Pasta med bolegenese??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

FamilenStorm

Hejsa..

Har fået en underlig lyst til pasta bologenese .o0O( Hmm gad vide om Jeg er gravid? Har godt nok lidt vokseværk og ømme dutter??hmm), nå men jeg har i hvertfald aldrig prøvet at lave det, så vil høre om der er nogle af jer der har en god opskrift? Uden at jeg skal fare byen rundt efter underlige ting ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

An&Jo

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Har fået en underlig lyst til pasta bologenese .o0O( Hmm gad vide om Jeg er gravid? Har godt nok lidt vokseværk og ømme dutter??hmm), nå men jeg har i hvertfald aldrig prøvet at lave det, så vil høre om der er nogle af jer der har en god opskrift? Uden at jeg skal fare byen rundt efter underlige ting ;-)

altså jeg laver det aldrig fra bunden..

enten så vælger jeg miracolis med den der tomatsovs, den synes vi herhjemme er ret god..

ellers så vælger jeg at købe en pastasauce, og putter hakket oksekød i som er svitset, så kommer der lidt pølser, champignons, krydderier, og hvad jeg nu lige elelrs synes.. sønnen elsker det..

Anmeld

26. februar 2012

FamilenStorm

An&Jo skriver:

altså jeg laver det aldrig fra bunden..

enten så vælger jeg miracolis med den der tomatsovs, den synes vi herhjemme er ret god..

ellers så vælger jeg at købe en pastasauce, og putter hakket oksekød i som er svitset, så kommer der lidt pølser, champignons, krydderier, og hvad jeg nu lige elelrs synes.. sønnen elsker det..

Så et bliver mere en ala kødsovs?

Vil helst undgå at skulle ud og handle mere i dag :-) så håber der kommer en med en lækker opskrift, ellers må det bareblive pasta og kødsovs..

Anmeld

26. februar 2012

An&Jo

FamilenStorm skriver:

Så et bliver mere en ala kødsovs?

Vil helst undgå at skulle ud og handle mere i dag :-) så håber der kommer en med en lækker opskrift, ellers må det bareblive pasta og kødsovs..

altså man kan jo også undlade kødet..

Du kan jo tage en dåse hakkede tomater eventuelt og så bare krydre dem op så det er lige som i vil have det..

det er jo ret nemt.. det er bare mig der altid køber det færdigt..

Anmeld

26. februar 2012

Happiness

Den her er god   http://www.bonisimo.dk/Opskrifter/Spaghetti_bolognese_Opskrift.aspx

Du kan bruge bacon i tern i stedet for pancettaen. Den er mums! 

Synes nemlig også det er rart med andet end kødsovs, hvor man næsten bare hælder alt i hvad man har i køleskabet  

Anmeld

26. februar 2012

FamilenStorm

Happiness skriver:

Den her er god   http://www.bonisimo.dk/Opskrifter/Spaghetti_bolognese_Opskrift.aspx

Synes nemlig også det er rart med andet end kødsovs, hvor man næsten bare hælder alt i hvad man har i køleskabet  

Wee .. :-)Har det hele dog ikke selleri men det kan jeg heller ikke lide :-)

Mange tak :-)

Anmeld

26. februar 2012

FamilenStorm

An&Jo skriver:

altså man kan jo også undlade kødet..

Du kan jo tage en dåse hakkede tomater eventuelt og så bare krydre dem op så det er lige som i vil have det..

det er jo ret nemt.. det er bare mig der altid køber det færdigt..

Har taget kødet op til optøning, men der kom lige en fin opskrift :-)

Anmeld

26. februar 2012

Happiness

FamilenStorm skriver:

Wee .. :-)Har det hele dog ikke selleri men det kan jeg heller ikke lide :-)

Mange tak :-)

Plejer vi ogs at undlade... Kan ikke lide smagen, og synes tit hele retten kommer til at smage af selleri

Anmeld

26. februar 2012

FamilenStorm

Happiness skriver:

Og ja selvom man kan komme alverden i, ender det alligevel med at blive det samme :-)

Mange tak for opskriften :-)

Anmeld

26. februar 2012

Munder

Alt efter hvad tid I skal spise, er du lidt sent ude

Her er hvad jeg plejer at bruge:

hakket oksekød, løg, hvidløg, gulerødder,  oregano, timian, r ødvin, hakkede tomater

Jeg svitser løg kød og hvidløg, tilsætter resten af ingredienserne og lader det simre et par timer, det bliver MUMS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.