Hvornår løftet i igen mm.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.719 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg fik d. 10.2.2012 AKS og savner at løfte mit støøre barn på omkring de 15-16kg, vil også gerne selv kunne putte barnevognen. Ind ibilen mm. 

Har læst på nettet at de siger der skal gå 6 uger inden man laver tunger løft end sit lille nyfødte barn (men skal man så starte langsomt op eller må man godt gå lige på og hårdt?) men egen læge siger der skal gå noget længer tid, og en læge inde på sygehuset sagde 4 uger og en anden sagde at de slet ikke sætter tid på længer men at man skal føle sig frem...? Had siger i og hvad gjorde i?

Og hvornår begyndte i på mavebøjninger og anden træning f.eks shjippetov mm.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

26. februar 2012

iris-mor

Jeg har fået kejsersnit 2 gange, og begge gange bar jeg ikke tunge ting i 6 uger. Men det er jo efterhånden 2 år siden jeg fødte vores den mindste.

Jeg kom slet ikke i gang med maverulningerne, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg startede med at løbe - så småt igen efter 8 uger.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

iris-mor skriver:

Jeg har fået kejsersnit 2 gange, og begge gange bar jeg ikke tunge ting i 6 uger. Men det er jo efterhånden 2 år siden jeg fødte vores den mindste.

Jeg kom slet ikke i gang med maverulningerne, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg startede med at løbe - så småt igen efter 8 uger.

Rigtig god fornøjelse

Så du begyndte at løftetunge ting igen efter 6 uger og startet du langsomt op eller var det bare ligepå og hårdt?

Anmeld

26. februar 2012

jeanne-skat

jeg fik slet ikke afvide man ikke måtte løfte..

3 dage eter mit kejsersnit gik jeg i kælderen med vasketøj støvsuget og vaskede guld.. gjorde de ting som jeg plejer..

det gjorde da lidt ondt men ikke meget..

så tror da ikke der sker noget ved du løfter lidt på din søn...

Anmeld

26. februar 2012

signe.

Anonym skriver:

Jeg fik d. 10.2.2012 AKS og savner at løfte mit støøre barn på omkring de 15-16kg, vil også gerne selv kunne putte barnevognen. Ind ibilen mm. 

Har læst på nettet at de siger der skal gå 6 uger inden man laver tunger løft end sit lille nyfødte barn (men skal man så starte langsomt op eller må man godt gå lige på og hårdt?) men egen læge siger der skal gå noget længer tid, og en læge inde på sygehuset sagde 4 uger og en anden sagde at de slet ikke sætter tid på længer men at man skal føle sig frem...? Had siger i og hvad gjorde i?

Jeg fik at vide man sku løfte lidt og bare tage hensyn til ens smerter... Jeg lavede først mavebøjninger ca 3,5 mdr efter ks..

Anmeld

26. februar 2012

Mother-love

Jeg tror jeg løftede tungere ting end isabella efter 3-4 uger. Men har også piskesmæld så kan ikke løftes tunge ting. Men træning ville jeg vente med til efter de 8 uger som de anbefaler. Men synes bare du skal mærke efter. Og måske ikke stærke ud med at løfte voldsomt tungere end dit barn. Men prøv dig frem din krop skal nok sige fra. Bare du lytter til sin krop så skal det nok gå det hele.

Tror også det kommer an på hvor hurtigt du kommer dig efter ks. Jeg var rigtig hurtigt på benene uden smerter. Stoppede med at tage smertestillende om onsdagen hvor jeg fik pks om mandagen. Og vi tog hjem om torsdagen.

Anmeld

26. februar 2012

Jonatansmor

Jeg blev klipset sammen og fik at vide jeg INTET måtte i 3 måneder. Jeg måtte løfte vægten af drengen og det var det.

Tog dem helt seriøst og turde slet ikke andet end at makke ret. Uanset hvor belastende det var at "skulle tages hensyn til"

Efter de 3 måneder begyndte jeg så småt med løbeture, har aldrig lavet mine maverulninger, men har alligevel fået min flade mave igen.

Anmeld

26. februar 2012

norenberg

jeg løftede min søn på 8 mdr, 10 dage efter jeg havde fået kejsersnit der var såret helet og stingene taget....

Anmeld

26. februar 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Jeg støvsugede et par dage efter, men løfte ventede jeg lidt med.. Fik næsten ordre på det af en JM veninde..

Det er SÅ dumt at gøre det for tidligt.. (Har hun set) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.