Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

SukkerDronning

MilleMus1988 skriver:

hvis dit barn kun vil have kylling så lad hende spise kylling
vil dit barn kun have ris en anden så lad hende spise ris den dag hi hi

sådan er det! børnene skal NOK spise når de har lyst, du siger i ikk vil presse hende, men det er lige hvad i gør når i ikk vil lade hende spise den kylling

vores søn er også MEGET småtspisende og har været det 6 måneder nu (han er 21 måneder) og sådan er han bare
vi prøvede også at styre det men det blev det kun værrere af, til sidst kom vi på prof hjælp og de sagde direkte BLAND JER UDEN OM!!
bare giv hende det hun nu vil have af aftensmaden og lad hende selv rode i det og spise det hun har lyst til, så skal det nok vende en dag

Problemet er bare, at Kaya er på ingen måde småtspisende, hun kan fint spise tre hele stykker rugbrød (hjemmebagt, så det mætter) til frokost. Så hvis hun skal have kylling til hun er mæt, ja så spiser hun vel det hele

Jeg tror nu altså også, at det er en magtkamp, fra hendes side. Noget med at se hvor langt hun kan trække den, før vi giver op. Og hvis det er det det handler om, så er hun nødt til at forstå, at hun ikke bare kan få det hun vil have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

SukkerDronning

LouiseVous skriver:

Her bliver den fulde ret serveret. Og er det kun sovs hun vil spise, ja så er det det hun spiser. Og det samme med kød, grønsager/salat og kartofler.
Jeg lader hende spise det hun har lyst til, bare det er fra udvalget jeg har lavet til denne aftens aftensmad..

Jeg vil ikke i de store diskution med hende, og så længe det er noget af selve aftensmaden får hun lov. Men får nej hvis det er noget helt andet..

Får hun så lov at spise det hele? Hun skal jo blive mæt..

Anmeld

25. februar 2012

Zeus

Sirup skriver:

Problemet er bare, at Kaya er på ingen måde småtspisende, hun kan fint spise tre hele stykker rugbrød (hjemmebagt, så det mætter) til frokost. Så hvis hun skal have kylling til hun er mæt, ja så spiser hun vel det hele

Jeg tror nu altså også, at det er en magtkamp, fra hendes side. Noget med at se hvor langt hun kan trække den, før vi giver op. Og hvis det er det det handler om, så er hun nødt til at forstå, at hun ikke bare kan få det hun vil have

Nej, dit barn spiser hvad HUN har lyst til i dag, det er DIG der har en magtkamp..

Anmeld

25. februar 2012

Clisolka

LouiseVous skriver:

Her bliver den fulde ret serveret. Og er det kun sovs hun vil spise, ja så er det det hun spiser. Og det samme med kød, grønsager/salat og kartofler.
Jeg lader hende spise det hun har lyst til, bare det er fra udvalget jeg har lavet til denne aftens aftensmad..

Jeg vil ikke i de store diskution med hende, og så længe det er noget af selve aftensmaden får hun lov. Men får nej hvis det er noget helt andet..

Det samme gør vi herhjemme med Isabella på 16 mrd  Hun er altspisende, men der er nogle dage, hvor hun f.eks. ikke vil have kød, jamen så spiser hun bare det andet 

Anmeld

25. februar 2012

SukkerDronning

Zeus skriver:

Nej, dit barn spiser hvad HUN har lyst til i dag, det er DIG der har en magtkamp..

Hehe ja sådan kan man også se det Ligesom de børn i brugsen der ligger og skriger fordi de ikke må få en kindermælkesnitte. Det er jo bare det de har lyst til, så hvorfor ikke bare give dem den mælkesnitte?

Anmeld

25. februar 2012

fif

Sirup skriver:

Ja hvad gør I når jeres baby-tumling ikke vil spise, men er sulten.

I går til aftensmaden ville kaya (14 mdr.) KUN spise kylling, og hvis hun ikke fik det begyndte hun at hyle. I dag til frokost spiser vi så de kyllinge rester fra i går, og så NÆGTER hun at spise kyllingen. Hun gør det ved hvert måltid! Det er sådan en fase vi er i, alle børn kommer vel i den,ikke? Vi ved virkelig ikke hvordan vi skal tackle det. I går endte det med at hun fik havregrød, for hun kan ikke spise sig mæt i kylling (hun spiser MEGET) og fordi det går jo ikke at det er det eneste hun spiser til aftensmad. Hvad er det næste? At hun KUN vil have kinder mælkesnitte?!

Vi vil ikke give efter, bare fordi det er det der passer hende, men det duer jo heller ikke at presse hende.

Håber der er nogle erfarne kvinder der kan hjælpe

Hehe det kender vi alt for godt herhjemme !!

Vores Caia på 15 måneder, spiser ik så meget lige pt, ved ik om det er en blanding af tænder og vuggestuen (er lige startet)

Men ellers spiser hun kun leverpostejsmadder til aftensmad, eller nu yoghurt..

Anmeld

25. februar 2012

SukkerDronning

fif skriver:

Hehe det kender vi alt for godt herhjemme !!

Vores Caia på 15 måneder, spiser ik så meget lige pt, ved ik om det er en blanding af tænder og vuggestuen (er lige startet)

Men ellers spiser hun kun leverpostejsmadder til aftensmad, eller nu yoghurt..

hehe endnu en lilla Caia.

Ja, mon ikke det er vuggestuestart? Det kunne jeg godt forstille mig..

Hvornår er din Caia født? Bare nysgerrig

Anmeld

25. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Sirup skriver:

Får hun så lov at spise det hele? Hun skal jo blive mæt..

Hvad tænker du på, med det hele?

Anmeld

25. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Babymor2010 skriver:

Det samme gør vi herhjemme med Isabella på 16 mrd  Hun er altspisende, men der er nogle dage, hvor hun f.eks. ikke vil have kød, jamen så spiser hun bare det andet 

Lige præcis..

Anmeld

25. februar 2012

fif

Sirup skriver:

hehe endnu en lilla Caia.

Ja, mon ikke det er vuggestuestart? Det kunne jeg godt forstille mig..

Hvornår er din Caia født? Bare nysgerrig

JO det håber jeg, men hun er så blevet syg i dag!

Jamen hun er fra den 24 Nov..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.