Førtidspensionist på skånejob?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at få et slags skånejob ved siden af min førtidspension. Noget der ved noget om regler osv?

Kunne forestille mig at arbejde et par gange om ugen, et par timer af gangen..

Mener jeg har hørt at man må tjene 50.000 kr før skat, inden det har indflydelse på pensionen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg overvejer at få et slags skånejob ved siden af min førtidspension. Noget der ved noget om regler osv?

Mener jeg har hørt at man må tjene 50.000 kr før skat, inden det har indflydelse på pensionen

Mener man ska visiteres til flex job også ryger førtidspentionen sådan var det i hvert fald i min mors situation

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Mener man ska visiteres til flex job også ryger førtidspentionen sådan var det i hvert fald i min mors situation

Jeg ved at man godt må arbejde, der er bare en begrænsning Har haft fleksjob inden jeg fik pension, så det kan jeg ikke holde til. Det skulle være en del mindre timer under skånejob.

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg ved at man godt må arbejde, der er bare en begrænsning Har haft fleksjob inden jeg fik pension, så det kan jeg ikke holde til. Det skulle være en del mindre timer under skånejob.

Mener bare reglerne lige er blevet lavet om her til januar men kan godt ske jeg tager fejl.. Prøv da og snak med sagsbehandler 

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Mener bare reglerne lige er blevet lavet om her til januar men kan godt ske jeg tager fejl.. Prøv da og snak med sagsbehandler 

Gør jeg også, men kunne jo godt være der var nogen herinde der vidste noget

Anmeld

26. februar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

der er vist forskellige regler omkring det alt efter hvornår man er godkendt til sin pension...altså om det er den nye eller den gamle man er under...

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

M&M's Mor skriver:

der er vist forskellige regler omkring det alt efter hvornår man er godkendt til sin pension...altså om det er den nye eller den gamle man er under...

Åhh okay, ja så må jeg nok på kommunen.. Tak for svar!

Anmeld

26. februar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

Åhh okay, ja så må jeg nok på kommunen.. Tak for svar!

Der er lidt læsestof her...

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/fleksjob-loentilskud-for-pensionister-revalidering/Sider/loentilskud-for-foertidspensionister.aspx

Anmeld

26. februar 2012

wamse

Hvad med noget frivilligt arbejde? Der kan du jo selv styre, hvor meget du har overskud til Samtidigt gør du jo noget godt for andre - ren win-win

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.