Førtidspensionist på skånejob?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvad med noget frivilligt arbejde? Der kan du jo selv styre, hvor meget du har overskud til Samtidigt gør du jo noget godt for andre - ren win-win

Når pensionen ikke er større, kunne jeg MEGET godt bruge lidt ekstra penge Men hvis ikke det fungerer, kunne frivilligt sagtens være en idé

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Når pensionen ikke er større, kunne jeg MEGET godt bruge lidt ekstra penge Men hvis ikke det fungerer, kunne frivilligt sagtens være en idé

Men skånejob, er det ikke noget med 35 kr i timen eller sådan noget?

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Det kan godt være, ved ikke rigtig noget

Anmeld

26. februar 2012

M&M's Mor

Zeus skriver:

Ikke altid...kommer helt an på hvor mange timer man skal have...og kravene til selve jobbet er ikke på samme måde som en rask medarbejder...de 60000 kr bliver divideret ud på det antal timer man skal have pr år...ex 20 timer pr uge x 52 uger pr år = 1040 timer ialt pr år... 60000/1040= 57 kr pr time...

Anmeld

26. februar 2012

Zeus

M&M's Mor skriver:

Ikke altid...kommer helt an på hvor mange timer man skal have...og kravene til selve jobbet er ikke på samme måde som en rask medarbejder...de 60000 kr bliver divideret ud på det antal timer man skal have pr år...ex 20 timer pr uge x 52 uger pr år = 1040 timer ialt pr år... 60000/1040= 57 kr pr time...

Puha, er glad for at det ikke er mig, der skal holde styr på alle de regler

Anmeld

26. februar 2012

M&M's Mor

Zeus skriver:

Puha, er glad for at det ikke er mig, der skal holde styr på alle de regler

ja er ikke let at finde rundt i dem...

Anmeld

26. februar 2012

Klumpe-dumpe

Jeg overvejer at få et slags skånejob ved siden af min førtidspension. Noget der ved noget om regler osv?

Kunne forestille mig at arbejde et par gange om ugen, et par timer af gangen..

Mener jeg har hørt at man må tjene 50.000 kr før skat, inden det har indflydelse på pensionen

Du må tjene 69.800 om året inden det går udover din FP.

dog skal du være opmærksom på, at det beløb er inkl. hvis du får udbetalt ATP eller "privat" penison.

Overskrider du det beløb (69.800 kr) vil der blive trukket 30 af din fp. for hver 100 kr du tjener.

Løntilskud til skånejob, skal godkendes gennem din kommune.

sig til hvis jeg skal uddybe regler herom.

Anmeld

26. februar 2012

kirsti

Anonym skriver:

Jeg overvejer at få et slags skånejob ved siden af min førtidspension. Noget der ved noget om regler osv?

Kunne forestille mig at arbejde et par gange om ugen, et par timer af gangen..

Mener jeg har hørt at man må tjene 50.000 kr før skat, inden det har indflydelse på pensionen

Efter de nye regler må du tjene op til 100.000 ved siden af pensionen MEN kan du have 12,5 time om ugen vil du overgå til flexjob. 

Et skånejob nogle timer om ugen må du godt have 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.