Mettemus skriver:
Godaften piger,
Der er skoldkopper i Laurits' dagpleje, og da han ikke har haft dem endnu, går vi og holder øje med et evt. udbrud. Her til aften har jeg opdaget nogle små, røde knopper på hans ben og det føles som om der er flere på vej. De lader ikke til at klø eller genere ham og han har ikke feber eller er utilpas. Normalt ville jeg ikke lægge noget i det, men netop fordi der er et andet barn med en meget voldsom gang skoldkopper i dagplejen er jeg ret opmærksom på det. Selv blev jeg aldrig syg af skoldkopper og fik kun fem - måske er det arveligt?
Derfor vil jeg spørge jer: hvordan startede jeres børns skoldkopper? Blev de syge? Ikke syge? Har i evt. billeder af dem inden der kom sår på?
På forhånd tak for svar og god aften til jer
Der skal vidst komme sår på i løbet af et døgns tid, hvis det er skoldkopper. Man behøver hverken have feber eller være utilpas. Vi fik at vide i VS i sidste uge, at en af ungerne havde det. Så det Felix havde lidt røde knopper i morges, holdt jeg ham hjemme. Det orienterede jeg VS om, som så kunne fortælle at barnet med skoldkopper ikke havde det alligevel... der var det bare for sent at sende F af sted... så totalt produktiv skrive-eksamens-opgave dag... Nåh, det var et sidespring.
De skal blvie til blæner, de røde knopper, og helst relativt hurtigt!
Anmeld