring ned til dem, tag en snak med dem, sæt dem godt ind i jeres historie og jeg er sikker på I kan finde en løsning i fællesskab.

Anmeld

28. februar 2012

wamse

Jeg er sikker på, at du har dine grunde til, at du ønsker at skærme dine børn på den måde. Så ring til dagplejekontoret og snak med din dagplejer om det 

Håber på den bedste løsning for jer

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Nueerddederomi

Nu er der også stor forskel på at møde nogle tilfældigt i offentligt rum, og få børnene passet klods op og ned af dem

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

sorry at jeg siger det lige ud.. men hvorfor i al verden gør i børnene til fanger på den måde? hvis din far og hans kone siger hej til jeres børn så dør de nok næppe af det.. og som du selv skriver det lyder det ikke som om at dine børn nogensinde har kendt dem. Derfor kan jeg virkeligt ikke se hvorfor at de børn skal holdes væk fra denne dagpleje bare fordi at du har et problem med vedkommendes nabo

Hvad mener du med at børnene bliver gjort til fanger ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.