Blive gravid uden at stoppe amning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.392 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil så gerne være hurtigt gravid igen efter min fødsel.

Efter 12 uger har jeg stadig ikke haft min menses.

Jeg ammer meget ofte og længe af gangen.

Jeg vil ikke ofre amningen for en hurtig graviditet.

MEN kan jeg måske give flaske en gang om dagen for at komme op på 5 timers interval i amningen for dermed måske at øge chancen for ægløsning - UDEN at det stopper min mælkeproduktion?

Vil det mon være nok at have 5 timers interval én gang i døgnet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

modesty

Du kan sandsynligvis sagtens komme op på 5 timers interval uden at det stopper mælkeproduktionen. Men altså, sandsynligheden for at du får ÆL ved at trappe ned på amningen på den måde er meget lille, så jeg synes ikke at det lyder som en særlig holdbar plan.

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du kan sandsynligvis sagtens komme op på 5 timers interval uden at det stopper mælkeproduktionen. Men altså, sandsynligheden for at du får ÆL ved at trappe ned på amningen på den måde er meget lille, så jeg synes ikke at det lyder som en særlig holdbar plan.

Øv altså jeg synes ellers det var en god plan.

Har du et andet forslag?

Anmeld

26. februar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg vil så gerne være hurtigt gravid igen efter min fødsel.

Efter 12 uger har jeg stadig ikke haft min menses.

Jeg ammer meget ofte og længe af gangen.

Jeg vil ikke ofre amningen for en hurtig graviditet.

MEN kan jeg måske give flaske en gang om dagen for at komme op på 5 timers interval i amningen for dermed måske at øge chancen for ægløsning - UDEN at det stopper min mælkeproduktion?

Vil det mon være nok at have 5 timers interval én gang i døgnet....

Man kan sagtens blive gravid selvom man ammer, men først når kroppen er klar til en ny graviditet!

Vær tålmodig for din krops skyld

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du et andet forslag?

Se da her:

fra ammenet.dk

Amning og udebleven menstruation beskytter ikke særlig godt mod en ny graviditet, som mange ellers tror. Ganske vist dannes der i forbindelse med mælkeproduktionen blandt andet hormonet prolaktin, som til en vis grad forhindrer ægløsning og dermed graviditet. Men så snart barnet begynder at sove i længere perioder (mere end fire timer), og der bliver længere intervaller mellem amningerne, er der risiko for, at ægløsningen kommer i gang. Derudover er det kun i perioden med fuldamning, at amning efter WHOs udtalelser kan beskytte mod graviditet, og denne periode varierer meget i Danmark.

Anmeld

26. februar 2012

modesty

Anonym skriver:

Har du et andet forslag?

Nej. 

Det er jo helt vildt forskelligt hvornår man får ÆL efter graviditet. Du kan risikere at få det i morgen, du kan risikere først at få det et år efter ammestop.

Anmeld

26. februar 2012

modesty

Anonym skriver:

Se da her:

fra ammenet.dk

Amning og udebleven menstruation beskytter ikke særlig godt mod en ny graviditet, som mange ellers tror. Ganske vist dannes der i forbindelse med mælkeproduktionen blandt andet hormonet prolaktin, som til en vis grad forhindrer ægløsning og dermed graviditet. Men så snart barnet begynder at sove i længere perioder (mere end fire timer), og der bliver længere intervaller mellem amningerne, er der risiko for, at ægløsningen kommer i gang. Derudover er det kun i perioden med fuldamning, at amning efter WHOs udtalelser kan beskytte mod graviditet, og denne periode varierer meget i Danmark.

Ja, hos nogen, men bestemt ikke hos flertallet.

Anmeld

26. februar 2012

maria_wlt

modesty skriver:

Jeg er enig her..

Tror bare du skal gøre op med dig om du vil amme eller prøve at få mens..

Jeg fik selv mens 4 mdr inde i amningen og havde det fast.. 

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Jeg er enig her..

Tror bare du skal gøre op med dig om du vil amme eller prøve at få mens..

Jeg fik selv mens 4 mdr inde i amningen og havde det fast.. 

Jeg er helt vild med at amme men vil også bare rigtig gerne være hurtigt gravid.

Jeg kan jo læse mig til herinde at der kan gå rigtig lang tid inden menses og jeg har ikke tid til at vente et helt år..

Jeg må bare håbe så

Anmeld

26. februar 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg er helt vild med at amme men vil også bare rigtig gerne være hurtigt gravid.

Jeg kan jo læse mig til herinde at der kan gå rigtig lang tid inden menses og jeg har ikke tid til at vente et helt år..

Jeg må bare håbe så

Er det på grund af din alder at du gerne vil være gravid igen hurtigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.