koldhævet boller franskbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

B&J

roenlund skriver:

Jeg bruger alm gær og har aldrig brugt tørgær såved ikke hvad forskel det gør...

det ved jeg heller ikke men dine bliver ikke klisteret når man skære dem over som om de ikke er færdige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

roenlund

B&J skriver:

det ved jeg heller ikke men dine bliver ikke klisteret når man skære dem over som om de ikke er færdige?

de er ikke klistrede og dejen hæver til dobbelt str i løbet af natten...

Anmeld

26. februar 2012

B&J

roenlund skriver:

det skal jeg prøve imorgen så mange mange mange tak, det er fordi jeg kan godt lig sådan en bolle til her om aften

nej mener heller ikke de skulle være klisteret...

mange tak for hjælpen

Anmeld

27. februar 2012

B&J

roenlund skriver:

Fantastisk....

Anmeld

27. februar 2012

SaNiNa

B&J skriver:

jamen det er jo for jeg ikke skal opleve det jeg lige har oplevet de er klisteret når man skære dem ud

Det lyder underligt det har jeg aldrig oplevede og bager stort set altid langtidshævede boller (koldhævet boller)

Har du bagt dem nok? hvis du slår på bollen når de er lune skal den lyde hul så de færdige

Anmeld

27. februar 2012

B&J

SaNiNa skriver:

Det lyder underligt det har jeg aldrig oplevede og bager stort set altid langtidshævede boller (koldhævet boller)

Har du bagt dem nok? hvis du slår på bollen når de er lune skal den lyde hul så de færdige

jamen det sjove ved det er de lyder hule kender nemlig det trick.... og prøvede to forskellige måder for der stod jeg skulle sætte dem ind i en kold ovn det gjorde jeg og der fik de 35minutter og de var klisteret i middten kniven var helt klisteret ind... nr 2 gang prøvede jeg så at varme ovnen op og der fik de 25minutter og ja så lige så dan ud selv om der blev de mere børke har aldrig haft problemer med at bage boller eller kage men dem her HJÆLP da

Anmeld

27. februar 2012

SaNiNa

B&J skriver:

jamen det sjove ved det er de lyder hule kender nemlig det trick.... og prøvede to forskellige måder for der stod jeg skulle sætte dem ind i en kold ovn det gjorde jeg og der fik de 35minutter og de var klisteret i middten kniven var helt klisteret ind... nr 2 gang prøvede jeg så at varme ovnen op og der fik de 25minutter og ja så lige så dan ud selv om der blev de mere børke har aldrig haft problemer med at bage boller eller kage men dem her HJÆLP da

Det lyder godt nok underligt.

Men amos fødselsdags bøger har nogle rigtig gode opskrifter og jeg halvere altid gær mængden når jeg bager og lader det hæve natten over et køligt sted

Anmeld

27. februar 2012

B&J

SaNiNa skriver:

Det lyder godt nok underligt.

Men amos fødselsdags bøger har nogle rigtig gode opskrifter og jeg halvere altid gær mængden når jeg bager og lader det hæve natten over et køligt sted

den må jeg prøve at købe så

og ja det er underligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.