koldhævet boller franskbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

B&J

Hej,... jeg havde fundet mig en lækker opskrift men de bliver mega klisteret i midten så nu skal have fat i en ny og nem lækker koldhævet opskrift på boller eller franskbrød.....

og skriv gerne om i bruger alm gær eller tørgær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

roenlund

Jeg bruger denne til morgenboller, bager 2-3 gange om ugen der blivere ca 10-12

4 dl vand, 25g gær, 1 tsk salt,3 tsk sukker, 1 spsk olie, 100g havregryn og 350g hvedemel.

Gæren røres ud i vandet og salt, sukker og olie tilsættes. Resten tilsættes og den røres sammen med en ske, hvis den ikke bliver klistret skal der mere vand i (jeg tilsætter næsten altid lidt ekstra) Der ligges film over skålen og hæver natten over.

Ovnen tændes på 200, varmluft. Bollerne sættes på pladen med to skeer og så i ovnen i 25 min.

Anmeld

26. februar 2012

B&J

roenlund skriver:

Jeg bruger denne til morgenboller, bager 2-3 gange om ugen der blivere ca 10-12

4 dl vand, 25g gær, 1 tsk salt,3 tsk sukker, 1 spsk olie, 100g havregryn og 350g hvedemel.

Gæren røres ud i vandet og salt, sukker og olie tilsættes. Resten tilsættes og den røres sammen med en ske, hvis den ikke bliver klistret skal der mere vand i (jeg tilsætter næsten altid lidt ekstra) Der ligges film over skålen og hæver natten over.

Ovnen tændes på 200, varmluft. Bollerne sættes på pladen med to skeer og så i ovnen i 25 min.

hihihihi det er lige den opskrift jeg brugte og de blev sååå klisteret når man skulle skære dem over men jeg brugte tørgær kan det vare det???

Anmeld

26. februar 2012

SaNiNa

Du kan som sådan bruge alle opskrifter du kan bare komme mindre gær i.

Anmeld

26. februar 2012

trunte89

Jeg laver dem her, de er super gode!

25 gram alm gær røres i 7 dl vand. Tilsæt en halv spsk salt, en spsk honning, 3 spsk olie og 150 gram havregryn. Rør godt. Tilsæt 750 gram mel lidt af gangen. Rør godt, og så i køleskabet til næste morgen.

Tænd ovnen på 225 grader. Sæt bollerne på en bageplade med 2 skeer. Lad dem stå til ovnen er klar. De skal have en 12-15 minutter.

Der bliver mellem 12 og 18

Anmeld

26. februar 2012

B&J

SaNiNa skriver:

Du kan som sådan bruge alle opskrifter du kan bare komme mindre gær i.

jamen det er jo for jeg ikke skal opleve det jeg lige har oplevet de er klisteret når man skære dem ud

Anmeld

26. februar 2012

B&J

trunte89 skriver:

Jeg laver dem her, de er super gode!

25 gram alm gær røres i 7 dl vand. Tilsæt en halv spsk salt, en spsk honning, 3 spsk olie og 150 gram havregryn. Rør godt. Tilsæt 750 gram mel lidt af gangen. Rør godt, og så i køleskabet til næste morgen.

Tænd ovnen på 225 grader. Sæt bollerne på en bageplade med 2 skeer. Lad dem stå til ovnen er klar. De skal have en 12-15 minutter.

Der bliver mellem 12 og 18

det er også sådan noget i den stil jeg brugte i opskrift men da jeg lavede dem hævede de ikke som der stod de skulle og de var klisteret når vi skar dem over brugte  dog tør gør det må man måske ikke??

Anmeld

26. februar 2012

trunte89

B&J skriver:

det er også sådan noget i den stil jeg brugte i opskrift men da jeg lavede dem hævede de ikke som der stod de skulle og de var klisteret når vi skar dem over brugte  dog tør gør det må man måske ikke??

Ok, men dem her er hvertfald super lækre. Ja, brugere altid rigtig gær.

Anmeld

26. februar 2012

roenlund

B&J skriver:

hihihihi det er lige den opskrift jeg brugte og de blev sååå klisteret når man skulle skære dem over men jeg brugte tørgær kan det vare det???

Jeg bruger alm gær og har aldrig brugt tørgær såved ikke hvad forskel det gør...

Anmeld

26. februar 2012

B&J

trunte89 skriver:

Ok, men dem her er hvertfald super lækre. Ja, brugere altid rigtig gær.

det må jeg så prøve, for dem jeg lavede var også sådan den blev lavet og de smagte jo vildt godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.