selvmord på skinnerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
densmukkeline skriver:

Jeg synes det er ganske så forfærdeligt med alle de selvmord ude på skinnerne. Der er sket 3 selvmord her på fyn i sidste uge! den ene gang blev mit tog aflyst pga sammenkørsel. Synes det er så forfærdeligt! er helt skræmt over situationen. Personer, der på tragisk vis vælger at tage deres eget liv ved at stille sig ud foran et kørende tog..  lokomotivføreren oplever blive slået så hårdt ud, at man desværre må afskedige dem. Hvis de eksempelvis udvikler posttraumatisk stress!

jeg synes det er ganske forfærdeligt for de der ikke kan livet mere! og stakkels lokomotivføreren!

Ja det er ganske forfærdligt. Og det er virkelig synd for lokomoticførerne at være vidne til sådan noget.

Selvmord er egoistisk det kan vi godt blive enige om, men vi skal huske på at der virkelig skal meget til før selvmordstanker bliver til handling. Og det tidspunkt man vælger at gøre det, tænker man højst sandsynligt ikke rationelt.

Tænk at føle at selvmord er den eneste udvej. Det er simpelthen så tragisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

jydeinden

densmukkeline skriver:

Jeg synes det er ganske så forfærdeligt med alle de selvmord ude på skinnerne. Der er sket 3 selvmord her på fyn i sidste uge! den ene gang blev mit tog aflyst pga sammenkørsel. Synes det er så forfærdeligt! er helt skræmt over situationen. Personer, der på tragisk vis vælger at tage deres eget liv ved at stille sig ud foran et kørende tog..  lokomotivføreren oplever blive slået så hårdt ud, at man desværre må afskedige dem. Hvis de eksempelvis udvikler posttraumatisk stress!

jeg synes det er ganske forfærdeligt for de der ikke kan livet mere! og stakkels lokomotivføreren!

ligesom alle andre former for selvmordstanker er det uhyr egoistisk.. Har selv kendt to som var så egoistiske at true med selvmord igen og igen.. den gang var jeg enormt ked af det, frusteret og alene ( det var en af mine idiotiske eks kærester, så fortalte det ikke til nogen)

ja kan ikke sætte mig ind i at man så meget som kan overveje selvmord ( og jo jeg har været langt nede før, men selvmord er IKKE en løsning)

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna skriver:

Jeg synes virkelig det er så fej en måde at tage livet af sig selv på. Først og fremmest rammer man lokoføreren, som oftest får psykiske mén af påkørslen. For andet rammer man dem, der skal rydde op efter ulykken. For det tredje rammer man passagererne og derefter resten af Danmark idét at stortset l togtrafikken går i stå på grund af ÈN person, der ikke vil leve mere.

Hvis man endelig vil tage livet af sig selv kan man tage en reb om halsen og gå ud i skoven. Der er der i det mindste ikke nogen, der bliver ramt af det, altså lige bortset fra de pårørende.

Men synes virkelig det er trist at folk ikke lige tænker sig om en sidste gang, inden de gør noget.

tror ikke der bliver tænkt rationelt i det øjeblik.

Anmeld

27. februar 2012

hautecouture

Jeg tror simpelthen ikke på, at det muligt for folk med selvmordstanker at tænke på konsekvenserne af deres handlig - jeg er enig i, at det er afskyeligt, at hoppe ud foran et tog, en bil, køre frontalt ind i en lastbil, hænge sig i kælden eller andet, hvor andres liv bliver påvirket af det, men jeg kan ikke ryge op i det røde felt, for jeg synes også det er ligeså synd for dem der ender med at tage livet af sig selv - tænk at være SÅ langt ude i tovene, at der ikke synes at være nogen som helst anden udvej og være helt overbevist om, at verden ville være et bedre sted, hvis ikke de de var her. Skrækkeligt.

Det er så nemt at kalde selvmord egoistisk, jeg synes det tragisk og forfærdeligt og det gør ondt i mit hjerte, at nogle ikke får den hjælp de skal have

Anmeld

27. februar 2012

mortilnoahogmelina

Maja84 skriver:

Nej, tænker også man virkelig skal være langt ude for hoppe foran et tog. Førhen, pga det gamle sindssygehospital i middelfart, var der mange personkørsler der, og også mange som hoppede fra broen kan huske som barn, jeg fik at vide at 2 søstre var gået op og sammen havde hoppet fra broen, de havde stillet skoene og så simpelthen hoppet sammen :0

Armen hvor er det klamt og så uhyggeligt . Det er frygteligt .

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna

mor:) skriver:

tror ikke der bliver tænkt rationelt i det øjeblik.

Det ved jeg udemærket godt, der ikke gør. Indenfor det sidste år har min kæreste og en anden ven begået selvmord ved at kaste sig ud foran et tog. De tænkte ikke rationelt. De tænkte kun på at gøre det hurtigt forbi med dem selv. Det er frygteligt at tænke på. En tredje ven faldt så i søvn på skinnerne og blev dræbt, da et tog kørte henover ham.

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna skriver:

Det ved jeg udemærket godt, der ikke gør. Indenfor det sidste år har min kæreste og en anden ven begået selvmord ved at kaste sig ud foran et tog. De tænkte ikke rationelt. De tænkte kun på at gøre det hurtigt forbi med dem selv. Det er frygteligt at tænke på. En tredje ven faldt så i søvn på skinnerne og blev dræbt, da et tog kørte henover ham.

åh nej hvor forfærdeligt. Det må da også være hårdt for dig. Det er ikke nemt at komme igennem.

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna

mor:) skriver:

åh nej hvor forfærdeligt. Det må da også være hårdt for dig. Det er ikke nemt at komme igennem.

Det er rigtig hårdt og har tæret rigtig meget på mine krafter. Har heldigvis støtten i en god ven, som langsomt bare blev min kæreste.

Jeg tror aldrig jeg kommer igennem det helt, men jeg er bare god til at snakke åbent om det.

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna skriver:

Det er rigtig hårdt og har tæret rigtig meget på mine krafter. Har heldigvis støtten i en god ven, som langsomt bare blev min kæreste.

Jeg tror aldrig jeg kommer igennem det helt, men jeg er bare god til at snakke åbent om det.

Det er rigtig flot du kan snakke om det. Tror tit at det er hvad der hjælper allermest. Dejligt du har en god støtte og hvor dejligt at din kæreste også er din ven. Det er et super basis for et godt forhold.

til dig.

Anmeld

27. februar 2012

Sakris

Jeg synes selvmord er SÅ egoistisk. Og jeg har så ondt af de lokomotivførere der ikke kan gøre fra eller til. En af mine forældres venner er togfører, og har oplevet det 4 gange. Med den ene gik der lang tid før han opdagede påkørslen, så det var over mange stationer, den person skulle samles op!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.