Hurtige idéer til datenight! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.159 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. februar 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har haft ret stor krise på det seneste.. Det har taget hårdt på parforholdet at få børn, især fordi hun havde kolik de første måneder. Nu er hun så ovre det og er så glad så glad, og det går bedre med kærligheden. Nu vil jeg så gerne lave en date-night med min kæreste. Jeg vil overraske ham, men hvordan?

Mine umiddelbare tanker er, at jeg vil lave en rigtig lækker middag til ham. Og dække romantisk op osv. Men hvad for noget mad vil i foreslå? Og andre foreslag til aktiviteter?

Og så er der et problem jeg håber i vil hjælpe med at løse. Vil gerne holde vores datenight herhjemme, men hvordan så med vores datter? Hun kan sagtens blive passet, men hun skal i seng kl. 20, så der er hun jo nødt til at være hjemme igen, og det er ret tidligt at ende vores date-night/forstyrre den. Hvis nu hun fx ikke lige gider sove eller noget.. Og det nytter ikke noget hun bliver puttet ude hos fx min mor, for hun kommer jo til at vågne op når hun skal i autostolen og hjem.

Hvad ville i gøre?

Så gode idéer til en romantisk datenight modtages samt idéer til det med vores datter. Hun er 4,5 måned og er på flaske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

come2

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har haft ret stor krise på det seneste.. Det har taget hårdt på parforholdet at få børn, især fordi hun havde kolik de første måneder. Nu er hun så ovre det og er så glad så glad, og det går bedre med kærligheden. Nu vil jeg så gerne lave en date-night med min kæreste. Jeg vil overraske ham, men hvordan?

Mine umiddelbare tanker er, at jeg vil lave en rigtig lækker middag til ham. Og dække romantisk op osv. Men hvad for noget mad vil i foreslå? Og andre foreslag til aktiviteter?

Og så er der et problem jeg håber i vil hjælpe med at løse. Vil gerne holde vores datenight herhjemme, men hvordan så med vores datter? Hun kan sagtens blive passet, men hun skal i seng kl. 20, så der er hun jo nødt til at være hjemme igen, og det er ret tidligt at ende vores date-night/forstyrre den. Hvis nu hun fx ikke lige gider sove eller noget.. Og det nytter ikke noget hun bliver puttet ude hos fx min mor, for hun kommer jo til at vågne op når hun skal i autostolen og hjem.

Hvad ville i gøre?

Så gode idéer til en romantisk datenight modtages samt idéer til det med vores datter. Hun er 4,5 måned og er på flaske.

Kunne hun ikke være på overnatning hos din mor, nu hun er på flaske?

Anmeld

25. februar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman
come2 skriver:

Lige min tanker

Anmeld

25. februar 2012

Muffin_girl

Mamman skriver:

Lige min tanker

Også mine

Anmeld

25. februar 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre?

Altså hvad maden angår tænker jeg lidt, hvad med god bøf, smørstegte kartofler med friske urter, og hjemmelavet svampesovs? - Det er utrolig simpelt at lave, og smager enormt godt 

Og så med jeres datter, er der mulighed for at hun kan sove ude? - Det vil da gøre det hele meget nemmere for jer. Og når nu hun er på flaske, så er der jo ikke nogle babse-problemer i skal tage hensyn til 

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Er det ikke lidt tidligt når hun ikke er ældre?

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Lige min tanker

Men hun er jo kun 4,5 måned.. Er det ikke tidligt?

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Også mine

MMen hun er jo kun 4,5 måned.. Siger man ikke man skal vente med overnatninger til de er et år?

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

Stéphanie skriver:

Altså hvad maden angår tænker jeg lidt, hvad med god bøf, smørstegte kartofler med friske urter, og hjemmelavet svampesovs? - Det er utrolig simpelt at lave, og smager enormt godt 

Og så med jeres datter, er der mulighed for at hun kan sove ude? - Det vil da gøre det hele meget nemmere for jer. Og når nu hun er på flaske, så er der jo ikke nogle babse-problemer i skal tage hensyn til 

Har du opskrift? Og hvad med forret og dessert?

Og er hun ikke lidt lille til at overnatte ude?

Anmeld

25. februar 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Har du opskrift? Og hvad med forret og dessert?

Og er hun ikke lidt lille til at overnatte ude?

Ja det har jeg da 

Steg bøfferne på panden 

Kartoflerne koges til de næsten er helt kogte i usaltet vand. (glas kartofler kan også bruges, men så skal de ikke koges først) Når de er kogte steger du dem i masser af smør, en smule frisk kværnet salt og friske finthakket urter efter egen smag, de er færdige når de er gyldne. Pas på varmen når du steger dem, ellers kan de godt blive sorte.

Sovsen er ganske nem. Når i er to skal du bruge 2-3 svampemix, de kan købes i de fleste supermarkeder i grøntafdelingen, du rengøre og skærer svampene i skiver, svitser dem på panden med finthakket skalotteløg og hvidløg, når de er gyldne hælder du ½ liter madlavningsfløde i, lader det simrer ved svag varme til det har en passende konsistens og smager det til med salt og peber. Den smager overhovedet ikke sådan flødefed, hvis det giver mening. Det kan godt ske at du skal bruge lidt ekstra fløde så køb lidt mere end bare en halv liter. 

Til forret kan du evt lave en ananasring med hønsekødssalat, og et godt flütes til.

Og dessert, evt en brownie med is og friske frugter til?

Nej jeg synes ikke hun er for lille til at sove ude, det mente jeg også selv mine var i den alder, men de var faktisk også begge ude på deres første overnatning i den alder, og det er gået fint. Bare det er en de kender så har ungerne det ganske fint. Det er os mødre der har det sværrest 

Bare sørg for at der er et eller andet hjemmefra, evt en bamse hun plejer at sove med eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.