Sirup skriver:
Ja hvad gør I når jeres baby-tumling ikke vil spise, men er sulten.
I går til aftensmaden ville kaya (14 mdr.) KUN spise kylling, og hvis hun ikke fik det begyndte hun at hyle. I dag til frokost spiser vi så de kyllinge rester fra i går, og så NÆGTER hun at spise kyllingen. Hun gør det ved hvert måltid! Det er sådan en fase vi er i, alle børn kommer vel i den,ikke? Vi ved virkelig ikke hvordan vi skal tackle det. I går endte det med at hun fik havregrød, for hun kan ikke spise sig mæt i kylling (hun spiser MEGET) og fordi det går jo ikke at det er det eneste hun spiser til aftensmad. Hvad er det næste? At hun KUN vil have kinder mælkesnitte?!
Vi vil ikke give efter, bare fordi det er det der passer hende, men det duer jo heller ikke at presse hende.
Håber der er nogle erfarne kvinder der kan hjælpe
Amanda er kun 13 mdr, så jeg er ikke mere erfaren end dig...men jeg kan fortælle dig hvad andre jeg har hørt om har gjort (for det er jo en normal fase).
Nogen gør det at de laver en talerken til barnet med kød, tilbehør osv. Altså alt hvad der er til det måltid. Hvis barnet ikke vil spise det så får det intet andet. Så skal det nok spise til næste måltid siger de.
Andre gør det at de giver barnet en eller anden fast ting som de får hvis de ikke vil have det mad der er serveret. Fx en skive rugbrød eller en skål pasta. Altså noget som er sundt og som ikke er alt for spændende.
Nogen gør det at de giver barnet lov til at spise hvad en det vil have, bare det spiser.
Det er sådan lidt de løsninger jeg har hørt om. Jeg kender ikke selv til problemet eller hvad der er bedst, for Amanda æder alt som en mejetærsker.
Til gengæld bøvler vi noget med at hun kun vil spise ting hun kan håndtere selv, altså hun vil ikke mades. Så det kan godt være lidt svært, for hvordan fanger man fx ris med en gaffel når man ikke vil have hjælp og man ikke helt magter en ske endnu 
Anmeld